Socijalno preduzeće koje dobro posluje: Šiju odeću za korisnike invalidskih kolica
Komentari13/05/2021
-14:31
Osobe sa invaliditetom nemaju mnogo opcija kada je u pitanju izbor funkcionalne odeće. Nepraktična, neprilagođena odeća bez stila često je jedino što imaju na raspolaganju. Slovenačko-hrvatski startup UCKC pokušava to da promeni stvaranjem funkcionalne, moderne i pristupačne mode za korisnike invalidskih kolica. Suosnivač firme Hedvig Af Ekenstam objasnio je šta ga je inspirisalo da pomogne u pokretanju posla.
„Ja sam u modnoj industriji i u kontaktu sa korisnicima invalidskih kolica smo shvatili da možemo da promenimo stvari. Napravili jaknu za Luku i on je mogao prvi put, posle mnogo godina, da se zakopča. To nam je dalo ideju i zato smo danas ovde", ispričao je Hedvig Af Ekenstam za Euronews.
Džepovi, patentni zatvarači, dugmad ili jednostavno kroj odeće mogu stvoriti brojne probleme za korisnike invalidskih kolica. Kompanija je morala pažljivo da prouči karakteristike i utvrdi svakodnevne izazove sa kojima se suočavaju osobe sa invaliditetom.
„Jakna je odlična. To mi je bilo prvi put da sam zatvorio svoj kaput posle sedam godina. Dakle, to je za mene bila velika stvar. To je bilo moguće zbog prilagodljivih patentnih zatvarača. Magnetno se zatvara, tako da ljudi sa tetraplegičnim rukama poput mene mogu sami zatvoriti svoj kaput. I, mislim da je sveukupno to preko potreban proizvod u zajednici sa invaliditetom, paraolimpijskih sportista", kaže Luka Plavčak.
Nije bitan samo profit
UCKC je deo rastućeg trenda kompanija poznatih kao socijalna preduzeća, u kojima firma daje jednak značaj, ako ne i veći, njihovim socijalnim ili ekološkim ciljevima, umesto samo profitu. Slovenačko-hrvatski startap koji svoje proizvode proizvodi u Evropi osonovan je zahvaljujući inicijativi EU nazvanoj Vorth Partnership Project. Pruža poslovnu obuku, 10.000 evra finansijske podrške i pravne savete o stvarima kao što su intelektualna svojina i zaštita, kako bi pomogli firmama da iznesu svoje ideje na tržište.
Koordinatorka Korina Molla kaže da projekat pruža preduzetnicima poslovne veštine koje su im potrebne za postizanje njihovih širih društvenih ciljeva.
„Oni čiji su projekti odabrani imali su koristi od programa podučavanja, prošli su obuku o tome kako napraviti posao i marketinški plan, kako stvoriti brend i kako plasirati ideju. Tražimo inovativne ideje sa visokom komponentom dizajna. Sve ove ideje treba primeniti na sektore tekstila, mode, obuće, kože, nakita, nameštaja i dodatne opreme. Dakle, to znači i industrije životnog stila . “
Pored vrednog projekta partnerstva, Evropsko takmičenje za socijalne inovacije EU svake godine dodeljuje nagrade za preduzeća koja imaju najveći uticaj na društvo. Tema takmičenja za 2021. godinu biće objavljena ovog proleća.
Komentari (0)