Otvorena fabrika guma Toyo Tires u Inđiji, Vučić: Planiraju nastavak investicija u Srbiji
Komentari14/12/2022
-12:18
Japanska fabrika guma "Toyo Tires", koja predstavlja najveću investiciju te zemlje u Srbiji i njihovo prvo postrojene u Evropi, otvorena je danas u Inđiji. Najavljeno je da će u pogone i opremu do kraja sledeće godine uložiti 364 milona evra i da će u prvoj fazi zaposliti oko 500 radnika. Plan je da se na tom mestu proizvodi oko pet miliona pneumatika godišnje.
Ovo je četvrta velika fabrika guma u Srbiji, a značiće da se ukupna proizvodnja penje na jedan odsto svetske proizvodnje pneumatika. Država je u ovaj projekat pored 63 hektara zemljišta, na kojem je izgrađena ova fabrika, a koje je ustupljeno japanskom investitoru, država je uložila i i 41 milion evra kao pomoć pri realizaciji ove investicije.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je rekao da će se u Inđiji proizvoditi gume "made in Serbia" za audi, porše, micubiši i druge najbolje automobilske brendove iz celog sveta. Izrazio je uverenje da to nije i poslednja Toyo fabrika koja će biti otvorena u Srbiji.
"Ovo je jedina Toyo fabrika u Evropi i najbolja u celom svetu, po svom kvalitetu i opremljenosti. Očekujemo da odavde u svetu, na severnoameričko i zapadnoevropsko tržište odu najbolje gume - made in Serbia, napravljene u Inđiji", naveo je Vučić.
Naveo je da fabrika ima 117.000 metara kvadratnih, kao i da je investicija vredna 283 milina evra, ali da će ukupno iznositi više od 300 miliona evra.
"Mi smo učestvovali kao vlada i drago mi je što nismo kasnili nijedan dan u isplati subvencija. Bar u nečemu da budemo kao Japanci", rekao je Vučić.
Kazao je da trenutno u fabrici radi 460 radnika i najavio da će biti zaposleno još 120 do kraja sledeće godine, ali da će se njihov broj i dalje povećavati bez obzira na visok automatizacije i digitalizacije kompanije.
"To je nešto što nam donosi brži rast BDP i veće plate i penzije", istakao je Vučić.
Šimicu: Otvara se mogućnost izvoza u SAD
Generalni direktor korporacije "Toyo Tires" Takaši Šimicu rekao je da će novootvorena fabrika te kompanije u Inđiji proizvoditi automobilske gume za evropsko tržište, ali i da će se proširivanjem kapaciteta otvoriti mogućnost i za izvoz u SAD.
On je to rekao na otvaranju novog pogona fabrike "Toyo Tire" danas u Inđiji i izrazio uverenje da će ovaj projekat dodatno učvrstiti već duboke prijateljske odnose Srbije i Japana.
”Zadovoljstvo mi je što otvaramo fabriku u Inđiji u godini kada Srbija i Japan obeležavaju 140 godina bilateralnih odnosa", rekao je Šimicu.
Kacumata: Fabrika po najvišim standardima
Ambasador Japana u Srbiji Takahiko Kacumata zahvalio je predsedniku Srbije što je pokazao liderstvo i otvorenost za jačanje saradnje dve zemlje.
On je rekao da je "Toyo Tires" fabrika u Inđiji napravljena po najvišim tehnološkim standardima i u skladu sa zakonitostima zaštite životne sredine.
Kacumata je kazao i da će japanska kompanija sarađivati sa akademskom zajednicom i Univerzitetima u Srbiji, kako bi se obezbedili novi školovani kadrovi.
"Radujem se radu sa Srbijom. Ovo je prilika da promovišemo naše međuljudske veze", rekao je ambasador.
U Srbiji jedan odsto svetske proizvodnje pneumatika
Sekretar Udruženja za hemijsku, gumarsku i industriju nemetala Privredne komore Srbije Dragan Stevanović za Euronews Srbija kaže da je danas veliki dan za srpsku gumarsku industriju, jer nam dolazi jedan od najvećih proizvođača u proizvodnji pneumatika u svetu.
"On dovodi najnoviju tehnologiju i zapošljava više od 500 inženjera i tehničara, koji će biti upoznati sa najnovijim mašinama i najnovijom generacijom softvera i koji će moći to znanje da prenesu i na ostale segmente u našem društvu. Sama ta proizvodnja će doprineti da Srbija dođe do famoznih 1 odsto svetske proizvodnje pneumatika", naveo je Stevanović.
On je objasnio da se do sada oko 17 miliona pneumatika godišnje proizvodilo u Srbiji i dodao da se sa ovih 5,5 miliona kapaciteti značajno povećavaju, a da je to oko milijardu evra godišnje. Ranije je najavljeno da je planirano da se iz ovih postrojenja godišnje izvezu gume vredne oko 240 miliona evra.
"Jako smo zavisni od uvoza svih sirovina, maltene 97 do 98 odsto. Ovo je visokoakumulativna idnustrija i visokoprofitabilna. Ovo je jedna od retkih grana gde je spoljnotrgovinski suficit oko pola milijarde evra", rekao je Stevanović.
Francuski "Michelin" je pre desetak godina preuzeo pirotsku fabriku guma "Tigar", američki "Cooper tires" sada je vlasnik kruševačkog "Trajala", u Rumi gume već nekoliko godina pravi fabrika "Mitas" u vlasništvu švedske "Trelleborg grupe"."Toyo Tires" je četvrta fabrika guma, a u toku je izgradnja u pogona kineske kompanije "Linglong" u Zrenjaninu, koja je već trebalo da bude otvorena. Na pitanje zašto je Srbija interesantna gigantima u proizvodnji guma, Stevanović je rekao da je profit najveći motiv za dolazak investitora iz ove grane privrede i otvaranje pogona u Srbiji.
"Oni znaju da imamo dobar ugovor sa Evropskoj unijom o slobodnoj trgovini i sa Ruskom Federacijom. Tu je i cena inputa, radne snage, zemljišta, električne enenrgije i gasa, a u tim segmentima smo još sa nižom cenom i naravno da je profit mnogo veći", rekao je Stevanović.
U gumarskoj industriji 11.500 radnika
On je naveo da gumarska industrija zapošljava oko 11.500 radnika i podsetio da Srbija ima tradiciju u ovom sektoru, jer je Zastava proizvodila 200.000 automobila godišnje i vukla za sobom gumarsku industriju i oko 150 kooperanata. To je, prema njegovom mišljenju, nastavak tradicije i uspešnog poslovanja.
Stevanović je napomenuo da je trenutna ratna i prethodno pandemijska situacija izazvala smanjenu potražnju za gumama i da je na globalnom nivou zabeležen pad od oko 7 odsto, ali da je sada počela da se oporavlja i da očekuje da će uskoro dostići raniji trend.
Za razliku od Zrenjanina gde se gradi kineska fabrika Linglong i gde ekološke organizacije postavljaju pitanje zagađenja životne sredine u Inđiji za sada nema ničeg spornog, jer su investitori i prilikom postavljanja kamena temeljca, pre tačno dve godine, rekli da je ova japanska kompanija uradila kompletnu studiju o proceni uticaja na životnu sredinu. Dakle, imali su malo drugačiji pristup u odnosu na njihove kineske kolege koje grade fabriku guma u Zrenjaninu.
"Milim da su ovo fabrike sa najvišim standardima i da nema problema za zagađenje životne sredine. Neki navode da sada svi guraju prljavu tehnologiju u Srbiju, ali u Evropi danas ima 86 fabrika guma, tako da naših četiri ili pet nemaju preveliki uticaj", rekao je Dragan Stevanović.
Korporacija "Toyo Tires" jedan je od vodećih svetskih proizvođača guma više od 70 godina, sa sedam fabrika guma i četiri fabrike auto-delova, kao i skoro 13.000 zaposlenih širom sveta.
Proizvodna linija obuhvata brendove Toyo Tires i Nitto, koji čine 85 odsto ukupne prodaje korporacije.
Komentari (0)