Biznis vesti

Digitalizacija je neophodna za savremeno poslovanje malih biznisa

Komentari

Autor: Promo

31/03/2023

-

09:16

Digitalizacija je neophodna za savremeno poslovanje malih biznisa
Digitalizacija je neophodna za savremeno poslovanje malih biznisa - Copyright Mastercard/Promo

veličina teksta

Aa Aa

Reč koju verovatno niko od nas ne želi više da čuje je pandemija, ali smo istovremeno svesni da je zbog nje došlo do nekih značajnih pomaka u poslovanju, pre svega u oblasti digitalizacije. Istraživanje Mastercard Economics Institute sprovedeno na 19 tržišta sveta iz oktobra 2021. godine pokazalo je da se broj malih i srednjih preduzeća koja su otvorila digitalne kanale poslovanja utrostručio u odnosu na period pre pandemije. Posledično je porastao i obim trgovine u MSP sektoru, pa je gledajući samo ecommerce, obim onlajn plaćanja kod ovih privrednih subjekata porastao za čak 32 odsto u periodu od samo godinu dana.

Još neki od vrednih uvida koje je donela studija su:

- Potrošnja kod MSP trgovaca koji imaju radnje u gradskim poslovnim zonama opala je za 33 odsto, dok je potrošnja kod istih trgovaca u rezidencijalnim zonama porasla za 8 odsto.

- Iako na prvi pogled kontraindikativno, pandemija je navela ljude da se odvaže i upuste u preduzetničke vode, pa je ukupan broj MSP biznisa osnovanih 2020. godine bio za trećinu veći u odnosu na 2019. godinu, i istovremeno je 8 puta veći od broja novoosnovanih velikih preduzeća.

- Mali biznisi koji su se zatvorili još na početku pandemije imaju tri puta veće šanse od većih biznisa da ostanu zatvoreni.

Podrška malim i srednjim preduzećima istakla se kao jedna od stvari koja je ujedinila pojedince i poslovnu zajednicu u prethodnim godinama. Izazovi sa kojima su se oni suočavali su veoma opipljivi, počevši od zavisnosti od lokalnih tržišta i lokalnih lanaca nabavke, sve do slabijeg priliva novca. Sa druge strane, prelazak na digitalna plaćanja i digitalno poslovanje, kao savremena realnost koju biznisi prihvataju, otvaraju vrata prilikama za budući razvoj koji se zasniva upravo na preduzetništvu i inovacijama.

Mi u kompaniji Mastercard vidimo podršku malim i srednjim preduzećima kao prioritet svog delovanja, i već smo se obavezali da ćemo uvesti 50 miliona malih preduzeća i 25 miliona žena preduzetnica u okvire digitalne ekonomije do 2025. godine. Za MSP firme je važno da što pre uvedu svoj biznis u onlajn okvire i da budu sigurni i zaštićeni u tom okruženju, pri čemu im mi pružamo tehnologije i alate da izvuku maksimum iz svog digitalnog prisustva i integrišu ecommerce u svoje poslovanje bez ikakvih poteškoća.

Vrlo konkretan primer svega gore navedenog je širenje prihvatne mreže. Novi zakon o fiskalizaciji ima za cilj da obuhvati što više trgovaca i uvede ih u formalne novčane tokove, a logičan korak napred za trgovce je da iskoriste taj talas i svom poslovanju dodaju i bezgotovinsku dimenziju, omogućavanjem prihvata elektronskih plaćanja u fizičkom i/ ili onlajn okruženju. Uz praktičnost, sigurnost i jednostavnost koju elektronska plaćanja dokazano pružaju trgovcima, ne treba zanemariti ni širu dimenziju finansijskog uključivanja ovih poslovnih subjekata i na kraju, dokazani doprinos borbi protiv sive ekonomije.

A korisničko iskustvo?

Kako sa strane krajnjih korisnika, potrošača, tako i sa strane samih trgovaca, iskustvo tokom plaćanja je sigurno jedan od faktora koji određuje da li će se i jedna i druga strana dalje odlučivati za konkretnu platnu metodu – ipak, praksa je uvek ta koja nosi prevagu nad teorijom. U vremenu digitalnih tehnologija, kada svako od nas uzme svoj mobilni telefon više od 100 puta na dan, a vreme provedeno pred ekranom se meri satima, korisničko iskustvo je još važnije – svi smo navikli na intuitivno iskustvo, na jednostavne procese koji od nas ne zahtevaju da učimo i usvajamo nove mehanizme korišćenja za svaki pojedinačni slučaj upotrebe i za koje znamo da smo mi, naši lični i platni podaci sigurni.

Zato se Tap on Phone, rešenje koje mobilni telefon ili tablet trgovca pretvara u POS terminal, nameće kao idealno rešenje za brzo i efikasno uključivanje trgovaca u digitalnu ekonomiju. Onda kada preuzmu aplikaciju i u nju unesu registracioni kod koji dobijaju od svoje banke, kuriri, frizeri, vodoinstalateri, prodavci na pijacama ili vlasnici sve popularnijih kamioneta sa hranom osiguravaju sebi novi kanal prihoda (uz znak radosti i olakšanja njihovih klijenata koji više ne moraju da uvrste odlazak na bankomat u svoje ionako pretrpane rasporede dnevnih obaveza, već jednostavno plaćaju beskontaktno).

Trgovci širom Evrope koriste Tap on Phone rešenje koje je dostupno i kod nas, a verujem da će dodatni uzlet imati kroz POS program za dodelu POS terminala i srodnih rešenja za prihvat bezgotovinskih plaćanja. Ovaj program, kao deo inicijative Bolji način, omogućiće trgovcima da zaista unaprede svoje poslovanje i lokalno prisustvo, a za sve nas na tržištu, to će biti još jedan korak bliže ostvarenju zajedničkog cilja – održivoj, konkurentnoj i digitalnoj ekonomiji.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis