Biznis vesti

Naplatne rampe postale tesne: Na auto-putevima u maju 1,8 miliona vozila više nego lane, najavljeno proširenje 26 stanica

Komentari

Autor: Z. R. / J.Đ.

10/07/2021

-

18:29

Naplatne rampe postale tesne: Na auto-putevima u maju 1,8 miliona vozila više nego lane, najavljeno proširenje 26 stanica
Naplatne rampe postale tesne: Na auto-putevima u maju 1,8 miliona vozila više nego lane, najavljeno proširenje 26 stanica - Copyright RINA

veličina teksta

Aa Aa

Gužva na naplatnim stanicama postala je noćna mora za mnoge vozače, naročito tokom praznika i u smenama turista tokom letnje sezone. Za uskršnje praznike u kolonama su čekali i duže od sat vremena na naplatnoj rampi u Preljini, a gužva je bila i ovog vikenda, zbog turista koji su krenuli na more u Crnu Goru.

Kolona se formira i posle naplatne rampe Preljina kod Čačka. Zastoja je bilo prethodnih dana i u Staroj Pazovi. U Putevima Srbije kažu da će u naredne tri godine biti prošireno 26 naplatnih rampi na srpskim koridorima, a do tada apeluju na vozače da budu strpljivi i da koriste elektronsku naplatu putarine, koja bar donekle skraćuje čekanje.

Na spisku za proširenje prve su u planu stanice Stara Pazova, Obrenovac, Mali Požarevac i Požarevac. U Staroj Pazovi će posle rekonstrukcije broj prolaza biti udvosturčen, umesto devet saobraćajnih traka biće ih 17. Na Auto-putu E-75, na deonici između Beograda i Niša biće prošireno 17 naplatnih stanica. Požarevac će biti pojačan sa tri dodatne saobraćajne trake, a Mali Požarevac sa četiri nova prolaza za naplatu putarine. 

Na Milošu Velikom predviđena je rekonstrukcija samo NS Obrenovac, koja trenutno  ima 14 saobraćajnih traka, a planirano je proširenje za još osam. Ona je trenutno ulazna stanica za sve koji iz Beograda voze Auto-putem Miloš Veliki, jer se putarina na delu između Surčina i Obrenovca ne naplaćuje. Izlaz je u Preljini nadomak Čačka, gde prestaje auto-put, ali je u toku izgradnja sledeće deonice ka Požegi, kao i Moravskog koridora. Iako se pokazala kao nedovoljna za promet vozila koji koriste ovu trasu, u Putevima Srbije ne planiraju njeno proširenje. 

"Planirano je njeno izmeštanje, koje je uslovljeno dinamikom radova na izgradnji Moravskog koridora. Nova naplatna stanica Preljina će imati dovoljan broj kanala za projektovani obim saobraćaja", tvrde u Putevima Srbije.

Oni napominju i da će se pored proširenja broja kanala na naplatnim stanicama, graditi i novi upravni objekti, a na pojedinim naplatnim stanicama oni će biti izgrađeni na pasarelama, poput onog na naplatnoj stanici Beograd, kod Vrčina.

Tanjug/Dragan Kujundžić

Novi upravni objekti će biti na pasarelama kao na naplatnoj rampi Beograd

Na Auto-putu između Beograda i Subotice, osim Nove Pazove, kasnije će biti proširene i bočne rampe Zmajevo, Vrbas, Feketić, Bačka Topola i Žednik. Sve one sada imaju po dve saobraćajne trake sa obe strane auto-puta, a kapacitet će im biti udvostručen tako da će ukupno imati po osam saobraćajnih traka za naplatu putarine u oba smera.

Od Beograda ka Nišu, osim malog Požarevca i Požarevca, koji su među prvima na spisku za proširenje, u planu su novi kapaciteti i na rampama Umčari, Vodanj, Kolari, Smederevo, Velika Plana, Markovac, Lapovo, Jagodina, Ćuprija, Paraćin, Ražanj, Aleksinački rudnici i Aleksinac. Čeona naplatna stanica Preševo će uz postojećih osam, dobiti još četiri saobraćajne trake.

Na istočnom kraku Koridora 10 biće proširena samo rampa Dimitrovgrad, pa će umesto osam imati 12 prolaza.

U maju 1,8 miliona vozila više nego lane

Srpskim koridorima je u maju prošlo čak 1,8 miliona vozila više nego u istom mesecu prošle godine. Podaci Puteva Srbije pokazuju da je i u junu broj vozila bio veći, ali za 861.081 u odnosu na isti period lane. U Putevima napominju da je to bilo i očekivano s obzirom na epidemiju prošle godine, ali rezultati su bolji i u odnosu na godinu dana pre. Tako je u maju bilo 5,3 miliona vozila na naplatnim rampama, što je za 640.700 više nego u maju 2019.

I prihodi od naplate putarine su veći, pa je u maju naplaćeno 2,6 milijardi dinara, a u junu 2,8 milijardi dinara. Suma koju su u maju inkasirali Putevi Srbije veća je za oko 900 miliona dinara u odnosu na isti mesec lane, ali i za oko 600 miliiona dinara više nego u maju 2019.

U Putevima Srbije napominju da je razlika u odnosu na 2019. godinu vidljiva i zbog toga što su u međuvremenu otvorene nove deonice na kojima se naplaćuje putarina.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis