Biznis vesti

Šef BMW-a poziva na ublažavanje evropske zabrane vozila na benzin i dizel do 2035. godine

Komentari

Autor: Euronews

16/10/2024

-

15:07

Šef BMW-a poziva na ublažavanje evropske zabrane vozila na benzin i dizel do 2035. godine
Šef BMW-a poziva na ublažavanje evropske zabrane vozila na benzin i dizel do 2035. godine - Copyright Tanjug/AP/Michel Euler

veličina teksta

Aa Aa

Šef moćne BMW automobilske grupe pozvao je evropske kreatore politike da preispitaju planove za zabranu vozila na benzin i dizel do 2035. godine, u protivnom, kako je rekao, rizikuju da se oslanjaju na kineske proizvođače baterija za električna vozila.

Govoreći na Sajmu automobila u Parizu u utorak, predsednik BMW-a Oliver Zipse pozvao je regulatore da dozvole evropskim proizvođačima motora da iskoriste svoje tehnološke prednosti i dozvole mešavinu vozila sledeće generacije, manje zagađujućih, na putevima, pored električnih vozila.

Dok Evropa zaostaje za Kinom u razvoju pristupačnih električnih vozila i ključne tehnologije baterija koja pokreće revoluciju električnih vozila, ona je glavni igrač u razvoju alternativnih goriva, kao što su e-goriva, biogoriva i automobili sa vodoničnim gorivnim ćelijama.

Zipse je dao zabrinjavajuće sumornu sliku o raspoloženju u Evropi kako se približava rok do 2035. godine, rekavši da "trendovi idu ka pesimizmu" i da je regionu potreban novi regulatorni okvir da bi ostao konkurentan.

On je rekao da bi "korekcija cilja od 100 odsto električnih vozila na baterije do 2035. kao deo sveobuhvatnog paketa za smanjenje CO2 takođe omogućila evropskim proizvođačima originalne opreme da se manje oslanjaju na Kinu u vezi sa baterijama", dodavši: "da bi se održao uspešan kurs, neophodan je striktno tehnološko-agnostički okvir politika".

Odugovlačenje prodaje električnih vozila predstavlja veliki problem za evropske proizvođače

Širom Evrope, proizvođači motora, uključujući BMW, VW i Reno, kao i italijanska vlada, pozvali su na smanjenje ili odlaganje ciljeva smanjena CO2, strahujući od uticaja velikih kazni zbog niže prodaje električnih vozila od očekivane.

Lobi grupa Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), koja predstavlja 15 najvećih evropskih proizvođača automobila, saopštila je da bi njeni članovi mogli da se suoče sa "kaznama od više milijardi evra" jer prelazak na proizvodnju električne energije nije bio dovoljno brz da ispuni ciljeve EU.

Zipse je na događaju u Parizu rekao da granična tačka iz 2035. za uklanjanje automobila koji emituju CO2 "više nije realna" i da zabrana predstavlja značajan izazov koji bi "takođe mogao da ugrozi evropsku automobilsku industriju u njenom srcu i, sa današnjim pretpostavkama, da vodi do masovnog smanjenja industrije u celini".

Sve veće nezadovoljstvo rokom do 2035. godine

U septembru je italijanska premijerka Đorđa Meloni kritikovala EU zbog "samodestruktivne" politike o prelasku na proizvodnju električne energije i obećala da će se zalagati za promene.

Češka, jedan od najvećih evropskih proizvođača automobila i delova, takođe je sve glasnije tražila da se pravila ublaže.

Sveukupno evropsko tržište automobila je u teškom stanju. Broj prodatih automobila u EU u avgustu pao je na 643.000, što je za skoro šestinu manje u odnosu na prošlu godinu, govore podaci ACEA.

Međutim, prodaja električnih automobila je opala brže, za skoro četvrtinu (24 odsto) u poređenju sa avgustom 2022. godine. Grupa lobista tvrdi da je pad posledica nedovoljne potražnje potrošača, iako neki analitičari krive proizvođače, tvrdeći da nisu uspeli da investiraju dovoljno rano u prelasku na proizvodnju električne energije i precenili cene koje su mogli da naplate.

Ukidanje atraktivnih subvencija za nemačke potrošače koji razmišljaju o prelasku na električna vozila, takođe su istakli industrijski analitičari kao faktor koji usporava prelazak na električna vozila na najvećem tržištu automobila u EU.

Nedavni predlozi nemačke Socijaldemokratske partije (SPD) da se uvede šema ukidanja, kako bi se podstakli vozači da odustanu od vozila koja zagađuju, naišli su na kritike.

Nemačko udruženje industrije energije i vode (BDEV) tvrdi da bi vlasti trebalo da se fokusiraju na proširenje infrastrukture za punjenje baterija kako bi se povećala upotreba električnih vozila.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis