Biznis vesti

"Beograd postao regionalno čvorište": Kakvi su planovi Er Srbije i koje bi nove linije mogle da se otvore?

Komentari

Autor: Euronews Srbija/Marko Subotić

01/08/2024

-

21:29

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Srpska nacionalna avio kompanija Er Srbija ove godine slavi 11. rođendan uz očekivanja da će 2024. biti rekordna po broju putnika. Ta kompanija će 11 godina od prerastanja iz nekadašnjeg JAT-a obeležiti novim avionima, novim linijama i nadaju se još većoj neto dobiti u odnosu na 2023. godinu. Generalni direktor Er Srbije Jirži Marek je za Euronews Srbija govorio o tome kako protiče letnja sezona i kakvi su planovima do kraja godine. On ističe da u Er Srbiji veruju da će se godina završiti s rekordnim brojevima i da će prevazići istorijski rekord bivšeg JAT-a. 

On kaže da su ovu godinu u kompaniji zamisli više kao konsolidaciju i stabilizaciju kako bi svi  partneri u lancu snabdevanja mogli da se stabilizuju i da zadovolje očekivanja Er Srbije, kao i da su čak i uz takvu godinu zabeležili rekordne rezultate. 

Marek je rekao da može da se kaže da je sada Beograd gravitacioni centar za širi region i da je postao regionalno čvorište, uz 80 destinacija. 

"Portfolio je dovoljno veliki da svaka nova destinacija samo dodaje neku dodatnu vrednost postojećem čvorištu. Pokrivamo 17 destinacija bivše Jugoslavije, to je manje više sve i takođe pružamo odličnu povezanost sa Beogradom. Ove godine smo dodali Mostar, primera radi, dakle to je vrlo dobro, prevazilazi sva naša očekivanja. Većina tih putnika koriste Beograd kao najbliže čvorište kako bi putovali do čitave Evrope, Bliskog istoka i Dalekog istoka", rekao je Marek. 

Na pitanje kako konkurencija gleda na to, Marek je naveo da je tržište otvoreno, da postoji konkurencija i da se ta kompanija takmiči sa drugim avio-kompanijama, kao i da će to nastaviti da čini jer je konkurencija dobra. 

 

Euronews

 

"Možemo da naučimo nešto od njih. Konkurencija je dobra i za mušterije, jer morate da prilagodite vaše cene kako biste bili avio-kompanija izbora za vaše klijente", poručio je on. 

Marek je naglasio da se Er Srbija oporavila od pandemije COVID-a sa vrlo snažnom potražnjom i da je vrlo brzo reagovala. 

"Otvorili smo prethodnih godina 40 destinacija, naš portfolio je preko 80 sada", rekao je on i dodao da svako od klijenata može da odabere nešto za sebe, bilo da odlazi kod prijatelja, na poslovno putovanje ili na odmor. 

"Kada imamo masovnu mrežu, mi dolazimo do kritične mase da smo atraktivni ne samo za putnike koji dolaze do Srbije ili iz Srbije odlaze u inostranstvo, ali takođe da koristimo naše mreže za ljude koji putuju preko Beograda do različitih destinacija", rekao je Marek.

Nove linije i avioni 

Er Srbija je jedina kompanija u regionu koja leti za SAD i to za Njujork i Čikago, a ima i letove za Kinu.

Pominje se čak i Majami, a na društvenim mrežama i Japan.  

Marek je naveo da su sve te destinacije u dugoročnim planovima, ali nije otkrivao više detalja.  

On je najavio da će od 30. septembra biti otvorena linija za Guangdžo u Kini i to dva puta nedeljno, a sledeća destinacija u planu je Šangaj. 

"Ako bilo koja destinacija, posebno daleka, ne bude profitabilna ili ukoliko nema opciju da postane profitabilna, nećemo je otvarati. Njujork je postao profitabilan nakon tog prvog perioda i to je bio razlog zašto smo nastavili da razvijamo daleke destinacije, dodavanjem Čikaga", rekao je on. 

Marek kaže da je logično da uz rast broja putnika i destinacija, raste i flota Er Srbije. 

"Prethodne dve godine smo potpuno obnovili našu regionalnu flotu ATR, dakle još dva smo dodali našoj floti, sad imamo deset ukupno", rekao je on i dodao da trenutno u Beogradu imaju dodatna dva Embraera koji  će se pridružiti komericijalnoj floti kada budu završene administrativne procedure. 

Tanjug/Vladimir Šporčić

 

Najavio je i da se očekuju dva širokotrupna aviona, jedan tokom avgusta, a drugi u oktobru ili novembru. 

"Nastavićemo da rastemo što se tiče flote naredne godine. Neću podeliti informacije u kom segmentu, ali uz rast destinacija flota će to ispratiti", dodao je on. 

Trenutno je u floti Er Srbije 25 aviona, očekuju se još dva, a uskoro, kako se nadaju, imaće 29 aviona. 

"Kompanija će se uvek pobrinuti za svoje klijente"

Letnja sezona je udarna sezona za sve avio-kompanije pa i za Er Srbiju. Prošle godine bilo je problema sa kašnjenjima u letovima. 

Marek kaže da postoje dva tipa kašnjenja, jedno koje može kompanja da kontroliše i nešto što je izvan njenih dometa, poput vremenskih nepogoda i štrajkova. 

"Po pitanju kašnjenja koje možemo da kontrolišemo, preduzimamo puno akcija kako bi ova godina bila bolja. Već vidimo da sezona ide mnogo bolje", rekao je Marek. 

Ono što brine, dodaje on, jesu nekontrolisana kašnjenja koja su česta ove godine.

Marek dodaje da se dešava da su putnici u avionu i spremni su za polazak, ali zbog slot restrikcije od Eurokontrole ponekad moraju da čekaju sat ili dva bilo zbog previše aviona na nebu ili zbog zatvaranja aerodroma, poput onog u Kataniji zbog erupcije vulkana ili u Parizu zbog Olimpijskih igara. 

"Uvek imate neke izazove, ali smo mnogo bolje pripremljeni i spremni jer smo očekivali da će se ove stvari događati", rekao je Marek. 

Povodom žalbi putnika na kašnjenja, poput onih koja su dešavala ove sezone sa letovima za Tursku i upitan šta u tom slučaju preporučuju putnicima, Marek napominje da putnik mora da bude u kontaktu sa avio-kompanijom koja će se, kaže, uvek pobrinuti za svoje klijente. 

"Zavisno od stepena kašnjenja mi pružimo osveženje, poput pića i hrane. Ako je kašnjenje duže, onda pružimo hotelski smeštaj i uvek nađemo najbliže ili najbolje moguće rešenje, ukoliko moramo da preusmerimo na neku drugu avio kompaniju, uvek se pobrinemo za naše klijente. U ovom momentu možemo se pohvaliti da nismo nikada otkazali nijedan čarter let, nikada nismo ostavili putnike na nekoj destinaciji, što možete videti da se događa vrlo često svuda, širom Evrope" rekao je on. 

Marek je rekao da kompanija radi na "loyalty" programu, da već imaju koncept i nacrt, uključujući same kartice, kao i na entertaiment sistemima.

"Nadamo se da ćemo moći da najavimo program lojalnosti do kraja ove godine, ali ne želim da se obavezujem ni na datum, jer to će svakako zavisiti od provajdera koliko će brzo implementirati te programe", rekao je Marek.  

Komentari (0)

Biznis