Markus: Nemački privrednici imaju poverenja u srpske partnere
Komentari12/06/2024
-12:06
Izvršni član Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore Aleksander Markus izjavio je danas da je, u okviru regionalnog B2B projekta "Nemačka inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana", održano više od 5.000 sastanaka u proteklih deset godina, kao i da je Srbija u tom periodu postala veoma važan dobavljač nemačih kompanija.
Markus je za Tanjug istakao da srpske kompanije podižu kvalitet, dobijaju sertifikate i spremaju se za svetsko tržište.
"Rast nemačko-srpske trgovine poslednjih godina pokazuje da imamo dobre ekonomske odnose. Od 2020. do 2021. i od 2021. do 2022. imali smo rast od 25 odsto. Od 2022. do 2023. imamo rast izvoza i uvoza od 13 odsto. To je zbog toga što su nemački investitori u Srbiju podigli proizvodne pogone i sada je Srbija integrisana u lanac dodate vrednosti nemačkih kompanija", rekao je Markus na desetom po redu B2B projektu u Privrednoj komori Minhena.
Na pitanje da li su nemačke kompanije zadovoljne radom srpskih firmi, Markus kaže da Nemci imaju poverenja u srpske partnere.
"Poverenje je veoma važno kada sarađujete. Moram da budem iskren, nikada nismo imali mnogo kritičara, a nemamo ni pritužbe", rekao je Markus.
Izvršni član Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore ističe da je poslujući u drugim zemljama imao problema da nađe pouzdane kompanije, ali da u Srbiji, za 10 godina, takav slučaj nije imao.
Kada su u pitanju prepreke na koje nailaze nemačke i srpske kompanije prilikom povezivanja, Markus naglašava da te prepreke nisu vezane ni za Nemačku ni za Srbiju.
"One su više vezane za prelazak granice, odnosno za logistiku. Imamo ograničenja, jer su nemačkim kamionima potrebne posebne dozvole za ulazak u Evropsku uniju i Nemačku. Imamo veoma duge redove na granici, posebno od Srbije do Mađarske. Vreme isporuke nije toliko predvidljivo i to otežava, jer ne znamo da li je kamion 12 sati na granici ili 24 sata. To je prepreka na kojoj radimo", zaključio je Markus.
Deseti po redu regionalni B2B projekat "Nemačka inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana" okupio je u Minhenu 20 kompanija iz Nemačke i 22 kompanije iz Srbije sa ukupno 99 dobavljača iz regiona Zapadnog Balkana.
Cilj projekta jeste da omogući nemačkim firmama da pronađu dobavljače iz traženih industrijskih oblasti u Srbiji i zemljama Zapadnog Balkana.
Zainteresovane nemačke kompanije dolaze pretežno iz metaloprerađivačkog sektora, dobavljačkog sektora za autoindustriju, sektora prerade i proizvodnje materijala od plastike, kao i manji broj kompanija iz elektro i elektronskog sektora.
Projekat se sprovodi pod pokroviteljstvom Ministarstva za ekonomiju i energetiku Nemačke u okviru Programa za razvoj stranih tržišta za mala i srednja preduzeća Nemačke, uz podršku predstavništva nemačke privrede u zemljama Zapadnog Balkana (AHK), kao i nemačkog Udruženje za upravljanje materijalima, uvoz i logistiku (BME e.V).
Komentari (0)