Strmoglav pad akcija kompanije "Najk": Zbog slabe prodaje, akcionari izgubili oko 130 milijardi dolara
Komentari21/03/2024
-20:14
Jedan od najvećih svetskih proizvođača sportske odeće "Najk" (Nike Inc) izgubio je više od 40 odsto svoje vrednosti od svog vrhunca iz 2021. godine, što predstavlja gubitak oko 130 milijardi dolara koje su posedovali akcionari.
Američka kompanija nastavila je da zaostaje za konkurentima, nakon što beleži uzastopne godišnje padove na Volstritu, preneo je Blumberg.
Agencija ističe da je zbog toga "Najk" ove nedelje odlučio da pokaže investitorima da ima plan za povećanje prodaje.
Analitičari navode da kompanija treba da uvede nove ponude cipela i odeće kako bi oživela potražnju, budući da se takmiči sa snažnim konkurentima, kao što su "On Holding AG", "Adidas AG" i "Hoka".
Akcije ove američkog proizvđača sportske odeće imaju lošiji učinak od svih tih kompanija, navodi agencija.
"Rast akcija ’Najk’ bi mogao da se pokrene pre svega inovacijama, koje bi podstakle uvaćanje prodaje", napisala je analitičarka korporacije Banka Amerike Lorejn Hačininson.
Kompanija sa sedištem u Oregonu već je u decembru upozorila da će opasti prihodi u kvartalu do februara, kada je najavila planove za ukidanje radnih mesta i pojednostavljenje asortimana proizvoda usred slabije prodaje.
Proizvođač je takođe snizio prognozu rasta prihoda za fiskalnu godinu koja se završava u maju i saopštio da se tada očekuje početak višegodišnjeg ciklusa inovacija proizvodnje.
Blumberg napominje da ovog meseca "Najk" predstavlja svoje patike "Er maks dn", koje je reklamirao kao najbolji proizvod te vrste poslednjih godina.
Oko 1.600 radnika pred otkazom
Američki proizvođač sportske opreme Najk planira da otpusti dva odsto svoje globalne radne snage, odnosno više od 1.600 ljudi, kako bi smanjio troškove, objavio je Volstrit džornal (WSJ).
Prva faza otkaza će, prema internim informacijama zaposlenih, početi danas, a druga faza će biti završena do kraja tekućeg kvartala, prenosi Rojters.
Ne očekuje se da će otpuštanja uticati na zaposlene u prodavnicama Najk, distributivnim centrima ili na osoblje u timu za inovacije.
Firma će iskoristiti svoje resurse da poveća ulaganja u segmente kao što su oprema za trčanje, ženska odeća ili brend Džordan, naveo je izvršni direktor Najka Džon Donahju u dopisu zaposlenima.
Najk je u decembru smanjio svoja očekivanja godišnjeg prihoda i pokrenuo plan uštede kojim kompanija treba da smanji troškove za dve milijarde dolara.
Komentari (0)