Vesić: Neophodna su velika ulaganja u rekonstrukciju železničkih pruga
Komentari16/01/2023
-22:55
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da je jedino trajno i sigurno rešenje kako bi se smanjio rizik od nesreća na prugama njihova rekonstrukcija, a ne samo primena mera.
To je, međutim, dodaje, proces koji može trajati godinama i iziskuje velika ulaganja.
"Neophodno je uložiti više novca u rekonstrukcije pruga, mada kada su u pitanju nesreće ne možete biti sigurni ni kada su u pitanju potpuno nove pruge, imali ste sudar dva teretna voza u Nemačkoj gde je iscureo amonijak", rekao je Vesić za Tanjug.
On je rekao da je prevoz opasnih materija regulisan posebnim zakonom i pravilnicima, i da je važno da se kontroliše njihova primena te da će istraga pokazati da li je to kontrolisano i kada je u pitanju nedavni akcident kod Pirota, kada je iskliznula cisterna sa amonijakom.
"Ja sam naložio da se sprovedu kontrole i pregledi, a onda i izda predlog mera za sva kritična mesta, kako bi moglo da se poboljša stanje na prugama i ne dešavaju se ovakve stvari", rekao je ministar.
On je naglasio da su sve pruge u Srbiji bezbedne i da svi poštuju predložena ograničenja brzine kretanja, u odnosu na stanje pruge kojom se kreću, ali da je svakako neophodno više pruga kojima vozovi mogu da se kreću velikom brzinom.
Što se tiče žalbi sugrađana na cenu povratne karte na liniji voza Beograd - Pančevo koja iznosi 300 dinara, Vesić je rekao da je razgovarao sa gradonačelnikom Pančeva Aleksandrom Stevanovićem i da će probati da nađu neko rešenje kako bi ta cena mogla da bude niža.
Taj voz, objasnio je ministar, plaća grad Pančevo i promena cene je upitna jer oni izdvajaju novac iz budžeta za taj voz, i moraju da vrate deo novca jer inače, dodao je, neće moći da plate druge stvari koje su na budžetu grada.
"Mislim da treba da učinimo dodatni napor da se uvedu nedeljne i mesečne karte. Mislim da treba uvesti popust za studente. Veliki broj studira u Beogradu, a takođe imate i veliki broj ljudi iz Beograda koji rade u Pančevu", rekao je Vesić.
Ranije, dodaje on, nije bilo moguće rešiti odnose između dve lokalne samouprave da bi mogli da funkcionišu u sistemu BG voza, pa će sada menjati zakon kako bi lokalni vozovi mogli da pokrivaju više opština.
"Kada budemo radili BG voz, a to će raditi Ministarstvo, mi ćemo sigurno uključiti Pančevo u BG voz i to je, inače, jedino i pravo rešenje za građane Pančeva. Pančevo jeste odvojeno administrativno od Beograda, ali ono suštinski funkcioniše kao deo Beograda i mnogo je više njegov deo nego i neke prigradske opštine koje su i formalno deo Beograda", objasnio je ministar.
To znači da će, dodao je, biti povećan i broj polazaka sa sadašnjih šest dnevno.
Nakon završetka tendera, objasnio je Vesić, počeće postavljanje portala za naplatu na putevima prvog B reda koje teški kamioni koriste kako bi izbegli plaćanje putarina na auto-putu.
"Postoji problem sa putevima prvog B reda, koje uništavaju teški kamioni, najčešće oni u tranzitu idu lokalnim putevima kako bi izbegli putarinu i uništavaju lokalne puteve. Utvrdićemo trasu kojom mogu da idu tako da oni više neće moći da skreću sa auto-puta", objasnio je Vesić.
Drugi način, dodao je ministar, je naplata za korišćenje puteva prvog B reda za kamione koji imaju četiri osovine i više, i teže od 12 tona.
"To su najteži kamioni, za njih ćemo uvesti naplatu putarine za korišćenje puteva prvog B reda i to samo za one puteve koji su rekonstruisani u poslednjih 10 godina, da se ne bi desilo da mi kao država uložimo novac u rekonstrukciju, pa onda to moramo da radimo ponovo za dve, tri godine jer ih teški kamioni unište", objasnio je ministar.
On je dodao da će u asfaltu biti vage koje će meriti osovinsko opterećenje.
"Imaćemo u asfaltu vage koje će meriti osovinsko opterećenje, neće biti onog zaustavljanja i pregleda, pa samo neka voze, stići će im račun na kuću", rekao je ministar.
Što se tiče snežnih padavina koje se očekuju ovog vikenda, ministar je rekao da su službe potpuno spremne i da će učiniti sve kako bi, kako je predviđeno, već tri sata nakon prestanka padavina svi auto-putevi u Srbiji bili čisti.
Komentari (0)