Život

Praznični simbol koji spaja ljude: Svi imaju stav o "ružnom božićnom džemperu", a kakva je njegova istorija popularnosti

Komentari

Autor: CNN

23/12/2024

-

14:10

Praznični simbol koji spaja ljude: Svi imaju stav o "ružnom božićnom džemperu", a kakva je njegova istorija popularnosti
Praznični simbol koji spaja ljude: Svi imaju stav o "ružnom božićnom džemperu", a kakva je njegova istorija popularnosti - Copyright Profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Ružni božićni džemperi postali su nezaobilazan deo praznične tradicije, rame uz rame sa lampicama, venčićima i pakovanjima poklona. Tokom poslednje decenije, ovaj vuneni komad odeće, često ukrašen motivima poput Sneška Belića, irvasa ili štapića od slatkiša, osigurao je svoje mesto u prazničnoj kulturi. Iako kičast i preteran, džemper odiše toplinom i humorom, što ga čini modnim ekvivalentom božićnih filmova s Hallmarka, piše CNN.

Ovi džemperi prvi put su se pojavili pedesetih godina prošlog veka, kao deo sve veće komercijalizacije Božića. Poznati kao "Džingl bel džemperi", tadašnji modeli nisu bili toliko upečatljivi kao današnji i nisu stekli širu popularnost. Ipak, neki TV voditelji, poput Endija Vilijamsa, prihvatili  su ovaj stil i popularizovali njegove varijante.

Pravi proboj dogodio se osamdesetih godina, zahvaljujući pop kulturi i filmskim komedijama. Likovi poput Klarka Grizvolda u filmu" National Lampoon's Christmas Vacation" predstavili su ružni džemper kao simpatičan i šaljiv izraz praznične radosti. Iako nisu bili "kul," ovi džemperi počeli su da se nose na kancelarijskim zabavama i tokom prazničnih okupljanja.

Profimedia

 

Međutim, do devedesetih godina, njihova popularnost je opala, a džemperi su postali predmet podsmeha, rezervisani za starije rođake bez osećaja za modu. Ovaj trend zaborava dodatno je naglašen u filmovima poput Dnevnika Bridžit Džouns iz 2001. godine.

Preokret u novom veku

Sve se promenilo početkom 2000-ih, kada su tematske zabave posvećene ružnim džemperima počele da se organizuju. Prva zvanična zabava ovog tipa održana je u Vankuveru 2002. godine, a od tada je ovaj trend samo rastao. Ljudi su počeli da vide humor u džemperima i da ih doživljavaju kao zabavan način da unesu opuštenost u praznični stres.

Profimedia

 

U narednim godinama, ružni džemper postao je nova praznična tradicija. Popularni modni brendovi i dizajneri počeli su da proizvode svoje verzije, dok su prodavnice polovnih stvari povećale ponudu starijih modela. 

Godina 2012. bila je ključna za ovaj trend. Britanska humanitarna organizacija "Save the Children" pokrenula je "Christmas Jumper Day," podstičući ljude da nose najotkačenije džempere i sakupljaju novac u dobrotvorne svrhe. Događaj je ubrzo stekao popularnost, uz tematske zabave, trke i pab ture posvećene ružnim džemperima.

Poznate ličnosti, poput Tejlor Svift i Kanje Vesta takođe su pratile ovaj trend, dok je Džimi Felon u svom večernjem šou pokrenuo segment posvećen božićnim džemperima. Društvene mreže su dodatno podstakle njihovu popularnost, omogućujući ljudima da dele svoje "otkačene" modele i učestvuju u prazničnom veselju na kreativan način.

Profimedia

 

Danas, ružni božićni džemper postao je praznični simbol koji spaja ljude svih generacija. Nosimo ih na školskim takmičenjima, kancelarijskim zabavama ili porodičnim okupljanjima. Oni predstavljaju šaljiv i opušten način da se proslavi Božić, skidajući pritisak savršenstva koji praznici često nose.

Kako ističe Brajan Miler, jedan od pionira ovog trenda, "ružni džemperi su demokratični". Bez obzira na godine, stil ili budžet, svako može da učestvuje u ovoj zabavi. U moru stresa i užurbanosti, ružni džemperi donose osmeh, radost i podsećaju nas na ono što je zaista važno – druženje, smeh i ljubav tokom praznika.

Komentari (0)

Magazin