Aktuelno iz kulture

"Muzičari su poskupeli, a publika se promenila": Nema više Stonsa i Madone, koncerti zvezda u Srbiji postali retkost

Komentari

Autor: Euronews Srbija

16/09/2023

-

12:03

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Stonsi, Madona, Dipeš Mod, Robi Vilijams, Metalika, Bijonse, Dženifer Lopez i Rijana u Beogradu. Pre deceniju i više to je bila normalna stvar, ali 2023. godine ovo je nezamisliv scenario kako za organizatore, tako i za publiku. Sagovornici Euronews Srbija su saglasni - novac i zahtevi publike koji su se vremenom promenili su glavni razlog zbog čega velikh muzičkih imena nema više na pozornicama u Srbiji.

Ukoliko ste na beogradskom Ušću slušali Stonse ili Madonu, onda se sa setom sećate njihovih nastupa. Organizatori koncerata za Euronews Srbija kažu da je situacija sada potpuno drugačija, pa je danas gotovo nemoguće organizovati takve događaje. Nikola Jovanović, direktor izdavačke kuće "Kontra" smatra da je novac presudna stvar.

"Zvezde su užasno poskupele. Kada bi radili velike koncerte cena karte ne bi mogla da bude kao nekada oko 20-30 evra. Znači, morala bi prosečna cena karte da se kreće od 75 do 100, 150 evra pa čak i više da bude prosečna cena ulaznice. Pogeldaje kakve su cene u regionu i biće vam jasno", kaže Jovanović.

Unsplash

 

Novinar "Nedeljnika" Branko Rosić kaže da se uz decenijski izostanak velikih koncerata menjala i publika.

"Postoji jedna poražavajuća stvar za sve nas, a to je da mi nemamo publiku. Jednostavno mi imamo činjenicu da se ljudi žale što nema koncerata, a onda kad su bili koncerti bilo je i užasno malo publike. Recimo "Muse" je imao gotovo praznu Arenu. Ima publike za Iron Maiden i za Nik Kejva, a za ostalo zaista nema", smatra Rosić.

Sa njim se slaže i urednik programa Doma Omladine Beograd Dragan Ambrozić navodeći da neke stvari koje i dalje prolaze u svetu, sada više ne prolaze kod nas.

"Kulturno posmatrano, neke stvari jednostavo ne prolaze kod nas koliko dobro prolaze na nekim drugim tržištima", objašnjava on.

Unsplash

 

Direktor izdavačke kuće "Kontra" Nikola Jovanović kaže da osim toga što srpska publika nije spremna da izdvoji veću sumu za karte, navikla je i na besplatne koncerte koje finansira država. 

"Nama su najveći problem napravile kompanije koje su godinama sponzorisale besplatne događaje i raznorazne manifestacije. Vidite da se i Beer fest sad muči kad treba da pređe sa nekog besplatnog sistema na pristup naplate ulaznica", kaže.

Rosić dodaje da su i muzičari sa kojima je razgovarao potvrdili da zbog besplatnih koncerata imaju problem da oragnizuju neki na kojem bi mogli da zarade.

"Ja sam pravio intervju sa velikom domaćom rok zvezdom koji je pričao o taj navici na besplatne koncerte. Recimo on ima besplatan koncert na trgu u Šapcu, Kraljevu, Užicu, a onda za pola godine neće niko da dođe da kupi kartu i da gleda", kaže Rosić.

Kada je reč o sponzorstvima koncerata velikih zvezda, ljudi iz industrije kažu da sponzori u Sbiji nisu spremni da izdvoje ni približno dovoljno novca koliko zateva organizacija takvih događaja. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak