Pet uloga po kojima ćemo pamtiti Džejmsa Kana
Komentari08/07/2022
-23:11
Džejms Kan, čuveni Soni Korleone iz filma "Kum" čiju su bogatu karijeru obeležile i mnoge druge uloge za pamćenje, preminuo juče je u 82. godini.
Rođen je u Bronksu 1940. godine, a prve korake u svetu filma napravio je sedamdesetih.
Igrao je žestoke momke na filmskom platnu: mornare, ragbiste, gangstere i bio je jedan od najprepoznatljivijih filmskih glumaca svoje ere.
Poznat po boemskom načinu života i stalnim zabavama, ženio se četiri puta i iza sebe je ostavio petoro dece. Glumu je počeo da studira na Univerzitetu Hofstra, gde je upoznao Frensisa Forda Kopolu, reditelja filma "Kum".
Upravo taj film najviše će obeležiti glumčevu karijeru, a od Kana su se oprostile njegove kolege iz tog filma.
"Džimi je bio moj brat u filmu i doživotni prijatelj. Teško je poverovati da ga više neće biti na svetu jer je bio tako hrabar i pun života. Sjajan glumac, sjajan reditelj i moj dragi prijatelj. Nedostajaće mi", rekao je Al Paćino za Hollywood Reporter.
Robert De Niro je kratko dodao: "Veoma sam tužan što čujem za Džimijevu smrt", a Frensis Ford Kopola, prisetio se da je on bio "neko ko se protezao kroz moj život duže i bliže od bilo koje ličnosti iz sveta filma".
"Od zajedničkog rada na filmu 'The Rain People', a i kroz sve prekretnice u mom životu, njegovi filmovi i mnoge izvrsne uloge koje je igrao nikada neće biti zaboravljeni. On će uvek biti moj stari prijatelj iz Sansajda, moj saradnik i jedan od najsmešnijih ljudi koje sam ikada poznavao", rekao je reditelj.
Kanov kolega iz komedije "Vilenjak" Vil Ferel napisao je da će "uvek ceniti vreme" koje je sa Kanom proveo ispred i iza kamere.
"Uvek je imao sjajne priče i savete. Bez njega film kao što je 'Vilenjak' ne bi funkcionisao", dodao je on.
U znak sećanja na velikog holivudskog glumca, predstavljamo neke od njegovih najupečatljivijih uloga na velikom i malom ekranu.
"El Dorado" (1967)
Kao kockar "Misisipi", vešt u rukovanju nožem izašao je na crtu mnogo poznatijim i iskusnijim kolegama Džonu Vejnu i Robertu Mičamu u vesternu "El Dorado".
Bila je to njegova četvrta uloga u filmu posle "Lady in a Cage", "Crvene linije" i još jednog vesterna "The Glory Guys".
"Mizeri" (1990)
Filmska adaptacija klasika Stivena Kinga postala je instant hit u bioskopima zahvaljjući fantastičnoj glumi Keti Bejts u ulozi za koju je dobila svoj prvi Oskar.
Ipak, publika se vezala za Kanovog lika - Pola Šeldona, koji doživljava automobilsku nesreću, nakon koje se budi pod intenzivnom negom Eni Vilks (Bejts).
Umesto da Šeldona odvede lekaru, ova vatrena obožavateljka njegovog dela, leči ga sama, a vrenom prestaje da krije svoje loše namere.
"Kockar" (1974)
Glumac je često isticao da mu je uloga u drami o profesoru književnosti koji se bori sa zavisnošću od kockanja, jedna od omiljenih, iako se nije dobro slagao sa rediteljem Karelom Rajsom tokom snimanja.
Rimejk filma, delimično zasnovan na noveli Dostojevskog iz 1866. godine, napravljen je 2014. sa Markom Volbergom u glavnoj ulozi.
"Mikijeve plave oči (1999)
Uloga jednog od članova porodice Korleone učinila ga je idealnim da igra Frenka Vitalea, njujorškog mafijaša koji nije baš impresioniran kada se njegova ćerka (Džin Triplhorn) veri za britanskog aukcionara (Hju Grant).
"Odlično smo se slagali. Moja teorija je da se Hju malo zaljubio u mene", rekao je Kan u šali kasnije.
"Kum" (1972)
Naravno, lista najboljih uloga Džejmsa Kana ne može proći bez surovog Santina "Sonija" Korleonea u epskom filmu Frensisa Forda Kopole o mafijaškoj italijanskog porodici.
Ona mu je donela prvu i jedinu nominaciju za Oskara u kategoriji za najboljeg sporednog glumca.
Scena kada Sonija ubijaju na naplatnoj rampi jedna je od najupečaljivijih ne samo na filmu, nego i istoriji kinematografije.
Ipak, jednom prilikom je otkrio da je napustio set nakon što je režiser Frensis Ford Kopola izbrisao jednu od njegovih scena.
"Pre dela u filmu kada mi Majkl (Al Paćino) govori da će se on pobrinuti za policajca i Soloca (Al Letijeri), snimili smo scenu u kojoj smo Bobi Dival (advokat Tom) i ja, koja je u scenariju zauzimala oko deset stranica, a Kopola ju je u potpunosti izbacio. Toliko sam bio ljut zbog toga da nisam mogao da gledam ostatak filma", prisetio se glumac.
Kasnije je, uz smeh, konstatovao da mu je reditelj kultnog filma ipak "ukazao veliku čast".
Komentari (0)