Milena Marković: Likovi serije "Močvara" srljaju u svoju kob
Komentari15/03/2022
-10:20
Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je književnica i scenaristkinja Milena Marković koja je govorila o drugoj sezoni serije "Močvara".
Marković je rekla da je u nastavku serije odlukom reditelja Olega Novkovića radnja premeštena u Vojvodinu, pošto je oboje vole, i izrazito je prijatno mesto za rad, pitomo je i postoji određena infrastruktura.
"Ja to znam iz pozorišta. Tamo sam imala neke svoje najuspešnije predstave i znamo da su vojvođanski glumci izuzetni, a nisu dovoljno eksploatisani u ovoj hiperprodukciji serija", naglasila je Marković.
Prema njenim rečima, kreativni razlozi su da je "to region u Srbiji koji ima jedini kontinuirani civilizacijski sjaj, u smislu da je bilo dosta inspirativno da se napravi priča koja je između ostalog i klasna, što u noaru postoji".
"Tu je bio moguć, bez da bude nategnut, sukob i spajanje porodica koje tu žive više stotinu godina, koje su došle nakon Drugog svetskog rata i posle najnovijih ratova kao izbeglice. Plus da se u tu sredinu ubaci inspektor Nikola Krsmanović koji je tu potpuno nesnađen, što daje dodatnu čar", primetila je Marković.
Dok se u prvoj sezoni "Močvare" sve vrtilo oko Krmanovića, kog igra Goran Bogdan, Marković ističe da u drugoj postoji paralelna priča raznih porodica.
"To je moralo da se uradi zbog malog pomeranja unutar kriminalističkog žanra. Prva sezona je imala elemente trilera. Osnovna razlika između trilera i krimića je što publika zna više od junaka, a u krimiću niko ne zna ništa. Ovo više vuče na klasičan 'whodunnit' nego prošla", navela je scenaristkinja.
Marković je dodala da Krsmanović u drugoj sezoni "više nije glavni lik nego se čitava priča odvija između nekoliko porodica, i tu se pojavilo nekoliko zanosnih likova".
Krmanović postoji u današnjem društvu, a kada pravite stilizaciju u toj vrsti žanra morate da napravite arhetipski lik koji kao pastir čuva zabludele i lovac je svake nepravde, istakla je Marković.
Prema njenim rečima, Krsmanović ima svoj mačistički sistem vrednosti kakav je u prošlom veku postojao kod pisca Ernesta Hemingveja, pa se preselio u noar literaturu.
Marković je istakla i da se "u umetničkim delima koja imaju populistički karakter, kao u seriji, ne sme postavljati strana nego samo jednačina, a istina u noaru je između ostalog potraga za skrivenim mrakom koji krije svaki lik".
"Na taj način kriminalistička literatura dovodi do katarze jer verujemo da postoji neko ko će stvar da reši", ocenila je scenaristkinja.
Marković je navela da su prvoj sezoni postojale dve ljubavne linije a u drugoj ima više porodičnih ljubavnih linija.
"Specifično je što se uveo romantičarski momenat jer svi likovi srljaju u svoju kob i žele da saviju i život i ljude oko sebe prema sebi, a apetiti su im nemerljivi", rekla je Marković.
Prema njenim rečima, u nastavku "Močvare" svi imaju tajne iz prošlosti što je postulat žanra - svaki lik ima svoje lice i naličje.
"Međutim pojava jedne problematične devojke koja dođe u malo mesto i sve poremeti, njeno ubistvo, dovede do toga da strasti i odnosi dožive takav intenzitet da u svako smislu situacija ključa", naglasila je Marković.
"Između ostalog Nikola otkriva tajnu svog porekla koja je fantastična", dodala je Marković.
Upitana je i da prokomentariše činjenicu da je sa romanom "Deca" bila u konkurenciji za dve, na određeni način suprostavljene književne nagrade, novoustanovljenog "Beogradskog pobednika"i tradicionalne NIN-ove nagrade, koju je i osvojila.
"Napisala sam nešto gde se pokazala neosporna spisateljska veština. Druga stvar, ono što se nalazi unutar tog romana ima puno veze sa duhom vremena. Dajem pregled jedne epohe koja se upravo završava", rekla je Marković.
Komentari (0)