Biznis vesti

Radovi na brzoj bruzi - počela rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu

Komentari

Autor: Tanjug

26/10/2021

-

10:42

Radovi na brzoj bruzi - počela rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu
Promo Infrastruktura železnica Srbije - Copyright Promo Infrastruktura železnica Srbije

veličina teksta

Aa Aa

U železničkoj stanici Novi Sad započeti su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Novi Sad. U toku su radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaži trećeg staničnog koloseka, dok je rušenje nadstrešnica završeno, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.

Kako navode iz ovog javnog preduzeća, do sada je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri koloseka, kao i 10. i 11. staničnog koloseka. U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad Ranžirna.

Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.

Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na 10. i 11. koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad. Prva faza rekonstrukcije stanice Novi Sad trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga za velike brzine Beograd - Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj.

Promo Infrastruktura želeynica Srbije

 

U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija. Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron.

Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništvem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara. Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa potrebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

U skladu sa novim tehnološkim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnološkim projektom. 

Rekonstrukcija ove železničke stanice je deo projekta izgradnje brze pruge između Beograda i Budimpešte. Dve deonice između prestonice i Novog Sada trebalo bi da budu završene najkasnije do početka sledeće godine, dok na deonici od Novog Sada ka Subotici tek predstoje radovi do granice sa Mađarskom.

 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis