Radovi na brzoj bruzi - počela rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu
Komentari26/10/2021
-10:42
U železničkoj stanici Novi Sad započeti su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd - Novi Sad. U toku su radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaži trećeg staničnog koloseka, dok je rušenje nadstrešnica završeno, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Kako navode iz ovog javnog preduzeća, do sada je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri koloseka, kao i 10. i 11. staničnog koloseka. U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad Ranžirna.
Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.
Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na 10. i 11. koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad. Prva faza rekonstrukcije stanice Novi Sad trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga za velike brzine Beograd - Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj.
U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija. Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron.
Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništvem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara. Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa potrebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.
U skladu sa novim tehnološkim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnološkim projektom.
Rekonstrukcija ove železničke stanice je deo projekta izgradnje brze pruge između Beograda i Budimpešte. Dve deonice između prestonice i Novog Sada trebalo bi da budu završene najkasnije do početka sledeće godine, dok na deonici od Novog Sada ka Subotici tek predstoje radovi do granice sa Mađarskom.
Komentari (0)