Start-up preduzeća iz Srbije sa azijskim investitorima: Šta će da ponude na Nindža Demo danu
Komentari05/02/2025
-15:55
Start-up preduzeća u Srbiji po drugi put imaju priliku da kroz Nindža akcelatorski program dobiju mentorsku podršku i direktan pristup potencijalnim partnerima i investitorima na azijskim tržištima. Neki od njih sutra će se predstaviti pojedinim japanskih kompanija u okviru Ninža demo dana. Među njima će biti i Bojan Martinović, vlasnik i osnivač start-up firme Inkluzio. Da su japanskim kompanijama potrebne vrlo napredne tehnologije kažu u Japanskoj agenciji za međunarodnu saradnju (JICA) i naglašavaju da su japanske kompanije zainteresovane za dobre poslovne ideje bez obzira na velićinu kompanija.
Postavlja se pitanje imaju li start-upi i IT kompanije u Srbiji šta da ponude tehnološki najrazvijenijem i najnaprednijem svetskom tržištu.
Japan i Singapur kao dva primarna tržišta odabrali su srpski start-upi u okviru Nindža Akcelerator odbarali.
"Mi smo targetirali Japan i Singapur kao dva primarna tržišta u okviru akceleratora. Dakle, naši start-upi su zapravo odabrali i sutra će upravo prezentovati i rezultate koje su ostvarili, ali i planove za neki naredni period od šest do 12 meseci sa ciljevima, naravno, da izađu na tržišta i ponude svoje inovativne proizvode stanovnicima tih gradova ili država", rekao je za Euronews Srbija Filip Ilić iz ICT Hub-a.
Koji start-upi će se sutra predstaviti?
Nindža Akcelerator je jedan mehanizam podrške za start-upe koji ima svoj programski sadržaj.
Trajao više od dva meseca, a obuhvatao je različite mehanizme podrške poput rada sa mentorima koji su podržavali timove, različite tipove edukacije i povezivanje sa partnerima, potencijalnim partnerima ili investitorima na tržištima u Aziji.
Sutrašnji tzv. Demo dan je završni čin jednog akceleratora, što je globalna praksa, a predstaviće se pet start-upa koji su učestvovali u akceleratoru.
"Imamo jedan primer inovacije u sektoru finansija, jedan od retkih primera takozvanih fintech start-upa kod nas. Takođe, jedan primer inovativnog rešenja u domenu cybersecurity-a, što je posebno interesantno. Takođe, jedna platforma za rangiranje i ocenjivanje različitih medicinskih organizacija i institucija. Ta aplikacija je prisutna na domaćem tržištu i regionalnom, sa tendencijom širenja na azijska. Vrlo različiti tipovi industrija, proizvoda, inovacija su prisutni u okviru Nindže i tim se posebno ponosimo", rekao je Ilić.
Među start-upima koji će se sutra predstaviti je i Inkluzio.
Taj start-up će predstaviti svoja inovativna rešenja i proizvode, a potom i ono što su stvarili tokom samog akceleratora.
profimedia
Bojan Martinović kaže za Euronews Srbija da je motivacija za aplikaciju koju je razvio njegov star-up bila u tome da se uradi nešto za osobe sa invaliditetom.
"S obzirom na to da sam ja slabovida osoba, shvatio sam koliko je veliki problem ljudima, ne samo slepim i slabovidim, već i drugim tipovima invaliditeta da dođu do zaposlenih na lokacijama kao što su banke, pošte, apoteke ili bilo koji drugi tip usluga koji se pruža kroz objekte. Iako zaposleni žele da pomognu, ljudi sa invaliditetom ne znaju na koji način lako da dođu do tih zaposlenih. I tu postoje barijere. I zapravo Inkluzio je od 2021. kroz podršku Raising Start programa i švajcarske vlade, dobio svoju prvu verziju. Nakon toga inovacioni fond uz pristupna sredstva Evropske unije je učestvovao u daljem finansiranju razvoja, a mi smo već sada u produkciji u jednoj banci, jednom teleoperateru u Srbiji, na preko 250 lokacija", rekao je Martinović.
On je naveo da se šire na druga tržišta i da ono što danas Inkluzio predstavlja jeste potpuno besplatna aplikacija za osobe sa invaliditetom.
Martinović je objasnio da osobe sa invaliditetom uz korišćenje aplikacije mogu opisati specifičnosti svog invaliditeta kao i zahtevati konkretnu pomoć koja im je potrebna.
"Kada dođu ispred objekta jednim klikom na aplikaciji, oni mogu da obaveste zaposlene unutra, koji onda vide njihovu fotografiju, vide na koji način da im pomognu i odmah izađu po osobu i pruže adekvatnu pomoć", rekao je Martinović.
Sutrašnja prezentacija će, kako kaže, biti u dužem formatu i veći fokus će se staviti upravo na taj potencijal primene Inkluzio sistema za pomoć osobama sa invaliditetom na tržištima Japana i Singapura.
"To su vrlo interesantna tržišta za našu inovaciju, s obzirom na to da se radi o zajednicamajako okrenutim inovacijama, tehnologija se koristi, a sa druge strane briga o pojedincima kao i rastuća populacija starijih ljudi predstavljaju veliku potrebu za pomoć osobama sa invaliditetom na tom tržištu", naveo je Martinović.
"Sve više japanskih kompanija dolazi u Srbiju"
Filip Ilić iz ICT Hub-a kaže da na sutrašnjem predstavljanju očekuju predstavnike investitorske zajednice iz Evrope i regiona, kao i predstavnici investitora iz Azije i potencijalnih partneri iz partnerskih organizacija na tržištima u Aziji koji će se uključiti onlajn.
On kaže da se sutrašnji događaj fokusira se na stakeholdere koji su relevantni za podršku start-upima da nastupe na različitim tržištima u Aziji.
"Mi ćemo se i te kako hvaliti rezultatima koje start-upi ostvare, pogotovo u narednom periodu, pošto je planirano i jedno studijsko putovanje na ta tržišta gde će na licu mesta naši start-up imati priliku da se predstave i potencijalno ostvare saradnje. U narednom periodu će biti sve više reči o tome", naveo je Ilić.
Pomoćnik rezidentnog predstavnika kancelarije JICA Jošiaki Nagata kaže za Euronews Srbija da interakcija sa start-upima u Srbiji može da da novu perspektivu da se nađu rešenja za neke društvene probleme koje ima i jedna i druga zemlja.
Tanjug/AP/Jenny Kan
On kaže da sve više japanskih kompanija dolazi u Srbiju i da su gotovo sve automobilske kompanije jer shvataju da Srbija može da ponudi kvalitetne radnike, posebno u domenu inženjeringa i tehnologije.
"Postepeno smo ustanovili takođe da postoji porast na tržištu start-up kompanija, ima ih više od 800. To nije puno, ali sve više japanskih investitora pokušavaju da pronađu kompaniju u kojoj će investirati. Tako da, iz perspektive investitora, ovo je vrlo zanimljiva prilika da čujemo i vidimo stvarne glasove iz srpskih start-upova. U budućnosti, kada neka kompanija odavde ode u Japan, onda će možda doći do dublje komunikacije, možda i sa javnim sektorom, recimo državnom agencijom Tokija i drugim stakeholderima iz tog sistema", rekao je Nagata.
Prema njegovim rečima, sve više japanskih kompanija pokušava da diversifikuje svoje poslovanje i potrebne su im vrlo napredne tehnologije.
"Bez obzira na veličinu kompanija, ukoliko je poslovna ideja dobra, onda su velike japanske kompanije zainteresovane za to. Dakle, sve više japanskih kompanija je zainteresovano za to. Mi smo državna agencija i ne možemo direktno da investiramo, ali pokušavamo da poboljšamo tu vezu između Srbije i Japana. Veoma sam srećan što mogu da pomognem da se takva prilika organizuje", rekao je Nagata.
Komentari (0)