Srpski startap ekosistem na globalnoj platformi Dealroom
Komentari21/02/2023
-16:41
Srbija prvi put predstavlja startap ekosistem na međunarodnoj platformi Dealroom. Ova globalna baza podataka o startap ekosistemima ima za cilj da olakša povezivanje, poboljša transparentnost i vidljivost srpskog startap ekosistema kako lokalno tako i globalno, a na njoj se trenutno nalazi više od 70 startap ekosistema iz celog sveta.
“Dealroom platforma ima snažan fokus na startap ekosisteme, pružajući detaljne informacije o startap zajednicama, trendovima finansiranja i ključnim igračima u svakom regionu. Ovo omogućava startapima da identifikuju resurse i podršku koji im je neophodna za uspeh”, rekla je između ostalog dr Jelena Begović, ministarka nauke, tehnološkog razvoja i inovacija.
Ona je istakla da ova platforma omogućava preduzetnicima i investitorima da identifikuju potencijalne partnere, konkurente i mogućnosti ulaganja. Dealroom pruža dragocene podatke i uvid vladama i kreatorima politike, pomažući im da razumeju potrebe lokalnih tehnoloških industrija i kako bi mogli da donesu informisane odluke o regulativi i investicijama.
“Startup ekosistemi su važni za privredu iz nekoliko razloga, i to otvaranje radnih mesta jer su startapi važan izvor novih poslova u privredi. Kako nove kompanije rastu, često moraju da zaposle više zaposlenih, što stvara mogućnosti za zapošljavanje i smanjuje stopu nezaposlenosti. Zatim, inovacije, startapi se često osnivaju sa ciljem da naruše tradicionalne industrije i uvedu nove i inovativne proizvode i usluge. Ovo može dovesti do stvaranja potpuno novih industrija i tržišta, što može dovesti do značajnog ekonomskog rasta”, rekla je Begović.
Ministarka je navela da su nauka i startap ekosistemi blisko povezani, jer su mnogi startapovi osnovani sa naučnim ili tehnološkim otkrićima kao osnovom za svoju poslovnu ideju. Startapi takođe mogu koristiti naučnoj zajednici obezbeđivanjem finansiranja i podrške za istraživanje i razvoj, kao i stvaranjem novih tržišta i aplikacija za naučna otkrića.
Startapi mogu pomoći da se premosti jaz između akademskog istraživanja i komercijalnih aplikacija.
Sve u svemu, zaključila je ministarka Begović, “veza između nauke i startap ekosistema je ključna za pokretanje razvoja inovacija koje utiču na ekonomski rast, kao i za razvoj nauke i transfer naučnih otkrića na tržište odnosno materijalizaciju naučnih ideja i rešenja".
"I zato Ministarstvo, ali i država, daju punu podršku u svakom smislu uključujući i finansijsku za podršku ovoj platformi ali i kroz ozgradnju NTP kao mesta tj, okruženja kako bi se omogućilo da se dalje razvija naš startup ekosistem u svim oblastima”, navela je Begović
Dealroom u ovom trenutku sadrži već oko 250 startapa iz Srbije, i pruža podatke o njihovom finansiranju, osnivačkim timovima, tehnologijama kojima se bave. Pored startapa, u bazi su predstavljeni i investitori i njihov investicioni portfolio, univerziteti, akceleratorski programi i organizacije podrške dostupne u našoj zemlji.
„Sa zadovoljstvom podržavamo rast i vidljivost srpskog ekosistema na Dealroom platformi. Zahvaljujući uspešnoj saradnji sa Inicijativom Digitalna Srbija i uz podršku Ministarstva za nauku, tehnološki razvoj i inovacije Republike Srbije, ova platforma predstavlja jedinstveno rešenje za isticanje najperspektivnijih sektora u startup ekosistemu, zajedno sa ključnim tehnološkim igračima koji tome doprinose”, kaže Matju Demolin, direktor sektora za ekosisteme u Dealroom-u.
"Cilj Dealroom platforme je da nas stavi na globalnu mapu zajedno sa ostalim ekosistemima gde će međunarodni investitori ali i drugi ključni igrači moći lakše da pronađu informacije o našem startap ekosistemu. Dealroom je značajan i zbog globalnog rangiranja i mapiranja u izveštajima kao što je Startup Genome, koji podatke o investicijama koje su se desile i rastu startapa, preuzima sa ovakve paltforme. Jednom rečju, Dealroom deluje kao lična karta svakog startap ekosistema”, izjavio je Nebojša Bjelotomić, direktore Inicijative Digitalna Srbija.
O tome kako investitori i startapi mogu da koriste platformu i na koji način će unaprediti poslovanje na događaju povodom predstavljanja Dealroom platforme, govorili su i Jan Kobler, izvršni partner fonda South Central Venture kao i Ivan Kadić, osnivač i CEO startapa 60 seconds i Reputeo.
Komentari (0)