Novosti

Sve više avio-kompanija zabranjuje unošenje ovog gedžeta u avion: Pravila koja morate znati

Komentari

Autor: Euronews

14/04/2025

-

08:01

Sve više avio-kompanija zabranjuje unošenje ovog gedžeta u avion: Pravila koja morate znati
Sve više avio-kompanija zabranjuje unošenje ovog gedžeta u avion: Pravila koja morate znati - Copyright Pixabay

veličina teksta

Aa Aa

Avio-industrija postaje sve opreznija kada su u pitanju power bank uređaji, nakon nekoliko godina incidenata i požara uzrokovanih neispravnim baterijama.

Sve veći broj avio-kompanija uvodi restrikcije ili potpuno zabranjuje nošenje eksternih baterija tokom letova.

Ono što je nekada bio neophodan putni dodatak, sada se sve više preispituje od strane bezbednosnih vlasti u avio-saobraćaju nakon nekoliko incidenata u kojima je došlo do pregrevanja baterija.

Koja su pravila i koje avio-kompanije otežavaju putnicima da sa sobom nose ove male, ali potencijalno opasne uređaje?

Rizik na letu

Eksterne baterije predstavljaju skrivenu opasnost koja je naterala neke avio-kompanije da preispitaju svoje politike.

“Glavni problem sa eksternim baterijama su litijum-jonske baterije sadržane u njima, koje ako su oštećene ili neispravne, mogu predstavljati rizik od požara”, kaže putni konsultant Kolin Pirsan za Euronews i nastavlja:

“Neispravan power bank može se pregrejati, zapaliti ili čak eksplodirati što je posebno opasno u skučenom prostoru aviona”

Litijum-jonske baterije su poznate kao nestabilne, a kada su izložene visokom pritisku ili ekstremnim temperaturama, kao što je to slučaj tokom leta, rizik se povećava.

Zbog toga je Međunarodna asocijacija za avio-saobraćaj (IATA) preporučila da se power bank uređaji smeštaju isključivo u ručni prtljag putnika i da se ograniče na određene oznake u vat satima kako bi se smanjio rizik od požara.

Avio-kompanije počele da uvode restrikcije

Pixabay

 

Iako su indicenti bili retki, bili su pak, dovoljni da izazovu široko zabrinutost među stručnjacima za bezbednost avio-saobraćaja.

“To više nije samo pitanje neprijatnosti. Bezbednost svih putnika i članova posade u avionu je primarna briga, i čak i jedan incident može imati dalekosežne posledice”, kaže Pirsan.

Avio-kompanije kao što su Qantas i Emirates nedavno su uvele stroža pravila u vezi sa transportom eksternih baterija. Druge kompanije uključujući Cathay Pacific i Singapore Airlines zabranile su putnicima da ih koriste tokom leta ili da ih pune koristeći električne utičnice u avionu.

Iako se pravila razlikuju od jedne do druge avio-kompanije, većina je počela da uvodi ograničenja ili potpuno zabranjuje veće kapacitete eksternih baterija.

Koja su pravila za nošenje eksternih baterija?

“Ključna stvar koju treba zapamtiti jueste da uvek proverite specifičnu politiku avio-kompanije pre nego što poletite”, savetuje Pirsan jer se pravila mogu razlikovati.

Generalno, putnici mogu poneti power bank uređaje u avion, ali samo ako su kapaciteta do 100 vat sati bez potrebe da obaveštavaju avio-kompaniju.

Međutim, prenosni punjači između 100 i 160 vat sati obično zahtevju posebnu dozvolu.

Oni sa kapacitetom iznad 160 vat sati nisu dozvoljeni na letovima.

Važno je napomenuti da se eksterne baterije mogu pakovati samo u ručni prtljag, nikako u prtljag koji se predaje. Takođe se uverite da li vaša avio-kompanija dozvoljava da ove uređaje smestite u odeljke iznad sedišta ili je potrebno da ostanu sa vama tokom leta, jer neke imaju mnogo strože propise.

S obzirom na to da neke avio-kompanije ne dozvoljavaju korišćenje eksternih baterija, Pirsan savetuje razmatranja alternativa, poput punjenja uređaja pre putovanja ili traženja aeroroma koji ima stanice za punjenje kako bi se izbegao rizik.

“Malo dodatne pripreme može mnogo značiti. Ova zabrana eksternih baterija je samo još jedan korak ka obezbeđivanju sigurnijih i bezbednijih letova za sve”, zaključio je.

 

AI Preporuka

Komentari (0)

Putovanja