Novosti

Gradovi na vodi: Najveći kruzeri koji ove godine kreću na svoje prvo putovanje (FOTO)

Komentari

Autor: Euronews

12/04/2025

-

22:11

Gradovi na vodi: Najveći kruzeri koji ove godine kreću na svoje prvo putovanje (FOTO)
Gradovi na vodi: Najveći kruzeri koji ove godine kreću na svoje prvo putovanje (FOTO) - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Najveći kruzer na svetu danas je pravi grad na vodi. "Icon of the Seas" teži 248.663 tone i proteže se 365 metara od pramca do krme. Tri puta teži od QE2, Icon je destinacija sam za sebe. Unutra se nalaze klizalište, vodeni park, bar u vodi, pa čak i suspended infinity bazen. Ali ovom gigantskom brodu će se u 2025. pridružiti još teži sestrinski brod.

"Cruise Industry News" navodi još 17 kruzera čija će plovidba početi 2025. godine. Ovi brodovi variraju od klasičnih američkih kruzera sa kapacitetom od 125 gostiju, do gigantskih mega brodova koji mogu primiti 5.000 ili više putnika.

Štaviše, osam brodova sa liste teži više od 100.000 tona. Tri su teža od 200.000 tona - što je otprilike isto kao 500 potpuno natovarenih Boeing 747 džambo aviona.

Star of the Seas, Royal Caribbean

Ove godine pored "Icon of the Seas", pridružiće se drugi brod iz klase Icon kompanije Royal Caribbean. Očekuje se da će "Star of the Seas" biti sličan svom sestrinskom brodu, iako na papiru teži malo više - 250.800 tona.

Konstruisanje je počelo u februaru 2023. godine, a prošlog oktobra je brod prvi put izvučen u vodu.

Dok "Icon of the Seas" isplovljava iz Majamija, "Star of the Seas" će krstarenja započinjati iz Port Kanaverala. Putovanja će trajati sedam noći i uključivaće destinacije u istočnim i zapadnim Karibima, uključujući i privatno ostrvo kompanije Royal Caribbean - Perfect Day at CocoCay.

Brod će biti ploveći grad, opremljen i vodenim parkom.

profimedia

 

Na brodu se nalazi osam različitih klasa, 40 restorana i barova, više bazena i desetine vodopada. Kabine su zapanjujuće, od onih sa panoramskim pogledom na more ili zalazak sunca, pa čak i trokrevetni porodični penthaus sa toboganom unutar kabine.

Brod će početi da plovi počinje 31. avgusta, ali pre toga, Royal Caribbean organizuje nekoliko "izložbenih krstarenja". Ova kraća trodnevna putovanja su sjajna prilika za ljubitelje krstarenja da vide ovaj divovski brod po nižoj ceni.

Disney Cruise Line’s Adventure

"Adventure" će biti osmi kruzer u vlasništvu i u operaciji Disney Cruise Line, i najveći do sada. Težak više od 50.000 tona od svojih brodova klase Wish, "Adventure" ima dužinu od 342 metra i može da primi oko 6.000 gostiju.

Osim što će biti najveći kruzer kompanije Disney, "Adventure" će biti i prvi brod koji će biti baziran u Aziji. Sa bazom u Singapuru, brod će organizovati kratka krstarenja od tri do pet noćenja bez pristajanja u luke - samo Disney party na moru.

profimedia

 

Na brodu se nalazi prvi Disney Cruise Line tobogan na moru, sedam tematskih zona i Marvel "studio" u kojem možete doživeti herojski makeover (da, odrasli su takođe dobrodošli). Na programu će biti brojne pozorišne predstave, a izbor kabina i apartmana obuhvata i one sa privatnim đakuzijima.

"Adventure" je još uvek u izgradnji i nije još zaplovio. Očekuje se da će to učiniti u maju. Njegovo prvo krstarenje planirano je za 15. decembar, kada će krenuti na svoju prvu trodnevnu plovidbu.

MSC Cruises, World America

Sa 205.700 tona i dužinom od 333 metra, "World America" nije mnogo manji od velikana klase Icon kompanije Royal Caribbean. To je drugi brod klase World koji je izgrađen za kompaniju MSC Cruises, nakon "World Europa", koji je ušao u službu u decembru 2022. godine. Dok "Europa" isplovljava iz mediteranskih luka, "America" je namenjena, logično, Americi.

World America je ključni korak za kompaniju MSC u SAD-u.

"World America" će iz Majamija kretati na sedmodnevna krstarenja Karibima, sa neizmeničnim programima za istočne i zapadne Karibe. Luke u koje će pristajati uključivaće Portoriko, Dominikansku Republiku, Meksiko i Honduras.

profimedia

 

Unutar 22 palube nalazi se izbor od 19 različitih restorana, kao i 20 barova i salona. Na brodu se nalazi vodeni park, pozorište, obilje mogućnosti za kupovinu i tematski park Family Aventura, koji sadrži prve ljuljaške na vodi u industriji.

Brod je spreman za plovidbu. Njegovo zvanično krštenje biće u Majamiju 9. aprila, na kojem će prisustvovati kuma broda, glumica Dru Barimor. "World America" je napustio francusku luku Sen Nazer 27. marta i trebao bi da stigne u Majami 6. aprila. 

Planirano je da krene na svoje prvo krstarenje 12. aprila.

Princess Cruises, Star Princess

"Star Princess" je drugi kruzer klase Sphere za Princess Cruises, nakon "Sun Princess", koji je započeo plovidbu u februaru 2024. godine. U pitanju su dva najveća broda ikada izgrađena u Italiji, sa dužinom od 345 metara, kapacitetom za 4.300 putnika i težinom od 175.000 tona.

Mnoge karakteristike "Star Princess" biće slične njenom sestrinskom brodu, iako će imati i neke nove dodatne sadržaje. Novi brod će imati terene za piklbol i košarku, kao i stazu za trčanje i proširene prostore u najpopularnijim objektima, uključujući O'Malley’s Irish Pub.

profimedia

 

Brod će ploviti Mediteranom tokom leta pre nego što pređe Atlantski okean.

Inače, kruzer je i dalje u izgradnji i očekuje se da će biti isporučen u septembru 2025. Njegovo prvo krstarenje je planirano za 4. oktobar, a početna putovanja biće fokusirana na Sredozemno more. Do kraja oktobra, brod će se prebaciti na Karibe, a početkom 2026. godine, ploviće ka Aljasci.

TUI Cruises, Mein Schiff Relax

Ovaj megabrod od 160.000 tona je jedini na koji ne morate da čekate. TUI-ov "Mein Schiff Relax" je zvanično isporučen 7. februara i ušao je u službu 2. marta. Od tada je u programu serijskih mediteranskih krstarenja iz Palme de Majorke.

profimedia

 

"Mein Schiff Relax" je najlakši brod na našoj listi sa "samo" 160.000 tona.

profimedia

 

Brod stavlja fokus na wellness i opuštanje. Njegov spa nudi masaže i druge tretmane, dok staza za trčanje i joga paluba sa mekanim podom omogućavaju gostima priliku za fizičku aktivnost. Tu je i klub za decu, bazen, sauna, kao i više od 30 barova i restorana na izbor.

profimedia

 

Trenutno, "Mein Schiff Relax" organizuje sedmodnevna ili osmodnevna krstarenja iz Majorke, sa posetama mestima u Španiji, Francuskoj i Italiji. Kasnije tokom godine, preći će na južnu rutu, organizujući osmodnevna i devetodnevna krstarenja ka Kanarskim ostrvima.

Da li kruzeri mogu postati još veći?

Dok kritičari mogu smatrati ove megabrodove spomenicima suvišne ekstravagancije, inženjerskim podvigom i domišljatošću koje oni predstavljaju, ne mogu se ignorisati.

Brodovi klase Icon kompanije Royal Caribbean su podigli lestvicu kada su krstarenja u pitanju, ali ostaje pitanje - mogu li brodovi postati još veći?

Italijanski brodograditelj Fincantieri, koji gradi kruzere za kompanije poput Princess Cruises, MSC Cruises i drugih, izjavio je za Telegraph da ne postoji konkretna granica za maksimalnu veličinu ovih plovila.

Portparol je rekao da ne postoji inženjerski razlog zbog kojeg kruzeri ne mogu nastaviti da se povećavaju, jer se promene u upravljanju mogu nadoknaditi snažnijim pogonom.

AP/Miguel J. Rodriguez Carrillo

 

Međutim, izazovi će nastati kada je u pitanju pristajanje i održavanje bilo čega većeg - neki od najvećih brodova u funkciji danas već imaju problema da pronađu luke koje mogu da prihvate njihove dimenzije, zbog čega moraju da se usidre na pučini i prevoze putnike čamcem.

Takođe, ljudi koji žive u lukama gde se ti masivni brodovi pristaju osećaju posledice. Nekoliko evropskih turističkih destinacija ograničava pristajanje kruzera, uključujući i grčko ostrvo Santorini, gde se u sezoni iskrca na desetine hiljada putnika.

Naravno, tu je i ekološki uticaj koji treba uzeti u obzir. Svi ovi novi brodovi koriste LNG kao gorivo, što kruzer kompanije vole da ističu kao "zelenu" opciju. Međutim, iako LNG ima niže emisije CO2, ispušta druge, štetnije gasove. I Svetski ekonomski forum ga smatra "prelaznim gorivom", a ne održivim dugoročnim rešenjem.

Tanjug/AP/Rebecca Blackwell

 

Ali najveći izazov za još veći brod predstavlja potražnja na tržištu. U prošlosti je postojala tendencija "veće je bolje", ne samo kada su brodovi u pitanju. Avioni poput A380 i Boeing 747 su nekada bili soninimi za moderno putovanje, ali vremena se menjaju.

U post-kovid eri, sve više ljudi je zabrinuto zbog boravka u bliskom kontaktu sa strancima i prioritet daje udobnosti, a ne veličini. U avijaciji, to je dovelo do masovnog povlačenja dvospratnih aviona, a da li će tržište velikih plovila krenuti istim putem, ostaje da se vidi.

 

AI Preporuka

Komentari (0)

Putovanja