Biznis vesti

Jedna generacija posebno brzo posle zaposlenja dobije otkaz: Zašto kompanije sve češće izbegavaju da zaposle upravo njih

Komentari

Autor: Euronews

15/12/2024

-

10:00

Jedna generacija posebno brzo posle zaposlenja dobije otkaz: Zašto kompanije sve češće izbegavaju da zaposle upravo njih
Ilustracija - Copyright Unsplash

veličina teksta

Aa Aa

Nedavno istraživanje otkrilo je da su kompanije nezadovoljne svojim novozaposlenima, a koji pripadaju takozvanoj generaciji Z (Gen Z) i da bi mogle da počnu da izbegavaju zapošljavanje nedavno diplomiranih u budućnosti. Naime, ova generacija Z počinje da ulazi na tržište rada, koje, kako piše Euronews, nije u potpunosti spremno za njih, ni suprotno.

Kako se mnogi nedavno diplomirani iz ove generacije suočavaju sa pritužbama na to kako se uklapaju u radni prostor i tržište rada, poslodavci prijavljuju sve veće oklevanje prilikom njihovog zapošljavanja, navodi se u izveštaju platforme za savetovanje o obrazovanju i karijeri "Intelligent".

Izveštaj, koji je zasnovan na anketi skoro 1.000 menadžera za zapošljavanje, otkrio je da svaki šesti poslodavac nerado zapošljava radnike generacije Z i to uglavnom zbog njihove reputacije "privilegovanih", kao i zbog toga što se lako uvrede, piše Euronews

Više od polovine je reklo da ovoj generaciji, koja se odnosi na ljude rođene između 1997. i ranih 2010-ih, nedostaje jaka radna etika, da uspešno komunicira i efikasno prenese svoje misli u značajnu poruku, kao i da ne podnose dobro povratne informacije, pogotovo kritike, i generalno nisu spremni za zahteve radnog mesta.

Holi Šrot, viši predavač na Poslovnoj školi Has na Univerzitetu u Kaliforniji - Berkli, objasnila je da je fokus generacije Z na vannastavne aktivnosti kako bi se povećala konkurentnost na fakultetu, a ne na sticanje radnog iskustva, doveo do "nerealnih očekivanja" o radnom mestu i na to kako da se odnose sa svojim pretpostavljenima.

"Oni (Generacija Z) ne znaju osnovne veštine za društvenu interakciju sa kupcima, klijentima i saradnicima, niti su upoznati sa radnom etikom", rekla je Šrot za Euronews.

"Kao rezultat toga, na kompaniji je da pravilno uključi novog zaposlenog i pruži dovoljno obuka. Pored toga, šef treba da deluje i kao trener i kao menadžer", dodala je ona.

Zašto toliko kompanija otpušta radnike Generanije Z?

Otprilike šest od 10 kompanija uključenih u istraživanje prijavilo je da su tokom ove godine otpustili zaposlenog koji se kod njih zaposlio odmah po diplomiranju. Neki od razloga koje su naveli su, između ostalog, nedostatak motivacije zaposlenih, nedostatak profesionalizma i loše komunikacijske veštine.

profimedia

 

"Mnogi skorašnji diplomci možda se bore sa ulaskom na tržište rada po prvi put, jer to može biti veliki kontrast u odnosu na ono na šta su navikli tokom svog školovanja. Često nisu spremni za manje strukturirano okruženje, kulturnu dinamiku na radnom mestu i nisu dorasli samostalnom radu", rekao je u saopštenju Hjui Ngujen, glavni savetnik za obrazovanje i razvoj karijere kompanije "Intelligent", te dodao:

"Iako možda imaju neko teorijsko znanje sa fakulteta, često im nedostaje praktično iskustvo iz stvarnog sveta i meke veštine potrebne za uspeh u radnom okruženju".

Menadžeri za zapošljavanje su takođe izvestili da su se neki od njihovih radnika generacije Z mučili sa ispunjavanjem poslovnih zadataka, da su često kasnili i da se nisu oblačili ili govorili na odgovarajući način.

U odvojenom izveštaju iz aprila utvrđeno je da su radnici generacije Z bili previše zavisni od podrške roditelja tokom traženja posla.

Prema anketi koju je sproveo "ResumeTemplates" i koja je obuhvatila odgovore od skoro 1.500 mladih koji traže posao, 70 odsto je priznalo da je od roditelja tražilo pomoć u procesu traženja posla.

Drugih 25 odsto čak je dovodilo roditelje na razgovore, dok su mnogi drugi naterali roditelje da podnose molbe za posao i pišu biografije za njih.

Kako do posla posle diplomiranja?

Kako bi poboljšali svoje šanse za zapošljavanje, poslodavci su istakli da su neke od top kvaliteta koje traže - inicijativa i pozitivan stav.

profimedia

 

Menadžeri su takođe pridavali vrednost realnom iskustvu, bilo kroz stažiranje ili posao i, u manjoj meri, na odgovarajuće prisustvo na društvenim mrežama i izbegavanje političkih diskusija na njima.

"Nedavni diplomci koji započinju svoj prvi posao treba da pokažu profesionalizam, ne tako što će se pridržavati zastarelih normi, već tako što će poštovati i biti posvećeni svom poslu", rekao je Ngujen.

Šrot je dodala da iako poslodavci trenutno oklevaju da zaposle generaciju Z zbog veće stope otpuštanja i izazova koji ih integrišu u radnu snagu, oni i dalje čine više od 25 odsto radne snage.

"Kao rezultat toga, kompanije moraju da troše više novca i vremena na obuku i njihova generacija Z će napredovati", zaključuje sagovornica Euronews.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis