Biznis vesti

Ima li rešenja problema saobraćajnih gužvi dok se čeka izgradnja metroa?

Komentari

Autor: Ljiljana Gradinac

30/11/2024

-

08:08

Ima li rešenja problema saobraćajnih gužvi dok se čeka izgradnja metroa?
Tanjug/Strahinja Aćimović - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

veličina teksta

Aa Aa

Problem saobraćajnih gužvi nije lako i brzo rešiti u gradu koji se stalno širi. Nekada su potrebni čelični živci da se "prebrodi" put od kuće do posla ili škole, bilo javnim gradskim prevozom ili automobilom. Nisu tako retke promene saobraćajnih trasa zbog renoviranja nekih delova grada ili nekih najavljenih ili nenajavljenih događaja u gradu, što dodatno izaziva gužve. U javnosti su se pojavljivale razne ideje i planovi o tome kako problem može da se reši, među kojima su i one koje čekaju realizaciju dok su pojedine ostale samo na nivou planova od kojih se, čini se, odustalo.

Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Slobodan Aćimović naglašava da u Beogradu nema ozbiljnog načina za poboljšanje javnog gradskog prevoza bez metroa.

I dok se čeka izgradnja metroa, priprema se izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, a počeli su i radovi na uklanjanju Starog savskog mosta gde treba da se izgradi novi.Postavlja se pitanje kako poboljšati prevoz u međuvremenu.

Rečni saobraćaj

Pre više od dve godine pojavila se ideja o brodovima za rečni javni prevoz Savom i Dunavom, ali to je izgleda ostala samo ideja.

Pominjale su se crvena linija "Blok 45 - SRC Milan Gale Muškatirović" i plava linija "Borča - Ada Huja" preko Zemuna.

Profesor Aćimović kaže da je pitanje ko bi to finansirao i koliko bi to koštalo.

Tanjug/Saška Drobnjak

 
 

"Problem sa eventualnim rečnim prevozom je u tom smislu što nemate ni ulazne zone, ni izlazne zone, nema dobrog povezivanja sa ostalim segmentima javnog prevoza u Beogradu a sa druge strane, još ponajveći problem jesu mali kapaciteti brodova koji bi vozili. Taj jedan brod ne bi mogao da preveze više nego što jedan zglobni autobus preveze putnika. Rečni nema dovoljno ekonomskog i organizacionog osnova da postane deo javnog gradskog prevoza. Može se koristiti u turističke svrhe, što je u redu", rekao je Aćimović.

Rečni prevoz, kako je dodao profesor, ne bi rešio glavne probleme u javnom prevozu Beograda, a puno bi koštalo njegovo uspostavljanje.

Za taj projekta je rekao da je u nizu projekata koji nemaju ni ekonomsku rentabilnost, ni dobru organizaciju.

"To bi bila kap u moru da reši kao neki problem, ne bi ništa bilo rešeno", smatra profesor.

Mostovi  

U toku su radovi na uklanjanju Starog savskog mosta tako da se postavlja pitanje kako će to uticati na prevoz i koliko će biti opterećeni Brankov i most Gazela.

Profesor Aćimović kaže da je njegov utisak da Starim savskim mostom nije prolazila velika količina saobraćaja.

"Ako to gledamo u procentima, to je možda 10 odsto od onoga što pređe Brankovim mostom. Biće gužve naravno i biće problematično, ali nije to ništa tako strašno. Konačno, setimo se da su bile mnogo veće gužve kada se renovirala Gazela. Kad se zatvori neki ozbiljan most, poput Gazele ili Brankovog mosta, to je veliki problem. Stari savski most je nosio određenu količinu saobraćaja, ali značajno skromniju nego Gazela i Brankov most", rekao je Aćimović.

Euronews/Bojana Petrušijević

 

"Uz to danas imamo i most na Adi koji odvlači sve veći obim prevoza, kao i Pupinov most koji takođe ima svoju sve bolju poziciju u javnom prevozu Beogradu", dodaje profesor.

Koliko će novi tunel rasteretiti saobraćaj u gradu?

Tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana je, smatra profesor Aćimović, odlična stvar.

"Kada se skine Stari savski most i kada se završi novi most, taj tunel će veliki deo saobraćaja da odvuče i da skloni iz centra grada, da ne ide preko Dorćola ili da ne ide preko grada. Bukvalno će odvući ozbiljnu količinu saobraćaja koja ide na relaciji Novi Beograd, Karaburma, Mirijevo, Pančevo i dalje", rekao je sagovornik Euronews Srbija.

Da u ovom trenutku postoji još jedan novi most, Aćimović kaže da opet ne bi bio rešen problem saobraćajnih gužvi kroz centar grada.

"To ćemo samo jednim delom rešiti kroz tunel", dodaje on.

Metro kao jedino pravo rešenje

Profesor Aćimović je naveo da u Evropi metro nemaju zemlje bivše Jugoslavije i još poneka zemlja u Evropi.

Beoinfo

 

"Nažalost, mi nismo u to vreme socijalizma uspeli da izgradimo metro i to nas sada jako, jako puno koči", rekao je Aćimović.

On navodi da je tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana rešenje za drumski saobraćaj, a da je metro posebna priča.

"Metro je strateška stvar, to se ne može porediti ni sa čim. Metro može znatno da reši problem javnog gradskog prevoza u Beogradu", naglasio je profesor.

"Efekat smanjenja gužve, odnosno problem koji bi rešio metro je neuporediv sa bilo čim. Hipotetički posmatrano, i da u ovom trenutku imamo još tri mosta, opet ne bismo rešili problem opterećenosti centra grada, Vračara, urbanih delova Zvezdare, Palilule itd", rekao je profesor.

Komentari (0)

Biznis