Biznis vesti

Akcija "Najbolja cena" ušla u drugu nedelju: Koliko je porasla prodaja proizvoda sa sniženim cenama i kolike su uštede

Komentari

Autor: Euronews Srbija/Iva Mirčević

10/09/2024

-

15:06

Euronews TV

veličina teksta

Aa Aa

Akcija "Nabolja cena" ušla je u drugu nedelju. U okviru te akcije pojefitnila je 81 grupa namirnica, a reč je o prehrambenim proizvodima, kao i proizvodima za ličnu higijenu, kućnoj hemiji i hrani za ljubimce. Pri uvođenju ove akcije premijer Srbije Miloš Vučević je najavio da će sniženje ići i do 58 odsto. 

Oznaku "Najbolja cena" na rafovima građani mogu da vide u više od 2.500 prodavnica širom Srbije.
 
Akcija "Najbolja cena" donela je pojeftinjenje osnovnih životnih namirnica, među kojima su meso, koje je pojeftinilo između 12 i 15 odsto, riba 30 odsto, mlečni proizvodi i do 20 odsto, jaja 13 odsto, brašno 21 odsto, krompir 27 odsto. 

Potrošači sa kojima je razgovarala ekipa Euronews Srbija kažu da je dosta proizvoda na sniženju, navodeći prašak od četiri kilograma koji može da se pazari po ceni od 590 dinara.

Ima i onih koji su videli sniženja mnogih proizvoda, ali koji ne kupuju te proizvode, dok ima i onih nepoverljivih. 

Akcija će trajati do kraja oktobra, a Vučević dodaje da je to samo početak rešavanja opšteg pitanja cena. 

"Prodaja porasla 80 odsto" 

Iz Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine kažu da nema nestašice obuhvaćenih proizvoda, kao i da je prodaja nekih od njih već porasla šest puta. 

Najavljeno je i da bi nove mere mogle domaćinstvima da donesu mesečnu uštedu između 8.000 i 22.000 dinara.

Ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović kaže da je promet proizvoda koji su na akciji "Najbolja cena" porastao za više od 80 odsto u odnosu na isti period pre ove akcije i da su u prvoj nedelji akcije 12 odsto sveukupne kupovine u maloprodajnim objektima činili proizvodi na akciji "Najbolja cena". 

"Mislim da ovo jasno ukazuje da su ljudi dobro reagovali na akciju, da su ljudima prozvodi koji su na akciji Najbolja cena značajni i potrebni. Mi ćemo nastaviti da pratimo efekte ove akcije pozivam još jednom ljude da u više od 2.500 maloprodajnih obekata kupe proizvode po najboljim cenama na akciji Najbolja cena", rekao je Momirović u video snimku objavljenom na Istangramu. 

Ovo nije prvi put da Vlada Srbije uvodi olakšice za potrošače. 

Sredinom septembra prošle godine sniženo je 36 artikala između 20 i 40 odsto u okviru akcije "Bolja cena", a sniženja su trajala tri i po meseca. 

Republički zavod za statistiku saopštio je da je ta akcija učestvovala u obaranju inflacije sa 16,5 odsto.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis