Evroposlanici traže od velikih kompanija da se ne reklamiraju na "proruskim" medijima u Srbiji i Bugarskoj
Komentari29/04/2024
-21:00
Grupa evroposlanika zatražila od velikih svetskih brendova da se ne reklamiraju na pojedinim medijima u Srbiji i Bugarskoj, zato što kako tvrde, podržavaju "prorusku ratnu propagandu". Među pomenutim kompanijama su Lidl, Delhaize, Coca-Cola, A1, Yettel, Heineken, Bosch, Samsung, Amazon i druge.
Naime, u četvrtak su poslanik bugarske opozicione stranke Greb, evropski poslanik Andrej Kovačev, zajedno sa još 15 poslanika iz različitog političkog spektra, uputili pismo ovim kompanijama u kojem traže da preispitaju svoju reklamnu politiku kako ne bi finansirali one medije koji, kako navode, šire štetne proruske dezinformacije.
Andrej Kovačev, koji stoji iza ovog pisma, rekao je za "Politico" da te medijske organizacije koje promovišu moskovsku propagandu zapravo koriste činjenicu da se na njima reklamiraju velike kompanije kako bi ojačale svoj kredibilitet.
Pod lupom "Pink" i "TV Happy"
Kada je reč o Srbiji, direktno se upire prst na dve televizije sa nacionalnom frekvencijom - na TV Pink i na TV Happy, i ukazuje se na činjenicu da te dve stanice zajedno dobijaju više od polovine novca koji je namenjen za reklamiranje ovih kompanija na televizijama.
Već se jedna od ovih prozvanih kompanija oglasila. Iz Lidla su za "Politico" rekli da su ranije doneli odluku da prekinu reklamno partnerstvo sa televizijom "Happy".
Poslanici su svoj poziv zasnovali na analizi tri organizacije o stanju medija u Srbiji i Bugarskoj. U pitanju su "Balkan Free Media", neprofitna organizacija iz Brisela, "Crta" iz Beograda i "Check My Ads", institut koji istražuje kako se velike industrije reklamiraju u digitalnom dobu.
Ove organizacije su u izveštaju iz decembra prošle godine preporučile da velike kompanije otkažu svoje reklame na pomenutim medijima izveštaja iz decembra prošle godine, u kome se navodi da ti globalni mediji ne bi trebalo da se reklamiraju i finansiraju one medije koje šire dezinformacije, i preporučuje se da, kako se to ovde navodi, podrže kredibilne, nezavisne medije.
"Dve najpopularnije nacionalne televizije - Pink i Happy - redovno propagiraju neosnovanu tvrdnju da je 'Rusija bila prinuđena' da izvede 'specijalnu vojnu operaciju' u Ukrajini i porede NATO sa 'apokaliptičnom grupom antiruskih krstaša'. Ove stanice zajedno primaju više od polovine ukupnih troškova oglašavanja u zemlji", navodi se u analizi.
Za Bugarsku su navodi nešto drugačiji.
"U Bugarskoj su narativi dezinformacija manje uobičajeni u elektronskim medijima, ali su široko rasprostranjeni u digitalnim medijima. Neki od najpopularnijih sajtova u zemlji redovno promovišu prokremljovske dezinformacije, tvrdeći da će Bugarska biti prinuđena da se pridruži sukobu", navode istraživači.
Komentari (0)