Ko je činio petočlanu posadu koja je nastradala u imploziji podmornice "Titan"
Komentari22/06/2023
-23:50
Poznati stručnjak za Titanik, svetski rekorder avanturista, dva člana jedne od najbogatijih porodica Pakistana i izvršni direktor kompanije koja je predvodila ekspediciju do najpoznatije olupine broda na svetu, poginuli su u podmornici "Titan", koja je implodirala u Atlantskom okeanu ranije ove nedelje.
Američka obalska straža je danas saopštila da nema preživelih nakon katastrofalne implozije duboko u severnom Atlantiku, a potraga za podmornicom i njenim putnicima, kao i bilo kakvim tragovima koji bi objasnili šta se dogodilo pod vodom, bila je u toku danima.
"Titan" je u nedelju uveče, na oko 700 kilometara južno od Sent Džonsa u Njufaundlendu, izgubio kontakt sa brodom, nakon čega je započeta međunarodna spasilačka akcija. Spasioci su se borili protiv vremena jer se strahovalo da bi zalihe kiseonika mogle da nestanu u roku od 96 sati.
Međutim, plovilo na daljinsko upravljanje (ROV) otkrilo je u četvrtak ujutru polje krhotina što sugeriše da je podmornica doživela katastrofalnu imploziju, kao i da nema preživelih.
Ko su bili ljudi koji su činili petočlanu posadu i krenuli podmornicom "Titan" u istraživanje olupine Titanika, pročitajte u nastavku...
Hamiš Harding
Britanski biznismen Hamiš Harding je živeo u Dubaiju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. "Action Aviation", kompanija za posredovanje u nabavci aviona u kojoj je Harding bio predsednik, navela je da je on bio jedan od stručnjaka za misiju, koji je platio odlazak na ekspediciju.
Harding je bio milijarder avanturista koji je držao tri Ginisova svetska rekorda, uključujući najduže ronjenje na brodu sa posadom. U martu 2021. on i istraživač okeana Viktor Veskovo zaronili su na najnižu dubinu Marijanskog rova. U junu 2022. otišao je u svemir na raketi New Shepard kompanije "Blue Origin".
U objavi na Fejsbuku u subotu, Harding je rekao da je "ponosan" što je deo misije.
"Zbog najgore zime u Njufaundlendu u poslednjih 40 godina, ova misija će verovatno biti prva i jedina misija na Titaniku 2023. godine“, objavio je on. "Prozor za vremenske prilike se upravo otvorio i mi ćemo pokušati da zaronimo u nedelju“, dodao je.
Šahzada i Suleman Davud
Otac i sin, Šahzada i Suleman Davud bili su članovi jedne od najistaknutijih pakistanskih porodica. Njihova porodica je u izjavi potvrdila da su obojica bili u podmornici.
Njihova firma, Davood Hercules Corp, sa sedištem u Karačiju, bavi se poljoprivredom, petrohemijom i telekomunikacionom infrastrukturom.
Šahzada Davud je takođe bio u odboru poverenika kalifornijskog SETI instituta koji traga za vanzemaljskom inteligencijom. Davudovi su živeli u Velikoj Britaniji, navodi SETI.
Šahzada Davud je takođe bio član Globalnog savetodavnog odbora u dobrotvornoj fondaciji, koju je osnovao britanski kralj Čarls III da bi se bavio nezaposlenošću mladih. Diplomirao je na Univerzitetu Bakingem u Ujedinjenom Kraljevstvu i na Univerzitetu Filadelfija (sada Univerzitet Tomas Džeferson) u SAD.
Pol Anri Nargole
Pol Anri Nargole je bio bivši oficir francuske mornarice koji je smatran stručnjakom za Titanik nakon višestrukih putovanja do olupine tokom nekoliko decenija. Bio je direktor podvodnog istraživanja za E/M Group i RMS Titanic Inc. Izvršio je 37 ronjenja do olupine i nadgledao je pronalaženje 5.000 artefakata.
Bio je vođa ekspedicije na tehnološki najnaprednijem zaronu do Titanika 2010. godine, kada je koristio sonar visoke rezolucije i 3D optičko snimanje Titanikovog pramca i krme, kao i polja krhotina.
Dok je bio u francuskom Institutu za istraživanje i eksploataciju mora, vodio je prvu ekspediciju do Titanika 1987. godine.
Sokton Raš
Stokton Raš je osnovao kompaniju OceanGate 2009. godine kako bi obezbedio podmornice sa posadom za podvodne istraživače, navodi se na veb stranici kompanije. Raš je bio pilot "Titana" i peti član posade.
Privatna kompanija sa sedištem u Vašingtonu počela je da dovodi turiste do Titanika 2021. godine kao deo svojih napora da zabeleži sporo propadanje olupine.
U intervjuu za CBS News prošle godine, Raš je branio bezbednost svoje podmornice, ali je rekao da "ništa nije bez rizika".
Postao je najmlađi pilot na svetu sa 19 godina, 1981. godine, a na koledžu je upravljao komercijalnim avionima, navodi se u biografiji na sajtu njegove kompanije.
Pridružio se kompaniji McDonnell Douglas Corp. 1984. godine kao inženjer za testiranje letova. Tokom proteklih 20 godina, nadgledao je razvoj više uspešnih poduhvata u oblasti intelektualne svojine.
Komentari (0)