SAD želi da ubrza trgovinske pregovore s Tajpejom
Komentari03/06/2022
-08:11
Novi trgovinski pregovori SAD-a s tajvanskim vlastima mogli bi da idu brže od širih pregovora sa 12 indopacifičkih zemalja, s obzirom na veliko interesovanje Tajpeja i Vašingtona za produbljivanje ekonomskih veza, izjavila je zamenica trgovinskog predstavnika SAD Sara Bjanki.
Postoje paralele između novopokrenutih pregovora o indo-pacifičkom ekonomskom okviru i tajvanskih pregovora, rekla je Bjanki u intervjuu Rojtersu, dodajući da potonja inicijativa ima za cilj jačanje veza sa Tajpejom u konkretnim ekonomskim oblastima.
"Nestrpljivi smo da krenemo u razgovore s Tajvanom i da izvršimo naš pregovarački zadatak tamo o nizu pitanja - od malih i srednjih preduzeća, digitalne trgovine do oblasti rada, i radujemo se da to bude što je brže moguće“, navela je ona.
Na pitanje da li bi tajvanska inicijativa mogla da urodi plodom pre nego pregovori o Indo-pacifičkom ekonomskom okviru (IPEF), odgovorila je: "Potencijalno da, mogla bi".
Ovo ostrvo, koje Kina smatra svojom teritorijom, isključeno je iz inicijative IPEF koja obuhvata 14 zemalja i koju je prošle nedelje pokrenuo predsednik SAD Džo Bajden. Međutim, Kancelarija američkog trgovinskog predstavnika (USTR) je u sredu najavila odvojene, bilateralne trgovinske pregovore s tajvanskim predstavnicima.
Inicijativa IPEF, čiji je cilj da angažovanje SAD ponovo bude ekonomski stub u tom regionu, uključiće Japan, Indiju, Južnu Koreju, Indoneziju, Vijetnam, Australiju i druge zemlje, ali ne i Kinu.
Bjanki je rekla da će IPEF takođe početi odmah sa planovima za pregovore, uključujući sastanke na ministarskom nivou u predstojećim mesecima kako bi se definisale teme za razgovore i da će se krenuti s predlozima tekstova za sporazum do kraja leta.
Ni IPEF ni pregovori s Tajvanom neće uključivati smanjenje tarifa i povlašćen pristup tržištu koji nude tradicionalni sporazumi o slobodnoj trgovini.
Prema rečima Bjankijeve, IPEF treba da bude "sporazum 21. veka koji će zaista rešiti probleme 21. veka", uključujući prepreke u digitalnoj trgovini, kao što su zahtevi za lokalizaciju podataka ili kruta regulativa koja otežava poslovanje kompanijama u nekim zemljama. Rešavanje tih problema će poboljšati pristup tržištu, navela je ona.
Komentari (0)