Godišnje u Srbiji blizu 1.000 manifestacija: Vid turizma koji je sve primamljiviji za goste
Komentari18/07/2023
-19:22
U kalendar Turističke organizacije Srbije upisano je blizu 1.000 manifestacija. Najviše ih je tokom letnjih meseci. Beer fest, Exit, Guča, Nišvil, Roštiljijada - samo su neki od brojnih sadržaja koji privlače domaće, ali i strane turiste. Organizatori i turistički poslenici kažu da je dobro da je ponuda velika, ali da moze da bude problem kada se više sličnih manifestacija održava istovremeno.
U Svrljigu se uveliko pripremaju za Belmužijadu. Tradicionalna manifestacija prilika je, kažu, za promociju opštine, ali i da domaći proizvođači i ugostitelji zarade.
"U vreme trajanja Belmužijade veliki je priliv ljudi iz okruženja, turista iz inostranstva. To se oseti, svi imaju promet za tri dana kao za celi mesec, čak i više", kaže Miroslav Marković, predsednik Opštine Svrljig.
Više gostiju, puniji budžet. Tokom leta skoro da ne postoji grad ili opština u Srbiji koji ne organizuju neku manifestaciju. Neretko i više sličnih istovremeno.
"Sigurno je da kada su one i geografski blizu i slične tematike postoje prevlačenja na jednu ili drugu stranu", kaže Marković.
"Dešava se da su iste tematike, da su čak isti bendovi na nekim manifestacijama i zato je potrebno da oni jasno profilišu svoj festival da bi rastao. Ovako, ostaće u lokalnim okvirima promocije jedne ili druge opštinske vlasti", kaže Ivan Blagojević, predsednik Grupacije organizatora događaja pri PKS i direktor Nišvila.
Ideja formiranja Festivalskog centra
Direktorka Turustičke organizacije Srbije Marija Labović kaže za Euronews Srbija da je vrlo teško naći termin za manifestacije, s obzirom da ih je više od 950 godišnje.
"Mnogi se trude da prate kalendare i da izbegnu preklapanja, ali nekad to nije moguće. Dobro je kad su različite teme, namenjene različitim tipovima posetilaca", kaže ona.
Najveće festivale, na koje dolazi i najveći broj stranaca, smatra Ivan Blagojević, treba kategorizovati, pre svega, na osnovu doprinosa državnom budžetu.
"Ideja nam je da formiramo Festivalski centar koji će profilisati kvalitet svih tih događaja i uz pomoć države napraviti budžet koji će pojačati kvalitet tih manifestacija da bismo generisali veća sredstva za budžet Srbije, da se zarade dodatna sredstva kojima bi finansirali nove manifestacije", kaže Blagojević.
Manifestacioni turizam postaje sve primamljiviji za goste, kažu u TO Srbije. Pokazalo se da trećina turista koji dolaze na neku destinaciju u vreme održavanja najvećih festivala, dolaze prvenstveno zbog njih.
Komentari (0)