"Zašto hoće da otcepe 'jedan deo tela' GSP-a": Četiri sindikata za to da opstanu trolejbusi i da se obnovi vozni park
Komentari30/12/2024
-15:54
Gradska skupština usvojila je predlog da se trolejbusi zamene električnim autobusima u Beogradu. U obrazloženju te odluke navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali malu efikasnost. Neki od razloga koji se navode za ukidanje trolejbusa u Beogradu su stara vozila, kao i to da infrastruktura dugo nije obnovljena. Poslednje vozilo kupljeno je pre oko 15 godina.
Iz sindikata, međutim, postavljaju pitanje čelnicima grada zašto hoće da otcepe "jedan deo tela" preduzeća GSP Beograd i tvrde da ne postoji nijedan razlog za to.
Predsednik sindikata GSP-a Pravda Zoran Stefanović kaže za Euronews Srbija kaže da su četiri sindikata za to da opstanu trolejbusi i da se obnovi vozni park, odnosno da se nabavi novih 100 trolejbusa, kao što je bilo planirano.
"Uz nas su stali mnogi sindikati, stala su udruženja građana. Imamo udruženje građana koje se izborilo da se trolejbus 28 vrati na Zvezdaru. Oni su stali na stranu nas, sindikata, daće nam maksimalnu podršku i građani", kaže on.
On je rekao da treba uložiti u kupovinu novih trolejbusa koji su sada autonomni tako da mogu da pređu oko 20 kilometara bez dodira kontaktne mreže.
"Ako baš Aleksandar Šapić insistira na toj paukovoj mreži, što on kaže da smeta kad podignete glavu gore i vidite, to može da se poskida bez problema u, da kažem, užem centru grada i da to funkcioniše kako treba", smatra Stefanović.
On kaže da je trolejbuska infrastruktura renovirana i da je u nju uloženo desetine i desetine miliona evra u ne tako dugom vremenskom periodu.
"Što se tiče infrastrukture, ona može da ostane, samo bi trebalo nabaviti nove trolejbuse", rekao je Stefanović.
"Infrastruktura za električne autobuse velika investicija"
Sagovornik Euronews Srbija kaže da je namera da se Saobraćajnom preduzeću Strela iz Obrenovca predaju trolejbuski saobraćaj i šest linija GSP-a Beograd, a da to preduzeće uz to traži da preuzme i plac GSP-a na Dorćolu.
On je dodao da četiri sindikata GSP-a vide da je Grad postao servis za ispunjavanje želja Saobraćajnom preduzeću Strela iz Obrenovca.
Stefanović kaže da će morati potpuno nova infrastruktura da se pravi za električne autobuse za šta će, kaže, biti velika investicija za koju je potrebno mnogo novca i vremena.
On navodi da je već GSP uložio ogromna sredstva za postavljanje punjača za elektroautobuse koje već saobraćaju na linijama EKO 1 i EKO 2.
Ako se planira uvođenje električnih autobusa, Stefanović kaže da će verovatno u međuvremenu trolejbusi funkcionisati kao do sada i neće biti nabavljani novi.
Trolejbuski sistem u Beogradu funkcioniše još od 1947. godine, trenutno ima 92 trolejbusa koji svakodnevno voze putnike, a poslednje vozilo kupljeno je pre oko 15 godina.
Komentari (0)