Društvo

Da li beogradski trolejbusi odlaze u zaborav posle 80 godina?

Komentari

Autor: FoNet

25/12/2024

-

15:56

Da li beogradski trolejbusi odlaze u zaborav posle 80 godina?
Trolejbusi - Copyright Tanjug/Miloš Milivojević

veličina teksta

Aa Aa

Četiri sindikata Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd ukazali su danas u zajedničkom saopštenju da će posle 80 godina beogradski trolejbusi otići u zaborav i da će GSP ostati bez šest trolejbuskih linija, jer će na njima biti angažovani elektroautobusi privatnog prevoznika "Strela".

Na predlog Sekretarijata za javni prevoz, hitnom i iznenadnom dopunom dnevnog reda sednice Skupštine grada, pred odbornicima je i predlog odluke o ukidanju trolejbusa i oduzimanju svih trolejbuskih linija gradskom prevozniku GSP "Beograd" i njihovo ustupanje privatnom prevozniku "Strela", navedeno je u saopštenju.

Preduzeće GSP "Beograd" je 6. decembra Sekretarijatu za javni prevoz uputilo zvanični zahtev za nabavku novih trolejbusa, ali je umesto kupovine novih vozila za GSP, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić odlučio da bez ikakvog transparentnog postupka prihvati predlog privatnog prevoznika "Strela" da preuzme linije od GSP, ukazali su Sindikat centar – GSP Beograd, Sindikat pravda, Sindikat Sloga i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

Sindikati su naveli da, umesto kupovine trolejbusa za GSP, Grad Beograd zaključuje ugovor na 20 godina sa "Strelom", kojoj će iz budžeta isplatiti 136,35 milijardi dinara kako bi ta firma angažovala svoje elektroautobuse.

Osim toga, privatni prevoznik je tražio i da Beograd ustupi trolejbuski depo GSP na Dorćolu kako bi to preduzeće napravilo svoju garažu na tom zemljištu, naveli su sindikati.

Sindikati pitaju zbog čega se ukida trolejbuska kontaktna mreža, stubovi, ispravljačke stanice i drugi delovi infrastrukture u koju je grad Beograd uložio desetine miliona evra prethodnih decenija, da bi se na istim tim linijama ugrađivala i bespotrebno plaćala nova infrastruktura, kao što su punjači za elektroautobuse.

Ta odluka se, ističu sindikati, kao i brojne prethodne, donosi po hitnom postupku i netransparentno, bez stručne analize opravdanosti, bez bilo kakve javne debate i rasprave, bez konsultovanja stručnjaka zaposlenih u GSP i Beograđana.

"Ukoliko se odluka o ukidanju trolejbusa i privatizaciji tog sektora sprovede, rukovodstvo Beograda bi ispunjavalo interese privatnog preduzeća 'Strela' na štetu zaposlenih u GSP i građana", zaključila su četiri sindikata u saopštenju.
 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija