Društvo

Od sledeće godine besplatan javni prevoz u Beogradu - šta na to kažu zaposleni u GSP-u i kome ovo najviše odgovara?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

19/12/2024

-

18:20

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je da će javni prevoz u Beogradu od 1. januara 2025. godine biti besplatan za sve. To znači, kako je objasnio, da niko od sledeće godine neće biti u obavezi da plaća dnevnu ili mesečnu kartu. Takođe, naveo je i Grad Beograd sa ovom socijalnom merom postaje lider u javnom prevozu, kao i da će postati jedini grad u Evropi sa više od pola miliona stanovnika u kom je javni prevoz besplatan. Sa druge strane, iz sindikata Centar GSP navode da prevoz ipak neko mora da plati kao i da "nema besplatnog ručka", i smatraju da će najveću korist u svemu imali isključivo poslodavci.

Predsednik ovog sindikata Ivan Branković kaže za Euronews Srbija da su oni iznenađeni odlukom gradonačelnika Šapića, jer kako smatra, karte koje građani neće plaćati, moraće da plati neko drugi - u ovom slučaju grad. 

"To će biti budžet grada Beograda iz kojeg će morati da se izdvajaju mnogo veće i značajnije sredstva. Setite se već sada imate 20 odsto ukupnog budžeta grada koji odlazi na javni prevoz. Poređenja radi, setite se Bus plus-a kada smo imali oko 500 miliona dinara mesečnog prihoda i nismo bili zadovoljni. Nije bilo dovoljno", kaže on.

Branković navodi da se novim sistemom koji je uveo Šapić došlo do naplate prevoza od 250 miliona dinara na mesečnom novou. Smatra da besplatne karte nisu dobro rešenje, ali tarifni sistem jeste. 

"Ono što mislim da je mnogo potrebnije našem gradu jeste da imate tarifni sistem koji je pre svega pravedan i koji apsolutno, kada govorimo o najugroženijim kategorijama stanovništva, treba da bude besplatan javni prevoz. To je vid podrške grada u Beogradu. Međutim, nije zaista pravedno da neko ko ima najnižu penziju od 18 do19.000 dinara i neki recimo penzioner sa penzijom od 80 do 90.000 dinara podjednako imaju pravo na besplatan prevoz", kaže.

Smatra da najveću korist iz ovoga će dobiti poslodavci, koji su do sada imali zakonsku obavezu da svojim radnicima uplaćuju novac za prevoz.

"Kada pogledamo strukturu mesečnih karata vi imate najviše iz kategorije zaposlenih. I to su upravo poslodavci koji zapravo kupuju karte za svoje zaposlene. To znači da ni poslodavci neće imati obavezu da to uplaćuju i praktično neće građani biti mnogo više rasterećeni, već poslodavci", rekao je on.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija