TikTok trendovi čije ćemo posledice tek videti: Devojčice od samo šest godina imaju svoju "bjuti rutinu"
Komentari27/10/2024
-12:05
Dok su se nekim generacijama devojčicama za rođendan kupovale lutke, devojčice generacije alfa rođene od 2010. zamenile su te poklone maskama za lice i antirid kremama. Trend koji je zaživeo na Tiktoku dobio je svoj hešteg #sephorakids po poznatom lancu francuskih parfimerija.
Kako je kozmetička industrija ubedila devojčice da treba da se boje starenja za Euronews Srbija govorio je dr Dejan Antonić, koji se bavi estetskom i antidjžeing medicinom i Gordana Plemić, direktorka udruženja "Roditelj".
"Mislim da zažive kao trendovi ono što promovišemo. Nekako smo duže vremena u toj promociji lepote i večne mladosti, što nam se prelilo i na decu. Imamo slavljenje rođendana u igraonicama koje su zapravo spa centri", kaže Plemić i dodaje da su za to, delom zaslužni i roditelji.
"Kada dete od pet, šest godina slavi rođendan u nekom okruženju koje ne bi trebalo da mu bude prirodno, onda i to često zavisi od roditelja. Veliki uticaj svakako imaju mreže, okruženje u kojem živimo, mediji, industrija kao takva i mislim da čak kao roditelji nismo ni svesni te jedne opasnosti koja se krije iza toga kada pričamo o tome da li devojčica od 12 godina koristi antirid kremu. Sve nam je to slatko, ali nismo svesni posledica", dodaje.
Antonić kaže da je jedan od načina da se ovaj trend zaustavi upravo da se što više govori o njemu budući da se, s psihološke tačke gledišta radi o najosetljivijoj populaciji.
"Za devojčice je to najosetljiviji razvojni period kada fomiraju svoj odnos prema sebi u svetu, svoju sigurnost prema spoljašnjem svetu. Ako sada formiramo kod njih sa šest ili devet godina ovakve potrebe, ta deca će u najkritičnijim godinama formirati ozbiljnu nesigurnost u sebe koja će za posledicu kasnije imati mnogo toga o čemu verovatno više mogu da pričaju psiholozi", kaže Antonić i nastavlja:
"Ne bih samo krivio društvene mreže, naravno da su one kanali, ali iz svega toga stoji i jedna ozbiljna marketinška industrija iz oblasti kozmetike, koja je shvatila da žene posle 40. godine nisu više tako potentni kupci svih tih proizvoda. Onda taj marketing tim koji uvek gleda kako da proširi polje prodaje, kreće što je moguće ranije sa kreiranjem potrebe i nažalost, otišlo se u taj poremećaj da danas imamo te devojčice koje sa devet godina imaju svoju kozmetičku liniju", ističe on.
I roditelji igraju veliku ulogu jer svako od njih ima mogućnost da selektuje teme koje njihovo dete sme ili ne sme da gleda. Međutim, postavlja se pitanje i šta da se radi kada je jedan od trendova upravo i prikazivanje tog roditeljsko-dečijeg odnosa.
"Kada gledam iz ugla roditelja koji se nama javljaju, mnogo je tih trendova koji se pojavljuju, gde roditelji nemaju kapacitet da sve isprate i vide šta je to što jeste normalno ili nije. Roditeljima je to ponekad simpatično i zanimljivo, ali nisu svesni šta to dete može da uradi kada je samo, odnosno kada nije u pratnji roditelja, na nekom drugog mestu. Čini mi se da nekada roditelji nisu dovoljno informisani da vide kako to nešto može uticati na njeno i fizičko i mentalno zdravlje", ističe Plemić.
Ona dodaje da kao društvo moramo biti potpuno drugačije okrenuti ka svojoj deci.
"Preko roditelja, škole, društva, moramo da utičemo na njih jer je to puno informacija, moraju da znaju da biraju informacije i znaju koji sadržaj jeste ili nije za njih", zaključuje.
Komentari (0)