Društvo

Problemi u GSP Novi Sad: Revizor u izveštaju izrazio sumnju da preduzeće može da posluje kao samostalno pravno lice

Komentari

Autor: Euronews Srbija

21/10/2024

-

15:50

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Šta za Gradsko saobraćajno preduzeće u Novom Sadu znači rečenica iz izveštaja nezavisnog revizora - da bi se u sumnju mogla dovesti njegova sposobnost da nastavi poslovanje kao stalno pravno lice? Prošlu godinu završili su sa gubitkom većim od 347 miliona dinara, čime je ukupni nepokriveni gubitak porastao na milijardu i po dinara. U novosadskom GSP-u za Euronews Srbija kažu da probleme ne skrivaju, već pokušavaju da ih reše i preduzeće vrate u stanje od pre pandemije koronavirusa.

E-novčanik, ili elektronske karte i pametna aplikacija koja pokazuje koliko je autobus udaljen od vašeg stajališta - to su neke od novina kojima novosadski prevoznik u protekle dve godine pokušava da zadrži i privuče putnike.

Dok jedna Novosanđanka kaže da je prevoz dobar i da autobusi uglavnom stižu na vreme, druga ističe da ima zamerke na vozače.

"Neki su jako ljubazni i otvore ti vrata kad trčiš, a neki ti pred nosom zatvore vrata", rekla je starija Novosađanka.

Njena mlađa sugrađanka istakla je da je dobra strana što je napravljena aplikacija na kojoj može da se vidi kad dolaze autobusi, ali navodi da je loše to što je kvalitet autobusa opao.

Euronews

 

Od ocena putnika, stroži je bio nezavisni revizor. U svom je izveštaju naveo "da bi u sumnju mogla biti dovedena sposobnost gradskog prevoznika da nastavi poslovanje kao stalno pravno lice". Razlog su gubici porasli na ukupno milijardu i po dinara.

"Čak i uprkos onim subvencijama i poskupljenjima, da ono nije i dalje uspelo da se izvuče iz situacije u kojoj su već godinama. I da se to zapravo samo pogoršava i ide samo na lošije... Vidimo da ne nabavljaju nove autobuse. Prošle godine je bila poslednja neka nabavka. Sada imamo nabavku polovnih", rekla je Dragana Prica Kovačevič, novinarka Radija 021.

Problemi za Gradsko saobraćajno preduzeće počeli su sa izbijanjem pandemije koronavirusa. Od tada se bore sa padom broja putnika, ali i sa porastom troškova za gorivo, sirovine, materijale. Bore se i sa sivom ekonomijom, odnosno ilegalnim linijskim taksistima, u pisanom odgovoru za Euronews Srbija naveo je novi direktor GSP-a Mladen Papović.

U 2020. prevezli su 42 odsto manje putnika nego godinu pre. Iako je taj broj u godinama koje su sledile bio u blagom porastu, i dalje je ispod planiranog. Problem je stvarao i odlazak vozača u inostranstvo, ali su, navode u GSP-u, na vreme reagovali stalno otvorenim konkursom za zapošljavanje, te povećanjem plata.

"Jedna od planiranih aktivnosti jeste veće angažovanje interne revizije i edukacija zaposlenih, što bi trebalo da dovede do nižih troškova poslovanja, efikasnijeg korišćenja resursa, rasta kvaliteta usluge prevoza putnika (...) Verujemo da ćemo ovim rešenjima i uz pomoć i razumevanje čelnih ljudi Grada uspeti da prevaziđemo probleme", naveo je on u pisanom odgovoru za Euronews Srbija.

Probleme vredne milijardu i po dinara koje deo opozicije vidi kao uvertiru u privatizaciju, a kako ih vidi gradska vlast, pitanje je na koje od gradonačelnika Milana Đurića Euronews Srbija nije dobio odgovor.

 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija