Izmene zarad smanjenja gužve: Zabrana međugradskog saobraćaja preko Gazele, od jeseni nova stanica i na Autokomandi
Komentari04/09/2024
-18:00
Obilaznica oko Beograda je puštena u promet prošle godine, a kraj radova na novoj centralnoj autobuskoj stanici na Novom Beogradu se bliži, čime se stvaraju uslovi da se zabrani međugradski saobraćaj preko Gazele.
Postavlja se pitanje kakve se promene uvode i kuda će autobusi voziti putnike od jeseni.
Izvesno je da kofera, gužve i autobuskih kolona više neće biti na dosadašnjem stajalištu gradskog prevoza na Autokomandi, na kome su autobusi na međugradskim linijama svakodnevno ostavljali putnike.
Većina međugradskih autobusa biće preusmerena, preko obilaznice, na novu stanicu na Novom Beogradu.
To rešenje nekima se nije svidelo, pa tako građani sa kojima je razgovarala ekipa Euronews Srbija kažu da im to ne odgovara jer kako kaže jedan građanin, od dosadašnjeg stajališta na Autokomandi išao je pešice do Instituta za kardiovaskularne bolesti Dedinje.
Ima i onih koji navode da su ljudi navikli na stajalište autobusa na Autokomandi, dok jedan građanin kaže da mu to odgovara jer preseda na autobus broj 46 do Mirijeva gde radi.
Međutim, nova stanica za međugradski autobuski prevoz nije mnogo daleko od starog mesta gde su se putnici iskrcavali.
Nova stanica Jug nalazi se malo duž Autokomande i na nju će pristizati samo putnici sa juga Srbije.
Iz Grada kažu da će to smanjiti gužve na Gazeli, ali najavljuju i gradski prevoz za one putnike koji žele da idu dalje put Slavije.
Otvaranje ove stanice najavljuje se za kraj septembra ili početak oktobra.
"Nema idealnog rešenja koje svima odgovara"
Pokret Kreni-promeni je podneo inicijativu protiv takve odluke jer smatraju da bi ona dovela do poskupljenja karata, opterećenja gradskog prevoza, ali i otežanog cirkulisanja putnika do ključnih delova grada.
"Zamislite nekoga ko se bori sa zdravstvenim problem, ko treba da dođe u Beograd, da se zatekne na Novom Beogradu i onda da nađe način da dođe do Kliničkog centra. U ovom trenutku sa međugradskim autobuskim stajalistem na Autokomandi ta situacija je znatno lakša baš zbog blizine KCS, državnim ustanovama i znamenitostima", rekao je Borijan Soković iz Pokreta Kreni- promeni
Saobraćajni inženjeri tvrde da su promene zasnovane na tome da se ne opterećuje centar grada autobuskim prevozom.
"Nema rešenja idealnog koje svima odgovara, a onda moramo da usvojimo rešenje koje najmanje smeta ostalim građanima, odnosno saobraćaju da se on odvija. U tom smislu je ovo vrlo stručno rešenje bazirano na analizama i planovima", rekao je Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Grad će prepustiti prevoznicima da odluče koliko će autobusa voziti putnike do centralne autobuske stanice, a koliko do stanice na Autokomandi.
Komentari (0)