Društvo

Veliko stop za bahate vozače: Stručnjaci podržavaju predlog za pooštravanje Zakona o saobraćaju, ali to nije dovoljno

Komentari

Autor: Euronews Srbija/Tanjug

29/05/2024

-

17:00

Veliko stop za bahate vozače: Stručnjaci podržavaju predlog za pooštravanje Zakona o saobraćaju, ali to nije dovoljno
Tanjug/Vladimir Šporčić - Copyright Tanjug/Vladimir Šporčić

veličina teksta

Aa Aa

Posle nesreće koja se u sredu ujutru dogodila kod Mladenovca i u kojoj je povređeno više od 20 osoba, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će uskoro biti znatno pooštrene kazne za bahate vozače i one koji ne poštuju propise. 

On je dodao da ministarstvo na čijem je čelu, zajedno sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, već mesecima radi na izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja.
 
"Vreme je da za one koji se posebno bahato ponašaju u sobraćaju predvidimo meru oduzimanja automobila, mislim na one koji voze suprotnom stranom auto-puta, one koji brzo voze u naseljenom mestu, u zonama škola i zonama pešačkog prelaza. Osim toga, zabraniće se preticanje kamiona na auto-putu što je takođe veliki problem. Zabraniće se kamionima da imaju rasuti teret koji nije pokriven ciradom”, rekao je Vesić gostujući na televiziji Prva.

Neiskusni vozači - opasnost na putu

Ministar je naveo da će takvim pooštrenim kaznenim merama sigurno biti smanjem broj saobraćajnih nesreća, ali da je svakako važna prevencija.

“Mi kao ministarstvo insistiramo na tome da se, kada su u pitanju osobe do 25 godina, ograniči broj konjskih snaga automobila koje mogu da voze za šta za sada postoji ograničenje za probnu vozačku ali ovo ograničenje treba da se proširi na godine života. Veliki broj ljudi koji gine u sobraćajnim nesrećama su upravo mladi ljudi koji koriste automobile koje ne umeju sa svojim vozačkim iskustvom da voze pa je potrebno dodatno pooštriti", rekao je Vesić.

On je dodao da veruje da ćemo na taj način imati veću bezbednost na putevima.

Stamatović: Neprilagođena brzina i alkohol najčešći uzroci saobraćajnih nesreća

Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović rekao je danas su neprilagođena brizina kretanja vozila kao i korišćenje alkohola najčešći uzročnici saobraćajnih nesreća.

Stamatović je u izjavi za Tanjug, povodom saobraćajne nesreće kod Mladenovca u kojoj je poginula jedna, a više od 40 osoba povređeno, napomenuo da i upotreba telefona tokom vožnje često dovodi do nesreća, jer odvlači pažnju vozačima i smanjuje njihove sposobnosti da adekvatno reaguju.

Poručio je vozačima da na put kreću odmorni, zdravi i pripremljeni i da obavezno poštuju ograničenje brzine kao i saobraćajne propise.

"Saobraćajni propisi su tu s razlogom, na prvom mestu kako bi se svako putovanje završilo na bezbedan način", zaključio je Stamatović.

Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport za Euronews Srbija kaže da apsolutno podržava zakonske izmene koje je najavio Vesić.

"Podržavamo maksimalno svaki korak ministarstva prema povećanju bezbednosti učesnika u saobraćaju. Mi se svakako zalažemo za pooštravanje zakonskih mera, jer su bezbednost i čuvanje ljudskih život najavažniji. Šta znači kada neki neiskusni mladić za volanom nekog moćnog džipa divlja po putu? To je udes koji samo čeka da se dogodi", kaže on i dodaje:

"Ili situacija sa rasutim teretom u prikolicama kamiona koje nisu pokrivene ceradom. Ljudi kažu "nema veze, 200, 300 metara, ne može ništa da se desi". A ponekad su tih 200, 300 metara razlika između života i smrti".

Infrastruktura železnice Srbije

 

Aleksić kaže da mora da postoji koordinacija između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva unutrađnjih poslova.

"Obični ljudi često misle da policija ne radi dobro svoj posao kad je reč o bezbednosti u saobraćaju, ali oni samo sprovode zakone koji su sada važeći. Da bi se promenila situacija vezana za bezbednost moraju da postoje zakonsku okviri i zato je inicijativa minisitra Vesića da se stane na put bahatim vozačama, i utvrdi još načina da se poveća bezbednost u saobraćaju, treba maksimalno podržati", kaže on.

Izmena Zakona nije dovoljna

S druge strane, Damir Okanović iz Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže za Euronews Srbija da je problem mnogo dublji od same izmene Zakona o saobaćaju.

"Zakon o saobraćaju je samo jedan deo slagalice, Postoji strategija, koja jeusvojena prošle godine, u okviru koje je prediđeno preduzimanje oko 400 mera kako bismo prepolovili broj poginulih u saobraćaju. To će se dogoditi samo ako se dosledno budemo pridrćavali akcionog plana i rokova", kaže Okanović i dodaje: 

"Pooštravanje kaznene politike za prekršaje iz domena bezbednosti u saobračaju je pozitivna stvar, ali treba doneti još mnogo propisa, zakona i podzakonskih akata kako bismo imali bezbedniji saobraćaj. Bezbednost u saobraćaju se zasniva na pet takozvanih stubova: upravljanje saobraćajem, putevi, vozila, ponašanje učesnika u saobračaju i zbrinjavanje učesnika saobraćajnih nezgoda", objašnjava Okanović. 

Tanjug/Biljana Radeka Šeparović

 

On je podsetio da mi, na primer, nemamo kvalitetan sistem zbrinjavanja povređenih u saobraćajnim nezgodama, što se pokazalo i posle najnovije tragedije kod Mladenovca, kao i u prošlonedeljnoj nesreći kod Obrenovca.

"U ovim slučajevima pokazalo se da nemamo dobar sistem zbrinjavanja. Sve što je urađeno nije bilo loše, ali je bilo prilično stihijski. Pitam se šta bi se dogodilo da je u ovim nezgodama bilo više teško povrđenih. To je dobar primer da ne može sve da se reši jednim zakonskim aktom, već je neophodna strategija i pridržavanje akcionog plana", zaključuje Damir Okanović.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija