Kompanija "Meta" ugasila mrežu lažnih naloga iz Kine "napravljenih s ciljem da polarizuju američku javnost pred izbore"
Komentari01/12/2023
-22:42
Kompanija Meta saopštila je da je u Kini izbrisala više hiljada lažnih Fejsbuk naloga, koji izgledaju kao da pripadaju američkim državljanima, a napravljeni su sa namerom da se putem njih utiče na izbore u SAD koji će biti održani naredne godine.
Sa oko 4.800 lažnih profila napravljenih tako da po fotografijama i deljenim informacijama izgledaju kao da je reč o američkim korisnicima, deljene su izjave raznih političara i vesti novinskih kuća, a linkovi su uglavnom vodili na mrežu "Tviter/Iks". Kako bi delovali uverljivije, sa njih su povremeno deljeni i sadržaji o modi ili kućnim ljubimcima.
Preuzimani su i deljeni izveštaji i sa liberalnim i sa konzervativnim sadržajem, ali ne sa ciljem da se podrže jedna ili druga strana, već da se naglase ideološke razlike i sa namerom da dublje polarizuje američko društvo.
Ben Nimo, šef odeljenja kompanije Meta koji je bio i zadužen za istragu i gašenje naloga, kaže da strani faktor pokušava da dopre do građana Amerike preko interneta i sve to uoči izbora iduće godine.
Ranije ove godine, na nekima od njih su preko noći izmenjena imena i profilne fotografije, tako da izgledaju kao da njihovi vlasnici žive u Indiji. Sa njih je potom širen prokineski sadržaj o Tibetu i Indiji, što pokazuje kako se lažne mreže novih korisnika mogu brzo i lako fokusirati na nove mete.
Menadžeri kompanije Meta razgovarali su o aktivnostima mreže lažnih naloga tokom jučerašnjeg konferencijskog poziva sa novinarima, dan nakon što je tehnološki gigant objavio svoje politike za predstojeću izbornu godinu, od kojih je većina bila na snazi i tokom prethodnih izbora.
U izveštaju koji su objavili juče navode da najveće pretnje za Ameriku i njen izborni integritet dolaze od strane tri zemlje, Irana, Kine i Rusije.
Rusija je međutim, i dalje, najveći izvor online kampanja usmerenih protiv Sjedinjenih Američkih Država tvrde u ovoj kompaniji, ali se od početka rata u Ukrajini najveći deo aktivnosti odnosio na promociju ruskih stavova u vezi sa ratom u Ukrajini.
U organizaciji "Real Facebook", koja kritikuje kompaniju Meta upravo zbog načina na koji neuspešno pokušava da zaštiti američki izborni sistem i integritet američkih izbora, kažu da se kompaniji Meta zbog iskustava sa prethodnih izbora, naročito izbora iz 2016. godine, ne može verovati na reč.
Stručnjaci koji proučavaju vezu između društvenih medija i dezinformacija saopštili su da 2024. postavlja pred njih nove izazove.
Veliki broj država će te godine održati izbore, a pojava sofisticiranih programa veštačke inteligencije znači da će biti lakše nego ikada kreirati realistične audio i video materijale, čiji bi sadržaji mogli da obmanu birače.
Komentari (0)