Autor: Tanjug

09/07/2024

Miris pokvarenih jaja i zvezdana vrelina: Naučnici utvrdili da egzoplaneta veličine Jupitera nije baš prijatna za život - Copyright profimedia

Naučnici sa američkog Univerziteta "Džons Hopkins" otkrili su da planeta veličine Jupitera, koja je otkrivena 2005. godine i koja se nalazi izvan Sunčevog sistema, "miriše" na pokvarena jaja, objavio je Mirror.

Planeta označena kao "HD 189733 b" udaljena je oko 64 svetlosne godine od Zemlje i poznata je kao egzoplaneta, a astronomi su je opsežno proučavali otkako je prvi put otkrivena 2005. godine.

U novoj studiji američki naučnici navode da ta ogromna planeta koja je nešto veća od Jupitera verovatno "miriše" na pokvarena jaja zbog prisustva vodonik-sulfida.

Egzoplaneta je proučavana korišćenjem podataka sa svemirskog teleskopa "Džejms Veb" i to bi moglo pomoći naučnicima da razumeju kako se formiraju planete.

Naučnici ističu da je malo verovatno da na toj planeti ima života zbog veoma visokih temperatura od 1.000 stepeni Celzijusovih.

Naučnici su ranije otkrili da na egzoplaneti duvaju vetrovi 20 puta veće brzine od vetrova ikada zabeleženih na Zemlji.