Aktuelno iz kulture

Milenko Škarić: Paviljon Srbije u Dubaiju je najozbiljniji i najzahtevniji izazov koji je "Skymusic" imao pred sobom

Komentari

Autor: Sonja Šulović

22/10/2021

-

18:49

Milenko Škarić: Paviljon Srbije u Dubaiju je najozbiljniji i najzahtevniji izazov koji je "Skymusic" imao pred sobom
Milenko Škarić: Paviljon Srbije u Dubaiju je najozbiljniji i najzahtevniji izazov koji je "Skymusic" imao pred sobom - Copyright Skymusic

veličina teksta

Aa Aa

"Izgradnja Paviljona Srbije na najprestižnijoj svetskoj manifestaciji trajala je skoro tri godine, i jedan je od definitivno najozbiljnijih i najzahtevnijih projekata i izazova koje je Skymusic do sada imao pred sobom", kaže Milenko Škarić, osnivač i vlasnik "Skymusic Corporation", lidera u oblasti organizacije i produkcije najrazličitijih muzičkih i multimedijalnih događaja.

Svetska izložba u Dubaiju ("Expo 2020 Dubai") upravo je jedna od glavnih vesti u svetskim medijima i to od momenta kada je zvanično otvorena, 1. oktobra, a sudeći po ocenama i komentarima posebnu pažnju privukao je Paviljon Srbije.

"Utisci iz Dubaija su sjajni, i imponuje sama činjenica da se naš paviljon tamo našao u društvu paviljona koje su projektovali najprestižniji svetski biroi i arhitekte, poput Fostera i Kalatrave", odgovara Škarić na pitanje o utiscima koje je on poneo iz Dubajia, pa odmah dodaje:

"Posebno raduje je činjenica da Paviljon Srbije nije promakao oku najeminentnijih svetskih i domaćih portala iz oblasti građevinarstva i arhitekture, koji su ga svrstali među 10 "must see" paviljona na Svetskoj izložbi. Tako se Paviljon Republike Srbije našao na ovoj listi zajedno sa paviljonima UAE, Finske, Velike Britanije, Danske…I meni, kao posetiocu, ovi paviljoni su bili najimpresivniji, a najveću pažnju definitivno privlači kreativnost koju su autori ispoljili, uz to koristeći prirodne materijale, promovišući održive izvore energije itd. Kada dođete na "Expo" imate utisak da ste došli direktno u budućnost, i to je neverovatan osećaj.

Šta su bili konkretno zadaci "Skymusic" u pripremi za nastup na "Expo 2020 Dubai"?

Rukovođenje i koordinacija kompletnom izgradnjom objekta na više od 2.200 kvadrata u pustinji, na drugom kontinentu, tehnička produkcija i multimedija - to su bili naši zadaci, koje smo uspešno realizovali. Bili smo zaduženi i za implementaciju audio-vizuelne tehnilogije i VR tehnologie, kao i za tehničku realizaciju. Moram da naglasim da, osim za kompletnu produkciju paviljona Republike Srbije, naši stručnjaci su bili zaduženi i za tehničku podršku Paviljona Švajcarske i Holandije. Time smo još jednom pokazali da smo prvi izbor i najpouzdaniji partner najvećih svetskih klijenata, i to nas čini zaista ponosnim.

Promo/Expo 2020 Dubai

 

A kako ocenjujete prilagodljivost i snalažljivost muzičke industrije u uslovima pandemije? Koliko je korona uzdrmala muzički svet?

Muzička industrija je izuzetno pogođena pandemijom, i tu pre svega mislim na sve one ljude koji u njoj rade, a možda nisu toliko vidljivi - muzičari u bendovima, tehničko osoblje zaduženo za ton, rasvetu... Letnja koncertna i festivalska sezona pokazala je da je ipak moguće organizovati bezbedne događaje na otvorenom, uz poštovanje svih mera, i to je bilo ono na šta smo mi ukazivali od samog početka pandemije - kompanije koje se profesionalno bave organizacijom događaja moraju imati kapacitete da održe događaje u skladu sa svim propisanim merama, a "Skymusic" je organizacijom više velikih događaja ovog leta pokazao da je itekako dorastao tom zadatku.

Na "Belgrade Music Week" festival na Ušću nije ušla ni jedna jedina osoba bez potvrde o vakcinaciji ili negativnog testa, i to je važilo kako za posetioce tako i za naše zaposlene na događaju, za novinarske ekipe koje su pratile događaj i za sve ostale koji su ulazili u festivalski prostor. To je ogroman posao, izuzetno zahtevna organizacija, daleko komplikovanija i kompleksnija nego ikada prethodnih godina, ali pokazali smo da je moguće. Ipak, i pored toga, muzička industrija je jako uzdrmana koronom, i pitanje je kada će stvari ponovo doći na staro. Ono za šta se mi apsolutno zalažemo jeste vakcinacija, jer smatramo da je to jedini put ka uspostavljanju normalnog života koji smo ranije živeli.

Nakon uspešne letnje koncertne sezone, šta publika može očekivati tokom ove jeseni i zime?

Naša najveća želja je da "Music Awards Ceremony" (MAC), regionalna dodela muzičkih priznanja na koju smo jako ponosni, bude održana ove zime ukoliko situacija bude dozvoljavala. Isto važi i za "Kopaonik Music Week festival". Organizacija velikih muzičkih događaja je neizvesna, ali "Skymusic" je svoje poslovanje preorijentisao na video produkciju, televizijske emisije, snimanje spotova, filmova, serija. U planu je i otvaranje televizije, koja će gledaocima ponuditi autentične sadržaje iz oblasti muzike i entertainmenta.

Naš muzički lable uspešno je okupio mlade, talentovane i neafirmisane izvođače, ali i one koji su već izgradili ime u muzičkom svetu. Pokrenuli smo Sky Akademiju, i prošle godine smo među pedesetak prijavljenih odabrali i upisali prvu generaciju od 10 polaznika na smeru "Sound design & Music production". Ove godine nastavljamo sa upisom sledeće generacije na istom smeru i razvijamo ostale departmene.

Ohrabrujemo mlade da iskažu svoje kreativne potencijale

Koji je bio motiv i šta je cilj pokretanja Sky Akademije? 

Godinama unazad radimo najveće projekte u oblasti produkcije muzičkih događaja širom regiona. Tokom tih godina smo shvatili da edukacija mladih ljudi koji će se baviti poslovima, muzičke produkcije, dizajnom svetla, organizacijom i vođenjem projekata, ne prati rast i razvoj naše kompanije. Zato smo odlučili da pokrenemo sopstvenu akademiju koja će obučavati kadrove u najboljem muzičkom studiju u ovom delu Evrope a da predavači budu eksperti u svojim oblastima koji će preneti svoja praktična skustva polaznicima na najsavremenijoj opremi. Cilj ovakvog pristupa, osim same edukacije i prakse na konkretnim projektima i festivalima kao što su Exit, Beer Fest, Music Week, No Sleep, jeste i mogućnost zaposlenja u našoj kompaniji za polaznike koji završe Sky Academy.

Šta su iskustvo i praktičan rad pokazali da najviše od kadrova nedostaje? I da li i koliko ima zainteresovanih za oblast kojom se bavite?

Iskustvo i praktičan rad su pokazali da kadrovi koji završavaju obrazovanje u oblastima kojima se mi bavimo imaju veoma malo prakse koja podrazumeva rad na naprednoj tehnologiji i u radnim procesima koji idu u skladu sa promenama i težnjama savremenog doba. U tom smislu, fale kadrovi u oblastima i na poslovima koji su plod najnovije tehnološke revolucije u 21. veku, kao što su producenti, stage i lighting eksperti, programeri, kadrovi koji su širokih interesovanja i znanja.

U današnje vreme mladi ljudi su u svojim karijerama i muzički producenti i video mikseri, reditelji i montažeri, koji poznaju različite radne procese i koji su sposobni da se brzo preorjentišu u skladu sa potrebama projekata. Na Sky Academy ohrabrujemo polaznike da iskažu sve svoje kreativne potencijale bez obzira koja su im bazična opredeljenja.

Žene su glavna pokretačka snaga

Kad se osvrnete na minule godine i staž, na šta ste najviše ponosni?

Najviše sam ponosan na to što smo uspeli da okupimo tim koji savršeno funkcioniše, tim u kojem vlada kolegijalnost, u kojem svaki član daje vetar u leđa svojim kolegama. Ponosan sam i na to što su na velikom broju rukovodećih pozicija u Skymusic korporaciji - žene. Često se priča o tome koliko je važno da se taj balans napravi, a naša kompanija je pravi primer uspešne korporacije u kojoj su žene glavna pokretačka snaga. Ponosim se i činjenicom da smo, i uprkos lošoj situaciji u kojoj se muzička industrija našla usled pandemije, uspeli da prilagodimo poslovanje novonastaloj situaciji, da zadržimo najveći broj zaposlenih i obezbedimo im rad na novim, drugačijim, a opet podjednako izazovnim projektima.

A šta bi bilo ostvarenje sna?

Želeo bih da mi kao kompanija svojim delovanjem doprinesemo značajnim promenama u muzici, da doprinesemo sveukupnom kvalitetu muzike kroz našu novu platformu SEG.

Kako vidite budućnost muzike?

Muzika imas voje cikluse, kao i svaka druga vrsta umetnosti. Nove stvari se pojavljuju, stare se vraćaju u malo izmenjenom ili dopunjenom obliku... Budućnost muzike je u načinu distribucije i načinu konzumiranja, a najveći napredak će biti u oblasti multimedijalne interpretacije.

Postoji li virtuelni svet koji može zameniti lajv događaj?

Nijedan virtuelni svet ne može zameniti lajv događaj, i nadamo se da će budućnost ipak biti takva da se lajv događaji vrate u punom sjaju.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak