Aktuelno iz kulture

Meka moć dalekog istoka: Južnokorejski filmovi i serije drugi po popularnosti na Netfliksu na globalnom nivou

Komentari
Meka moć dalekog istoka: Južnokorejski filmovi i serije drugi po popularnosti na Netfliksu na globalnom nivou
Meka moć dalekog istoka: Južnokorejski filmovi i serije drugi po popularnosti na Netfliksu na globalnom nivou - Copyright Printscreen YouTube/Netflix

Autor: Variety

16/04/2025

-

22:27

veličina teksta

Aa Aa

Južnokorejski filmovi i serije drugi su po popularnosti na globalnom nivou na striming sajtu Netfliks i čine između osam i devet odsto ukupnih sati gledanja, pokazali su podaci istraživačke kompanije "Ampere Analysis".

To znači da južnokorejski sadržaji zaostaju samo za američkim, koji na Netfliksu čine između 56 i 59 odsto ukupnih sati gledanja.

Korejski sadržaj od 2023. godine zauzima između osam i devet odsto ukupnog vremena provedenog uz ovu platformu. Na prvom mestu i dalje je sadržaj iz Sjedinjenih Američkih Država sa 56 do 59 procenata, dok se iza Koreje nalaze Velika Britanija sa sedam do osam procenata i Japan sa četiri do pet procenata.

Prema "Ampere"-u, čak 17 posto najgledanijih serija i filmova na Netfliksu koji nisu sa engleskog govornog područja dolazi iz Koreje. Među najvećim hitovima izdvajaju se druga sezona serije "Squid Game", koja je u drugoj polovini 2023. godine prikupila više od 619 miliona sati gledanja, zatim romantična drama "Love Next Door" i kulinarski rijaliti "Culinary Class Wars".

Naslovi koji su već osvojili publiku, poput prve sezone "Squid Game", serija "Queen of Tears" i "Crash Landing on You" i dalje beleže stabilnu gledanost širom sveta.

"Ampere" ovaj uspeh pripisuje dobro razvijenoj strategiji produkcije i distribucije sadržaja u Koreji. Više od polovine korejskih naslova koji su se našli među globalno najgledanijim na Netfliksu tokom druge polovine 2023. godine bili su Netflix Originali, dok je 31 procenat bio ekskluzivno dostupan na ovoj platformi. Značajan deo tog sadržaja dolazi iz poznate korejske medijske kuće "CJ ENM".

Izveštaj takođe ističe Netfliksove planove da do 2028. godine uloži 2,5 milijardi dolara u korejski sadržaj, procenjujući da će ovo ulaganje dodatno učvrstiti trenutni globalni uspeh korejske produkcije.

"Korejski sadržaj ima ključnu ulogu u globalnom uspehu Netfliksa, ne samo kroz velike hitove poput 'Squid Game' i 'Kingdom', već i zahvaljujući konstantno visokim rezultatima gledanosti", izjavila je Orina Žao, menadžerka istraživanja u kompaniji "Ampere", za Variety.

Ona je dodala da Netflix planira da nastavi sa ulaganjima u visokokvalitetne korejske produkcije - kako u originalne, tako i u licencirane naslove.

Više o takozvanom "korejskom talasu", pročitajte u odvojenom tekstu.

AI Preporuka

Komentari (0)

Kultura