Evropa

Parižani glasali za to da se cena parkiranja za SUV vozila utrostruči: "Imate moć da preuzmete vlasništvo nad ulicama"

Komentari
Parižani glasali za to da se cena parkiranja za SUV vozila utrostruči: "Imate moć da preuzmete vlasništvo nad ulicama"
Parižani glasali za to da se cena parkiranja za SUV vozila utrostruči: "Imate moć da preuzmete vlasništvo nad ulicama" - Copyright Tanjug AP/Thomas Padilla

veličina teksta

Aa Aa

Parižani su glasali za to da se utrostruči cena parkiranja za SUV vozila, a sve u cilju da grad postane zeleniji i bolje prilagođen pešacima i biciklistima.

Glasanje koje je održano u nedelju bilo je poslednji potez u nastojanju gradonačelnice iz redova socijalisa An Hidalgo da izvrši promene u gradu uoči ovogodišnjih Olimpijskih igara.

Na glasanju je bila mala izlaznost, ali je više od 54 odsto glasova podržalo meru povećanja naknade za parkiranje velikih SUV vozila koja nisu iz grada, i to na 18 evra po satu u centru, izveštavaju mediji u Francuskoj.

Mond je objavio da je samo 5,7 odsto od 1,3 miliona birača sa pravom glasa izašlo na 39 biračkih mesta širom grada.

"Imate moć da ponovo preuzmete vlasništvo nad našim ulicama"

U pozivima da se izađe na glasanje koje je objavljivala na društvenim mrežama An Hidalgo je navodila da SUV vozila zauzimaju previše prostora na uskim ulicama Pariza, kao i da previše zagađuju, da ugrožavaju zdravlje i planetu, ali i da izazivaju više saobraćajnih nesreća nego manji automobili.

"Došlo je vreme da prekinemo tu tendenciju ka automobilima koji su uvek veći, viši i širi. Imate moć da ponovo preuzmete vlasništvo nad našim ulicama", rekla je.  

Cena parkiranja SUV vozila za građane koji nisu iz Pariza, u centralnim gradskim arondismanima po tom predlogu skače na 18 evra po satu u prva dva sata, dok je za manje automobile ona šest evra.

Nakon tog perioda, parkiranje podleže kaznama. Na primer, šestočasovni boravak terenca na parking mestu bi koštao 225 evra, a za manja vozila 75 evra.  

Kada je reč o arondismanima koji nisu u centru grada, od 12. do 20., cena parkiranja za terence bi bila 12 evra po satu, za prva dva sata, a za šest sati bi iznosila 150 evra.

Različiti stavovoi među Parižanima

Na mini referendum mogli su da izađu Parižani sa pravom glasa. Pitanje koje im je postavljeno bilo je: "Da li ste za ili protiv uvođenja posebnih cena za parkiranje teških, glomaznih automobila koji zagađuju?".

Dvadesetogodišnja studentkinja Siren Demur je glasala u 8. arondismanu koji uključuje Jelisejska polja i haotični saobraćaj oko Trijumfalne kapije. Prema njegovim rečima, zbog većih automobila su zastoji još komplikovaniji, a ekologija i problemi parkiranja se moraju uzeti u obzir.

S druge strane, Žadim Lorlendu koja ima 75 godina je navela da nju ne uznemiravaju SUV vozila i da ne uzimaju više prostora nego ostali automobili. Kaže da su parking mesta označena i da bi ljudi trabalo da voze ono što žele jer je to pitanje slobode.

Glasanje je usledilo nakon prošlogodišnje konsultacije u gradskoj skupštini o tome da li bi trebalo zabraniti iznajmljivanje električnih skutera. Tako je oko 15.000 ovakvih uređaja proterano sa ulica glavnog grada Francuske jer je skoro 90 odsto glasača podržalo predlog za zabranu.

Pariz posztaje manje pogodan za automobile

U zemlji ljubitelja automobila u kojoj su nastali Reno, Sitroen i Pežo, Hidalgo je godinama radila na tome da destimuliše upotrebu četvorotočkaša. Motornim vozilima je u potpunosti zabranjen pristup nekim putevima, posebno nasipu reke Sene koji je nekada predstavljao prometni kolovoz. To je sad postalo utočište za bicikliste, trkače, porodice i romantične parove.

Zbog Olimpijskih i Paraolimpijskih igara gradi se je još biciklističkih staza. Ipak, u gradskoj skupštini kažu da, pošto je saobraćaj prepolovljen, SUV vozila ometaju napredak i zagađuju vazduh zbog svojih ogromnih dimenzija. Tvrde i da su sudari terenaca sa pešacima dvostruko smrtonosniji od udesa u kojima učestvuju manji automobili. Takođe se napominje i da dve trećine Parižana trenutno nema automobil.

Predloženo uvećannje cena parkinga bi se odnosilo na konvencionalne ili hibridne terence koji dolaze van grada, i koji teže najmanje 1,6 tona, ili najmanje dve tone ako su automobili električni.

Komentari (0)

Evropa