Privreda

Istraživanje u 50 najvećih kompanija u Srbiji - svaka treća ne objavljuje informacije o održivosti na društvenim mrežama

Komentari

Autor: Euronews Srbija

14/12/2022

-

15:04

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Tokom 2022. godine, istraživački tim Centra savremene politike uz podršku Centra za međunarodno

privatno preduzeće i Privredne komore Srbije sproveo je istraživanje Izveštavanja o održivosti 50
najvećih kompanija u Srbiji sa posebnim osvrtom na ESG- Environment, Social and Governance. Na konferenciji 15. decembra biće predstavljena analiza i preporuke proistekle iz istraživanja, kao i indeks izveštavanja o održivosti 50 najvećih kompanija u Srbiji. Događaj će, takođe, podstaći debatu o perspektivama nefinansijskog izveštavanja i izveštavanja o održivosti u Srbiji.

Nina Cvetanović iz Beogradske otvorene škole je rekla za Euronews Srbija da se održivo poslovanje odnosi na poslovanje kompanija koje nema za cilj samo profit, već se odnosi na dodatni deo, da kompanije dok posluju vode računa i o zaštiti životne sredine, ljudskim i radnim pravima.

Ona je objasnila da je izveštavanje o održivosti obavezno za kompanije koje imaju više od 500 zaposlenih, po Zakonu o računovodstvu.

"U Evropskoj uniji se priprema nova direktiva o korporativnom izveštavanju o održivosti. Trenutno su ključni trendovi da u Srbiji postoji nefinansijsko izveštavanje, ali pošto Zakon nije jasan i propisuje šta treba uraditi, ali ne i kako ti izveštaji su različiti po formi i metodologiji i zato ih je teško pratiti i upoređivati", rekla je Cvetanović.

Od ukupnog istraživačkog uzorka koji je korišćen – 50 kompanija/ grupa, 21 objavljuje izveštaje o održivosti kao posebna dokumenta/publikacije ili u okviru godišnjeg izveštaja o poslovanju grupe. U manjem broju slučajeva se radi o grupama čije je matično pravno lice registrovano i posluje u Srbiji, a većinom su u pitanju izveštaji kompanija koje su multinacionalne grupe u kojima su predstavljeni podaci za Srbiju ili se barem pominje zavisno pravno lice koje je registrovano i posluje u Srbiji. Zbog toga su ovi izveštaji mahom na engleskom jeziku.

Od 50 najvećih kompanija u Srbiji, 17 kompanija (34% od ispitivanog uzorka) nema baš nikakve informacije na svojim profilima društvenih mreža (ispitivani su Instagram, Facebook i Linkedin) koje se tiču održivog i odgovornog poslovanja. Dakle, većina (33 kompanije, 66% od ispitivanog uzorka) od 50 najvećih kompanija u Srbiji objavljuje na svojim profilima društvenih mreža (Instagram, Facebook i Linkedin) neku vrstu informacija o održivom i odgovornom poslovanju. Facebook prednjači, zatim slede Instagram i Linkedin koji su podjednako zastupljeni. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis