Umesto na šalteru, privrednici informacije o 1.600 usluga mogu dobiti na portalu
Komentari08/06/2021
-15:29
Registar administrativnih postupaka na portalu rap.euprava.gov.rs počeo je danas da radi, a u njemu se trenutno nalazi spisak više od 1.600 postupaka, odnosno usluga koje javna uprava, pruža privrednim subjektima. To znači da su od danas na portalu svim privrednicima dostupni i obrasci zahteva i informacije o potrebnoj dokumentaciji koju prilažu uz zahtev, broju računa i iznosu takse ili određene naknade koju treba da uplate, kao i sve druge potrebne informacije za upešno podnošenje zahteva.
"Portal će značiti da nema više gužvi na šalterima za dobijanje neke informacije, uzimanja nekog zahteva, biće poznato koji iznos takse i naknade treba da se uplati i na koji račun", rekla je na konferenciji za novinare direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike Bojana Tošić.
Objasnila je da je registar, koji je od danas javno dostupan, jedinstvena baza svih administrativnih postupaka koje sprovodi javna uprava. Navela je da se uspostavljanjem registra u kome se trenutno nalaze usluge više od 80 različitih organa štedi vreme privredi i građanima, ali i povećava efikasnost javne uprave i stvara se sigurno i predvidivo poslovno okruženje.
"Do 2022. planiramo da se u registru nađu i svi postupci koji se odnose na građane, a do kraja 2023. i izvorni postupci AP Vojvodine i jedinica lokalne samouprave", kaže Tošić.
Navela je da se u ovom momentu u registru nalaze samo postupci koji se odnose na privredu, odnosno na privredne subjekte, da trenutno ima 2.600 postupaka s tim što će od danas biti dostupno 1.600 postupaka, a kontinuirano i svakodnevno će se raditi na povećanju tog broja.
Navela je da je planirano da u narednih 60 dana svi postupci i usluge budu na portalu, a od aprila iduće godine biće dostupna i engleska varijanta portala.
Precizirala je da je na portalu omogućeno da se sve informacije o svim administrativnim postucima nađu na jednom mestu kako bi zainteresovani pirvrednici, a i građani mogli jednostavno i lako da se informišu o svemu što im je neophodno i potrebno da bi mogli da dobiju neku dozvolu, da završe neku svoju obavezu ili da ostvare neko svoje pravo.
Registrom upravlja Republički sekretarijat za javne politike, uz tehničku i stučnu podršku Kancelarije za IT i eUpravu.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović rekao je da je uspostavljanje registra administrativnih postupaka u ovom trenutku veoma značajan za pružanje usluga pravnim licima, da je značajno da se u prvom trenutku popišu sve one usluge i postupci koje državna uprava pruža pravnim licima, a da će registar pomoći u sistemskom pristupu digitalizacije usluga za pravna lica.
Digitalizovano 27 usluga
"Od 1.600 postupaka u ovom trenutku 27 usluga je digitalizovano. Tu su u pitanju usluge Uprave za duvan i Uprave za zaštitu bilja, a sa ovim sistemskim i sistematičnim pristupom očekujemo digitalizaciju velikog broja usluga iz ovog registra", rekao je Jovanović.
Naveo je da je cilj da se u narednim nedeljama i mesecima krene sa digitalizacijom usluga MUP, Ministarstva zaštite životne sredine, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Uprave za zaštitu bilja.
"Takođe, cilj je da se pored postupaka koji se u ovom trenutku nalaze u registru samo za privredne subjekte ovde nađu i usluge AP Vojvodine, ali i usluge koje državni organi pružaju fizičkim licima, da bi se na kraju našli postupci i usluge lokalne samouprave pojedincima", rekao je Jovanović.
Naveo je da je taj registar na neki način registar svih državnih organa u kome se nalaze usluge javne uprave.
"Nadamo se da ćemo u kratkom periodu imati prliku da vam prezentujemo nove digitalne usluge koje će se odnosti na digitalizaciju postupaka koje se nalaze u ovom registru", kaže Jovanović.
Pomoćnik direktorke Republičkog sekretarijata za javne politike Ninoslav Kekić precizirao je da je portal rađen tako da bude jednostavan za pretragu i da se na jednostavan način nađe postupak koji je potreban.
"Sve informacije su pripremljene tako da su jendostave, lako shvatljive i uputne za samog korisnika šta mu sve treba za dobijanje dozvole", rekao je Kekić i naveo da korisnik može i da dobije informaciju u kom roku može da se reši postupanje po zahtevu.
Komentari (0)