Vučić obišao radove na izlaznom portalu tunela ''Iriški venac'': "Ponosan sam na Srbiju koja gradi"
Komentari
29/04/2025
-11:10
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor).
Zajedno sa predsednikom u obilasku su i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je iskopano 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi tunela ''Iriški venac'', najdužeg tunela u Srbiji, od oko 3,5 kilometara
Vučić je na Instagram nalogu ''buducnostsrbijeav'' objavio video u kome je prikazano izvođenje radova na saobraćajnici Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor) u okviru koje se gradi tunel ''Iriški venac''.
''Danas je iskopano tačno 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi najdužeg tunela u Srbiji. Ponosan na Srbiju koja gradi, hvala narodu koji želi Srbiju koja radi'', poručio je Vučić.
Tokom obilaska radova predsednik je rekao da će se od Novog Sada do Loznice, kada bude sve gotovo, stizati za najviše sat i po.
"Nekad je od Novog Sada do Loznica bilo potrebno tri i po sata, tako da kada ovo budemo završili, to će biti od neverovatne koristi za ljude", rekao je Vučić.
Istakao je da je ostvaren veliki napredak u realizaciji radova i ponovio da je iskopano oko 6.000 metara od ukupno 7.007 metara tunelskih sevi.
"Što znači da smo pri kraju. Čudesno izgleda. Ovo će biti u svakom smislu najduži i najveći tunel u Srbiji. Dugo vremena će ostati najduži i najveći tunel u Srbiji", rekao je Vučić.
Podsetio je da je tunel deo koridora koji ide od Novog Sada, Rume, Šapca i Loznice.
"Time će veza južne Bačke, ali i severne Bačke, i zapadne Bačke, i severnog Banata i srednjeg Banata sa Republikom Srpskom i Bosnom i Hercegovinom, ali i Hrvatskom i Slovenijom, biti mnogo brža, mnogo jednostavnija", rekao je Vučić.
"Iriški venac biće gotov i otvoren za saobraćaj za godinu i nešto"
Vučić je najavio da će najduži tunel u Srbiji biti gotov i otvoren za saobraćaj za godinu i nešto.
"Mnogo sam srećan kada vidim kako ovde napreduju radovi. Mi smo u tunelu koji će biti, kako je ambasador Li Ming rekao, najduži tunel u Srbiji kada bude završen. A uskoro, za godinu i nešto dana, biće završen i otvoren za saobraćaj, 3,5 km svaka cev, dakle 7.007 metara ukupno obe cevi", rekao je Vučić u obraćanju.
Dodao je da tunel već sada izgleda čudesno i pre nego što je, kako je rekao, sekundarna obrada urađena.
"Siguran sam da će služiti našem narodu i našim građanima pre svega u stvaranju uslova za veću bezbednost, u očuvanju života. U bržem prometu, da se jednog od tačke A do tačke B mogu ljudi mnogo brže da stignu. I ono što je izuzetno važno je da će dalje doprineti ekonomskom razvoju Srbije, dolazku investitora, jer će sve biti neuporedivo lakše i brže povezano. Stvaranju novih radnih mesta, jednom kada budemo imali priliku da ne budemo izloženi zločinačkim napadima u rezaranju Srbije, kao što smo danas izloženi od strane blokadera i onih koji potpomažu spolja i iznutra", rekao je Vučić.
Istakao je da je mnogo srećan što smo uspeli, krenuli i nastavili da radimo, da gradimo Srbiju.
"I zahvalan svim ljudima u Srbiji koji podržavaju rad, a ne nerad, koji podržavaju izgradnju, a ne rušenje Srbije i mi ćemo dati sve od sebe da to činimo i u budućnosti. Ima jedna vest za ljude iz Ivanjice, pitali su to juče, kada će da se radi put Brusnik-Dević, mislim prema Kušićima, u svakom slučaju sa radovma kreću danas, sutra, da se obraduju Ivančani", rekao je Vučić.
Radovi se odvijaju 24 sata dnevno
Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 km.
Tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3,5 kilometara. Od značajnijih aktivnosti trenutno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su i radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija i ispune inverta.
Ukupno je izvršeno 85,20 odsto iskopa i to: leva cev: 2.953, 9 / 3.484 metara iskopa i desna cev: 3.046,9 / 3.523,5 metara iskopa. Do sada je ukupno iskopano 6.000 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7007,5 metara.
Sekundarna tunelska obloga: ukupno je izvedeno 3.857,0 metara, odnosno 54,61 odsto. Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa, na sve četiri napadne tačke.
Tanjug/Rade Prelić
Prema proceni izvođača radova, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spajanje desne tunelske cevi biće u oktobru 2025. godine, a leve mesec dana kasnije.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časova dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama sa ukupno 245 angažovanih radnika i 52 jedinice mehanizacije i opreme.
Samo u noćnoj smeni, angažovano je oko 95 radnika. Plan je da se probijanje tunela izvrši na stacionaži 21+000 što simbolično ukazuje na poštanski broj Grada Novog Sada.
Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.
Na projektu je svakodnevno angažovano ukupno 790 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i 285 jedinica mehanizacije i opreme. Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd - Novi Sad - Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma - Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac - Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević - Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.
Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70. Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom . Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka “Fruška gora” (izgradnjom tunela).
Tunel "Iriški venac" spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra, a izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine.
Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, vredan 606 miliona evra, potpisan je u oktobru 2020. godine, u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i ambasadorke NR Kine Čen Bo. Tunel "Iriški venac" je, uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji projekat budućeg Fruškogorskog koridora. Radove izvodi kineska kompanija CRBC.
Komentari (0)