Biznis vesti

Rastući uspeh BAT-a u Srbiji: Budućnost je u proizvodima bez duvanskog dima

Komentari
Rastući uspeh BAT-a u Srbiji: Budućnost je u proizvodima bez duvanskog dima
Rastući uspeh BAT-a u Srbiji: Budućnost je u proizvodima bez duvanskog dima - Copyright Promo/BAT

Autor: Promo

28/04/2025

-

18:44

veličina teksta

Aa Aa

Tadeu Marroco je generalni direktor BAT-a od maja 2023. godine, nakon što je od 2019. obavljao funkciju finansijskog direktora. Od kada se pridružio BAT-u 1992. godine, obavljao je brojne liderske funkcije i dao značajan doprinos ključnim transformacijama i akvizicijama. Na svom profesionalnom putu imao je priliku da upozna različite kulture i tržišta, zahvaljujući čemu danas uspešno rukovodi BAT Grupom. Tokom posete Srbiji, Marroco je istakao izvanredne rezultate BAT-a na našem tržištu i naglasio značajnu ulogu Srbije u okviru Grupe.

1. BAT uspešno posluje u Srbiji više od dve decenije, a fabrika u Vranju beleži izuzetne rezultate. Kakvu ulogu Srbija ima u globalnoj strategiji BAT-a?

Posebno mi je drago što sam tokom ove posete imao priliku i lično da se uverim koliko je Srbija važna za BAT Grupu. Tržište Srbije je jedno od najperspektivnijih i strateški najvažnijih tržišta u regionu. Od akvizicije, koja se i danas smatra jednom od najuspešnijih, BAT je investirao više od 280 miliona evra u fabriku u Vranju. Pored toga, zapošljavamo više od 700 ljudi i do sada smo u budžet Srbije uplatili više od 4,5 milijardi evra kroz poreze i akcize.

Fabrika u Vranju, zahvaljujući vrhunskim rezultatima koje ostvaruje, zauzima ključno mesto u okviru Grupe, čemu svedoči i činjenica da je jedina fabrika u Evropi koja je četiri godine zaredom osvojila prestižnu Globalnu nagradu za izuzetnost u kvalitetu.

Dodatno, važnost Srbije za BAT potvrđuje i činjenica da smo upravo ovde, u novembru prošle godine, lansirali naše najnovije, inovativne uređaje iz kategorije proizvoda koji zagrevaju duvan –HILO i HILO Plus. Ova poseta bila je odlična prilika da sumiramo utiske i dodatno definišemo naše planove za budućnost, posebno imajući u vidu da Srbija i Adria klaster imaju ključnu ulogu u ostvarenju naše ambiciozne vizije - da do 2035. godine većina naših proizvoda bude iz kategorije proizvoda bez duvanskog dima.

2. Sada kada ste imali priliku da posetite Srbiju, kakvi su vaši utisci o tome kako potrošači reaguju na nove proizvode BAT-a?

Srećni smo što je upravo u Srbiji započela nova era proizvoda bez dima, te verujemo da je ovaj trenutak ključan za oblikovanje budućnosti inovativnih proizvoda. Reakcije na naše nove uređaje

HILO i HILO Plus bolje su nego što smo očekivali, a svi podaci koje smo prikupili pokazuju da potrošači prepoznaju inovacije koje donosimo, što nas dodatno motiviše da stalno unapređujemo naš portfolio.

Istovremeno, BAT nastavlja da ulaže napore u edukaciju potrošača o konceptu smanjenog rizika, što nam ostaje prioritet i u narednom periodu. Tehnologija nam danas omogućava da odraslim potrošačima ponudimo bolje alternative klasičnim cigaretama, a naši brendovi kao što su Velo, Vuse i Glo HILO ne samo da su inovativni, već se zasnivaju na poverenju i transparentnosti u pogledu kvaliteta.

Promo/Dušan Petković

 

3. Održivost i poštovanje ESG standarda su među ključnim vrednostima i prioritetima BAT-a. Koji su najnoviji rezultati i dostignuća u ovoj oblasti?

Održivost predstavlja suštinu strategije transformacije našeg poslovanja i ponosni smo što smo među globalnim liderima kada je reč o ispunjavanju ciljeva iz ESG agende. Posvećeno radimo na ostvarenju globalnog cilja - postizanja ugljenične neutralnosti do 2030. godine, a do 2050. i ugljenične neutralnosti na nivou čitavog lanca Grupe.

Kada govorimo o ESG ciljevima u Srbiji, fabrika u Vranju iz godine u godinu ostvaruje izuzetne rezultate. Naša fabrika dobila je Sertifikat za ugljeničnu neutralnost, kao i Sertifikat za održivo upravljanje vodnim resursima. Tako da, postavili smo veoma visoke standarde i u oblasti upravljanja vodom i otpadom, kao i u zaštiti bezbednosti radnika.

Održivost i inkluzija su u našoj kompaniji duboko povezane vrednosti i ključ izgradnje odgovornog, pravednog i modernog poslovnog okruženja. Podsticanjem raznolikosti i poštovanja na radnom mestu, gde se svaki zaposleni oseća cenjeno i uvaženo, jačamo odgovorno i etičko upravljanje, gradimo snažnije timove, podstičemo inovacije i obezbeđujemo dugoročan pozitivan uticaj na ljude i životnu sredinu.

Zahvaljujući svemu tome, za BAT, održivost nije samo pitanje etike – to je i pitanje dobrog poslovanja. Zato mi je posebno drago što BAT u Srbiji beleži veoma uspešne rezultate u ovoj oblasti, a verujem da će oni biti još bolji u godinama koje dolaze.

4. Koji su budući planovi BAT-a na globalnom nivou i koje biste oblasti istakli kao ključne?

U poslednje tri godine, BAT je investirao više od 1,4 milijarde evra u razvoj, komercijalizaciju i naučna istraživanja novih proizvoda. Ove investicije deo su naše stalne posvećenosti transformaciji kompanije i ostvarenju naše vizije stvaranja „Boljeg sutra“.

Što se tiče planova za budućnost, naš cilj je da do 2035. godine 50 odsto prihoda ostvarujemo iz kategorije proizvoda bez sagorevanja. Fokusirani smo na intenzivna ulaganja u istraživanje i razvoj, širenje na nova tržišta i kontinuirane inovacije, kako bismo ponudili manje štetne alternative tradicionalnim duvanskim proizvodima. Ova transformacija ključni je deo naše dugoročne strategije stvaranja održivih rešenja, okrenutih potrebama potrošača, uz istovremeno smanjenje negativnog uticaja našeg poslovanja na životnu sredinu.

Da zaključim, naš globalni uspeh temelji se na snazi naših zaposlenih, što sam imao priliku da vidim i ovde u Srbiji. Njihova posvećenost na svim nivoima pokreće naš kontinuirani rast, omogućava održavanje najviših standarda kvaliteta i stalna ulaganja u razvoj ljudi i poslovanja.

AI Preporuka

Komentari (0)

Biznis