Novac

NBS poslala dopis bankama: Ako bankomat "proguta" karticu morate je vratiti klijentu u roku od dva dana

Komentari

Autor: Z. R.

07/04/2022

-

17:16

NBS poslala dopis bankama: Ako bankomat "proguta" karticu morate je vratiti klijentu u roku od dva dana
NBS poslala dopis bankama: Ako bankomat "proguta" karticu morate je vratiti klijentu u roku od dva dana - Copyright Tanjug/Banka Poštanska štedionica

veličina teksta

Aa Aa

Bankarski klijenti neće više morati da čekaju i po nekoliko nedelja da im banka vrati karticu koju im je "progutao" bankomat, jer će finansijske institucije morati da ih vrate u roku od najduže dva radna dana. Na to ih obavezuje dopis koji im je uputila Narodna banka Srbije. Centralnoj banci se, kao piše u saopštenju NBS, u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu sa primedbom da postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.

Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama prihvatiocima je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice.

NBS je bankama upitila dopis u kojem piše da moraju da primene procedure na tako da posle prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je zadržana u bankomatu druge banke, a nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe, klijentu mogu da je sigurno vrate u roku od najduže dva radna dana, od trenutka prijave korisnika.

profimedia

 

"Navodi u obraćanjima građana ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice. Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan", kažu u NBS.

Banke će sada morati najkasnije narednog dana da obaveste banku čiji je klijent "zaboravio" karticu i to bez obzira da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju njenog zadržavanja.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis