Treća smena na Moravskom koridoru - građevinci zbog vrućine najvažnije radove izvode tokom noći
Komentari15/07/2021
-08:20
Građevnici koji rade na izgradnji Moravskog koridora ne prestaju sa radom ni tokom tropskih vrućina koje su izmerene poslednjih dana. Tokom najtoplijeg julskog dana, noćas su ih, u trećoj smeni, posetili ministar građevinarstva Tomislav Momirović i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić. Oni su se na Sektoru 3 uverili da se i tokom noći radovi odvijaju u punom jeku, bez razlike u dinamici u odnosu na dan.
Ključni radovi se izvode od 16 časova, a oni najosetljiviji, zbog tehnologije materijala, u periodu od 23 sata do 5 sati ujutru. Trenutno je u toku priprema izvorišta materijala, raščišćavanje trase auto-puta, kao i ugradnja šipova na mostu preko Zapadne Morave na 82. kilometru u Adranima kod Kraljeva.
"Moravski koridor se širi i polako izlazi iz one zone od Pojata do Kruševca. Stalno pričamo koliko će on biti značajan za ekonomiju zemlje, kada sa jedne strane spojimo Kruševac s Čačkom, tih 110 kilometara i kada izgradimo najmoderniji auto-put ne samo u Srbiji, nego u ovom delu Evrope. Ovaj koridor će biti stub i kičma ekonomije, povezivaće pola miliona ljudi, ovde imamo najviše srednjih i malih preduzeća koja će dobiti dodatnu podršku'', rekao je Momirović.
Ministar je pohvalio kompaniju Behtel Enka ističući da je sposobnost za organizaciju noćnog rada pokazatelj šta je država imala kao nameru, kada je želela upravo njih da dovede na ovaj projekat, a to je dovođenje novih vidova organizovanja i izvođenja radova i prilika da srpske građevinske kompanije uče od njih.
"Ovde imamo više od 1.600 ljudi, do kraja avgusta očekujemo da bude 2.000 ljudi, a u narednih osam meseci više od 3.000 radnika. Želimo da postavimo potpuno nove standare izvođenja radova, da do kraja decembra 2023. godine završimo ovaj korido. Maksimalno smo intezivirali radove na prvom sektoru od Pojata do Kruševca i otpočeli smo radove od Kraljeva prema Čačku. Mi u ovom trenutku na čitavoj trasi Moravskog koridora imamo 74 gradilišta. Zbog visokih temperatura i tehnologije posla, bili smo prinuđeni zajedno sa izvođačima da deo radova prebacimo u noćnu smenu. U ovom trenutku na čitavom Moravskom koridoru imamo 16 gradilišta koja rade u noćnom režimu radova'', kazao je direktor Antić.
Komentari (0)