Od usvajanja novog zakona predato oko 780 predloga za rešavanje sporova između trgovaca i potrošača van suda
Komentari14/03/2023
-13:59
"Podatak da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo sedam postupaka u odnosu na 779 predloga za vođenje postupka od jula 2022. godine, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora, dovoljno govori o potrebi uvođenja jednog ovakvog sistema", rekao ministar trgovine Tomislav Momirović tokom uvodnog obraćanja u okviru Lidl panel diskusije "Prava potrošača-dokle smo stigli i čemu stremimo".
On je rekao da su angažovanje privrede i uspostavljanje partnerskog odnosa sa privatnim sektorom jasan pokazatelj da je Ministarstvo trgovine zajedno sa predstavnicima privrede koji su učestvovali u izradi Zakona o zaštiti potrošača, posvećeni uspostavljanju jednog modernog i efikasnog sistema.
Momirović je istakao da je Ministarstvo na ovaj način pomoglo i dijalog dve strane, a samim tim i veće poverenje potrošača u privatni i javni sektor i dodao da to pokazuju i podaci – rešeno je 495 predmeta i to 181 predmet je rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača.
Ministar Momirović je napomenuo da je Odlukom Vlade od 23. februara ove godine obrazovan i Nacionalni savet za zaštitu potrošača u čijem sastavu su i predstavnici Privredne komore Srbije kao i druge institucije što daje izuzetnu snagu da se uključi privatni sektor i popravi komunikacija privrede i potrošača.
"Ministarstvu u narednom periodu predstoje značajne aktivnosti na daljoj izgradnji efikasnog i umreženog sistema zaštite potrošača, a među prioritetima se izdvajaju - potreba za većim angažovanjem lokalne samouprave u sistemu zaštite i uvođenje teme zaštite potrošača u nastavni plan i program školstva", rekao je Momirović.
Komentari (0)