Biznis vesti

Čeka se treća faza bojkota: Koliko su potrošači u Srbiji bili disciplinovani i kako su reagovali trgovački lanci?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

18/02/2025

-

11:53

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

U petak je završen petodnevni bojkot pet velikih trgovinskih lanaca koji je najavilo udruženje za zaštitu potrošača "Efektiva", zbog visokih cena.

Na društvenim mrežama pojavile su se fotografije i snimci poprilično praznih marketa, ali tek treba da se analiziraju podaci kako bi se utvrdila učinkovitost bojkota.

Takođe je najavljena i treća faza, što znači da će verovatno u narednom periodu određeni marketi biti bojkotovani na duži vremenski period.

Kako je Dejan Gavrilović iz "Efektive" rekao za Euronews Srbija, sada se očekuje da Poreska uprav objavi pomenute podatke, kako bi se znali konkretni finansijski efekti. To je pre dve nedelje objavljeno u utorak.

"Što se tiče ovih podataka, dobijali smo brojne videoklipove iz maloprodajnih objekata nekog od ovih pet bojkotovanih lanaca, koji su bili prazni. Dakle, dobijali smo informacije da su negde poluprazni, nažalost, dobijali smo i one informacije koje kažu da se negde bojkot gotovo i ne oseća. Isto tako su bile i neke insajderske informacije iz pojedinih objekata, gde kažu 'nama je u proseku pao promet 20-30 odsto' i tako dalje, ali konkretno ćemo znati tek kada Poreska uprava objavi svoje podatke", kazao je Gavrilović.

Na pitanje kakve su bile cene za vreme bojkota Gavrilović kaže da su neki lanci pokušali da se "izvuku", pa su davali zanimljive popuste i akcijske cene. Međutim, drugi su imali potpuno suprotan pristup.

"Na taj način su oni hteli, verovatno, da pokušaju da amortizuju eventualne efekte bojkota, da privuku potrošače u svoje objekte. Nažalost, dobili smo informacije da su neke cene čak i povećane tokom trajanja bojkota. Tako da, svejedno, nas ne zanimaju akcijske cene i te neke kratkoročne ponude trgovaca nego trajno sniženje cena, s obzirom da je razlog bojkota bio zapravo te najviše cene hrane u Srbiji u odnosu na Evropu. Hoćeno trajnu reakciju, a ne kratkoročnu akciju", napominje Gavrilović.

Naš sagovornik smatra da građani u Srbiji još uvek nisu u potpunosti svesni šta se odvija i da to potvrđuju informacije da neki objekti gotovo nisu ni osetili bojkot.

"Ja sam imao prilike tokom ovih dana i tako negde pitam ljude, jeste čuli da je bojkot? Oni kažu ne, ne znamo o čemu se radi. Dakle, očigledno je da to nije bilo dovoljno promovisano, nije došlo do svesti najvećeg broja stanovništva. Veliki broj ljudi je to prihvatio, ali i to je dovoljno. Dakle, nismo mi ni očekivali 100 posto bojkot, neka bude opet pad prometa, ne znam 25-30 posto. Mislim da bi to bio efekt koji bi morao da natera trgovce da razmisle o toj politici cena", rekao je Gavrilović.

Govoreći o sledećim koracima udruženja "Efektiva" Gavrilović napominje da očekuje da sutra budu objavljeni zvanični podaci. On ipak ističe da nije bilo neke oziljnije reakcije trgovaca po pitanju spuštanja cena, pa svakako misli da će uslediti treća faza bojkota.

"Mi smo nju i najavljivali i ranije. Dakle, prva je bila jednodnevni bojkot upozorenja, nakon toga petodnevni bojkot istih pet trgovinskih lanaca. Sada ćemo najverovatnije, dakle, u dogovoru sa potrošačima postaviti ankete na naše društvene mreže i imaćemo pojedinačni bojkot. Dakle, jedan trgovinski lanac deset dana, pa da vidimo da li će to dati neki efekat", najavljuje Gavrilović. 

AI Preporuka

Komentari (0)

Biznis