Most na Savi kod Ostružnice u punom profilu pušten za saobraćaj
Komentari22/01/2023
-11:25
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić objavio je da je u punom profilu za saobraćaj pušten most na Savi kod Ostružnice.
Vesić je na svom Fejsbuk profilu napisao da su se nakon uspešnog završetka izgradnje novog mosta za smer obilaznice Beograda, Bubanj Potok – Dobanovci, stvorili uslovi za sanaciju starog mosta koji je bio u funkciji više od 15 godina pod teškim, neprestanim saobraćajem u oba smera.
"Bio je jedini prelaz obilaznicom preko reke Save za više desetina hiljada vozača svakodnevno", podsetio je Vesić.
Naveo je da gradnja ovog, bezmalo dva kilometra dugog mosta, tokom 90-tih godina prošlog veka nije bila laka u vreme dok je Srbija bila pod sankcijama.
"Nakon završetka izgradnje 1999. godine, ne dočekavši da saobraćaj pređe preko njega, most je srušen u NATO agresiji. Most se ponovo uzdigao već 2005. godine, ponosno izrastajući iz sopstvenih ruševina uz pomoć vrednih neimara", naveo je Vesić.
Dodao je da je poslednjih 15 meseci izvršena potpuna sanacija Ostružničkog mosta i da vrednost posla iznosi oko 900 miliona dinara.
Danas je most pušten za saobraćaj, a narednih meseci nastaviće se radovi na donjem profilu mosta, zbog čega će brzina biti ograničena na 80 kilometara na sat, do završetka svih radova, naveo je Vesić i napomenuo da će se brzina kontrolisati kamerom sa radarom.
"Republika Srbija je bogatija za još 2,2 kilometra autoputa sa najznačajnijim objektom na obilaznici grada Beograda", dodao je Vesić.
Most preko reke Save, dug 1,96 kilometara, izgrađen je devedesetih godina prošlog veka. Nakon završetka izgradnje, ne dočekavši da pređe saobraćaj preko njega, most je srušen u NATO bombardovanju, 1999.godine, podsevja se u saopštenju.
Poslednje polje čelične konstrukcije uz levu obalu je palo u reku, stubovi su pretrpeli oštećenja, bilo je prslina duž ploče i konzola glavnog raspona.
Posle obimnih radova na sanaciji most se ponovo uzdigao već 2006. godine, ponosno izrastajući iz sopstvenih ruševina uz pomoć vrednih neimara, navode "Putevi Srbije".
Nakon uspešnog završetka izgradnje novog mosta „blizanca“ već postojećem mostu preko reke Save, na obilaznici Beograda stvorili su se uslovi za sanaciju starog mosta koji je 15 godina bio jedini prelaz obilaznicom preko reke Save za više desetina hiljada vozila svakodnevno.
U okviru projekta rehabilitacije, nakon uklanjanja asfalta, polimer betona i hidroizolacije, izvršen je detaljan pregled i ispitivanje čeličnog sanduka mosta i betonskih nosača i ploče i izvršena je neophodna sanacija konstrukcije glavnog raspona i betonskih prilaza sa obe strane. Izvršena je zaštita svih površina čelične konstrukcije sa novim sistemom antikorozivne zaštite, ugradnja hidroizolacije, popravka ili zamena dilatacija i ležišta mosta, sanacija elemenata sistema za odvodnjavanje.
Izvršeno je prilagođavanje ograde mosta novim propisima i zamenjen sistem za zadržavanje vozila, uspešno završeno asfaltiranje kolovoza i izrada horizontalne signalizacije. Radove je izvela kompanija Strabag d.o.o., Project Biro Utiber je bio stručni nadzor, na osnovu projektno-tehničke dokumentacije koju je pripremilo preduzeće Mostprojekt a.d. Radovi na donjem stroju će se izvoditi pod saobraćajem, ali će brzina biti redukovana na 80 km/čas u periodima izvođenja radova zbog bezbednosti vozača i radnika koji izvode radove.
Iz pomenutih razloga na mostu će biti postavljen radar za merenje trenutne brzine vozila sa displejom koji će ispisivati brzinu i upozorenje „Uspori“, saopštili su "Putevi Srbije".
Izgradnja nizvodnog mosta i rehabilitacija stare uzvodne konstrukcije, sada čine pun saobraćajni profil autoputa i na taj način doprinose funkcionalnosti, bezbednosti i udobnosti svih učesnika u saobraćaju.
Puštanjem u saobraćaj mosta preko reke Save kod Ostružnice, obilaznica Beograda biće u punom profilu autoputa od Batajnice do petlje Avala, i to sektori A i B1-B5, naveli su "Putevi Srbije".
Komentari (0)