Kupovina poklona uprkos krizi diže promet trgovcima - trećina godišnje prodaje igračaka obavi se u decembru
Komentari31/12/2021
-14:37
U prvih deset meseci ove godine promet robe u trgovini na malo porastao je za 10 odsto u odnosu na 2019, pokazuju podaci Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Čini se da će i kraj godine doneti očekivani rast u maloprodaji, sudeći po gužvama u prodavnicama i nebrojenim kesama koje promiču gradom.
U Privrednoj komori Srbije kažu da se u decembru najviše troši, pa su zato poslednjih sedam dana u godini ključni za trgovce.
"Kada govorimo o trgovini igračkama, na primer, više od trećine godišnjeg prometa se desi u decembru. Slično je kod odeće, obuće i imamo trend rasta u decembru kada govorimo o beloj tehnici. Za prehrambene proizvode, ta poslednja nedelja je ključna, jer se spremamo za novogodišnje i božićne praznike", objašnjava Žarko Malinović, sekretar udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije.
On napominje da je domaća trgovina, generalno, u zavisnosti od kategorije do kategorije proizvoda, u 2020. u odnosu na 2019. imala blagi rast. Očekuje da se trend nastavi i dodaje da neće biti dvocifren kao pre pandemije, ali da ćemo imati rast.
U jednom od prestoničkih tržnih centara - tradicionalna novogodišnja atmosfera. Dok kupci užurbano promiču iz jedne radnje u drugu, prodavci ih dočekuju i ispraćaju, reklo bi se - zadovoljni.
"Generalno ima dosta kupaca, u odnosu na prošlu godinu čini mi se malo više. Spremaju se čak i za doček. Kupuju haljine, štikle, torbice, ali ima ljudi koji pazare i jakne i čizme, za zimovanje, kaže Jovana Bulatović i Fashion&Friends.
Bilo da kupuju za sebe, ili poklanjaju drugima, kupci se slažu u jednom - ni pandemija ni ekonomske prilike nisu ih sprečili da uživaju u omiljenoj pretprazničnoj aktivnosti.
Iako su okruženi rasprodajama i porukama da će ih kupovina učiniti srećnim, stručnjaci apeluju na potrošače da se ponašaju racionalno, a da prednost daju domaćim proizvodima, jer tako pomažu domaću ekonomiju.
Komentari (0)