Biznis vesti

Danas kreće poslednji voz sa stanice Topčider - na trasi pruge biće novi bulevar

Komentari

Autor: Zlatica Radović

30/09/2021

-

07:35

Danas kreće poslednji voz sa stanice Topčider - na trasi pruge biće novi bulevar
Danas kreće poslednji voz sa stanice Topčider - na trasi pruge biće novi bulevar - Copyright E-Stock/Dušan Milenković

veličina teksta

Aa Aa

Poslednji voz sa železničke stanice Topčider za Bar krenuće danas u 21 čas. Umesto vozova, pored stare stanične zgrade će uskoro prolaziti automobili, Bulevarom patrijarha Pavla, čija izgradnja se nastavlja trasom železničke pruge, sve do mosta na Adi. Beograđani tako dobijaju još jednu modernu saobraćajnicu, ali posle Glavne železničke stanice, sada gube još jednu stanicu. Svi vozovi će od 1. oktobra polaziti sa stanice Beograd Centar, odnosno sa Prokopa.

Železnička stanica Topčider otvorena je 1884. godine. Svoja putovanja sa nje su otpočinjali i završavali članovi kraljevske porodice, a bila je i polazna stanica Titovog Plavog voza. Od 2018. godine do danas korišćena je kao sporedna stanica na pruzi Beograd - Bar.

Topčider je bio privremeno i na neki način iznuđeno rešenje, jer je na njega 2018. godine preusmeren međunarodni saobraćaj, pre svega zbog autovoza za Bar, koji nije mogao da kreće sa Prokopa. Ova kompozicija saobraća samo tokom letnje sezone, pa će nadležni do sledećeg leta morati da pronađu novo rešenje za polaske, jer na Prokopu ne postoje uslovi za "utovar" automobila na voz.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu dr Nebojša Bojović kaže da je bilo predviđeno preusmeravanje vozova na Prokop još u martu, ali da je produženo do kraja sezone, baš zbog autovoza.

"Vozovi sa praćenim automobilima za Crnu Goru saobraćaju samo tokom leta, tako da će oni od sledeće sezone kretati iz stanice u Zemunu čija je priprema u toku. Tamo će biti tehničko-putnička stanica, gde će vozovi moći i da se očiste i poprave", objašnjava Bojović.

Profesor napominje da zgrada stare železičke stanice u Topčideru neće biti srušena, ali se još ne zna da li će imati neku namenu, poput Glavne železničke stanice u koju bi trebalo da se preseli Istorijski muzej Srbije.

"Projektom je predviđena izgradnja bulevara koji prolazi pored stanične zgrade i koji će imati i stazu za bicikliste. To je put u dve trake po smeru koji će se protezati do mosta na Adi", kaže Bojović.

On napominje da duže od tri decenije u Srbiji ništa nije urađeno na revitalizaciji železnice i ističe da je potrebno vreme da bismo dostigli nivo prevoza kakav metropola kao što je Beograd zaslužuje.

"Zatvorena je Glavna železnička stanica, a sada ostajemo i bez ove u Topčideru. Ja lično nisam nikada za ukidanje, i tamo gde saobraćaj više ne može da se odvija svakako treba sačuvati te objekte. Smatram ipak i da je dobro što se konačno privode kraju novi objekti i što železnički soabraćaj dobija tretman kakav zaslužuje u celoj Evoropi. Novi Beograd će biti značajan centar, jer će imati i autobusku i železničku stanicu i predstavljaće mesto gde će putnici presedati, dok će druga biti na Prokopu", kaže profesor Bojović.

Bulevar na trasi pruge

Gradski urbanisti su prvo planirali da nova saobraćajnica prođe kroz Topčiderski park, ali se posle kritike stručne javnosti od te ideje odustalo. U međuvremenu su shvatili da je posle ukidanja stare Glavne železničke stanice, železnički saobraćaj od stanice Topčider ka Beogradskom sajmu potpuno obustavljen, tako da su zaključili da su postojeći koloseci u Topčiderskoj dolini izgubili funkciju. Oni će sada biti iskorišćeni za trasiranje prve etape saobraćajnice Bulevar patrijarha Pavla.

U uličnoj mreži grada Beograda bulevar je predviđen kao magistralna saobraćajnica i prvenstveno je planiran za odvijanje tranzitnog saobraćaja. On će biti veza koja će spajati postojeći auto-put, preko Novog Beograda i mosta na Adi sa Ibarskom magistralom i obilaznicom oko Beograda.

E-Stock/Dušan Milenković

 

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić je ranije izjavio da je izgradnja Bulevara patrijarha Pavla, sa četiri trake od Mosta na Adi do Ulice Pere Velimirovića, značajna zbog lakšeg pristupa mostu preko Ade građana koji žive u rakovičkoj dolini i podavalskoj regiji.

"Planirana investicija vredna je 1,66 milijardi dinara, odnosno 14,15 miliona evra. Rađeno je preprojektovanje ovog dela bulevara kako bi se zaobišao Topčiderski park, jer su planovi koje smo zatekli, koji su rađeni pre 2013. godine, podrazumevali da bulevar maltene prođe kroz Topčiderski park, što nismo hteli da dopustimo. Korišćenjem trase napuštene železničke pruge ovaj problem smo rešili i sačuvali park", rekao je zamenik gradonačelnika Beograda.

Prema njegovim rečima, ovim projektom je predviđeno povezivanje pešačkih i biciklističkih staza koje dolaze iz rakovičke doline sa pravcem ka Adi Ciganliji, Novom Beogradu preko novog mosta i savskog priobalja.

"Na trasi imamo dva kružna toka i trokraku raskrsnicu sa Bulevarom vojvode Mišića. Ovo je treća faza rekonstrukcije Bulevara patrijarha Pavla. U prvoj fazi izmešteno je korito Topčiderske reke i sagrađen novi most u ulici Pere Velimirovića, a u drugoj se radi saobraćajnica sa četiri trake uz potpuno novo infrastrukturu od Pere Velimirovića do Košutnjaka", naveo je Vesić.

Komentari (0)

Biznis