Biznis vesti

Nova nedelja bojkota: Na redu treći veliki trgovinski lanac, šta pokazuju rezultati do sada

Komentari

Autor: Euronews Srbija

10/03/2025

-

14:03

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Udruženje potrošača Efektiva pozvalo je i ove nedelje građane na bojkot velikog trgovinskog lanca, trećeg po redu. Ove nedelje, Efektiva je pozvala na bojkot Lidla, a Euronews Srbija je proveravao da li su prethodne dve sedmice donele neki pomak kada je reč o cenama.

Prema onome što je dosad moglo da se nađe na društvenim mrežama, ali i prema podacima Poreske uprave, pad prometa navodno je bio minimalan, ipak Dejan Gavrilović iz Udruženja Efektiva, kaže da u te podatke lično ne veruje.

"Te konkretne finansijske rezultate mi ne znamo. Njih znaju samo Poreska uprava i ti trgovci. Dakle, trgovci ih neće dati i sa Poreskom upravom imamo problem da dostavi te podatke. Ovo što ste rekli minimalni efekti bojkota, petodnevnog bojkota su zvanični podaci koje smo nakon dve nedelje dobili od Poreske uprave u koje ja lično ne verujem. Dakle, oni kažu da faktički bojkota nije ni bilo, pad od samo četiri odsto, što je, kad se gledaju svi ti finansijski pokazatelji, ti brojevi koji su oni nama dostavili, jednostavno nema logike. Mi smo to objavili na našim društvenim mrežama i većina potrošača ne veruje u to, s obzirom da smo u to vreme dobijali snimke iz raznih objekata koji su bili prazni, poluprazni i ljudi sami kažu da su promenili navike, da ne ulaze više u te markete čak i nakon toga", rekao je on.

Kako dodaje, sumnja da je taj pad bio tako mali, naročito i kad se uzme u obzir da je efekat jednodnevnog bojkota bio pad prometa od 37 odsto. 

Euronews Srbija

"Sve to nema neke logike, ali bez obzira na to, ono što je najbitnije u celoj priči je da ljudi menjaju navike, da nam stalno šalju poruke, hvala što ste pokrenuli ovo, evo mi ne ulazimo više u velike trgovinske lance, našli smo alternativu, kupujemo na pijaci direktno od proizvođača, drugi manje poznati trgovinski lanci i tako dalje. Dakle, to je najbitniji efekat bojkota gde će trajno ovi veliki trgovinski lanci da izgube potrošače ako ne budu promenili politiku tih visokih cena", dodao je Gavrilović.

Gavrilović kaže da i lanci prate društvene mreže i uveliko su spremni za bojkot, kada dođe red na njih.

"Tako deluje, bar meni, nemam dokaze za to, ali deluje da se oni pripreme, recimo, nedelju dana ranije pa objave akciju i onda na taj način verovatno pokušavaju da privuku potrošače da dođu u njihov objekat, da umanje taj efekt bojkota. Dakle, sve oni to prate. Ono što je sigurno je da će dugoročno, ja verujem, doći do promene tih cena. Poenta je da pet velikih trgovinskih lanaca spuste cene, kada oni spuste cene i svi ostali će to morati da prate, jer će postati nekonkurentni. Dakle, u ovom trenutku, veliki broj potrošača pronalazi alternativu, kupuje jeftinije, ako veliki trgovci snize cene, oni će im se vratiti, pa će i ovi ostali, dakle, kada izgube mušterije, morati da prate to isto", rekao je on.

Gavrilović naglašava da se nastavlja pojedinačni bojkot velikih trgovinskih lanaca, da posle ove nedelje, ostaju još dva lanca.

"Ja sam uputio dopis jednom velikom trgovinskom lancu, pitao sam ih da li imaju nameru da nešto promene, nešto urade da snize cene, čak otvoreno kažem da svi koji se odluče da snize cene, Efektiva im u tome može biti saveznik, zasad nema odgovora. Nažalost neki dobavljači najavljuju i povećanje cena, time ćemo se baviti narednih dana", rekao je on.

AI Preporuka

Komentari (0)

Biznis