Vučić otvorio 46. Međunarodni sajam turizma: Do večeras 61 zemlja potvrdila učešće na Ekspu 2027.
Komentari19/02/2025
-18:19
Predsednik Aleksandar Vučić otvorio je večeras 46. Međunarodni sajam turizma i tom prilikom istakao da je 61 zemlja do sada potvrdila učešće na Ekspu 2027. godine u Beogradu kao i da će Srbija probati da obori rekord i privuče na toj specijalizovaj izložbi više od 130 zemalja.
"Do večeras imamo zvaničnu potvrdu 61 zemlje da će učestvovati na Ekspu 2027. A mi se nadamo da ćemo oboriti rekord. Verujem da ćemo ići na preko 130 zemalja, tako da borićemo se", istakao je Vučić na Beogradskom sajmu.
Vučić je izrazio uverenje da će Srbija uspeti da obori sve rekorde koje je neko mogao da zamisli.
"Verujem da će ovaj događaj svetskog dometa biti generator novih ekonomskih prilika za Srbiju i induktor velikog privrednog rasta koji će uslediti. Želim da vam kažem da su do sada svoje učešće potvrdile, uz Italiju i Amerika, Rusija, Kina i Francuska i mnoge druge zemlje, od Ujedinjenih Emirata do Saudijske Arabije. Verujem da ćemo mnogo, mnogo dobrih rezultata tek moći da postignemo", naglasio je Vučić.
Predsednik je rekao da za nas vodeće kompanije iz oblasti ugostiteljstva, kulinarstva i hotelijerstva predstavljaju poseban značaj.
"I ovaj sektor turizma je izuzetno važan, jer direktno utiče na kvalitet usluga koje nudimo turistima. Imaćemo i B2B portal namenjen registraciji izlagača i poslovnih posetilaca, što će olakšati povezivanje i pregovore u turističkoj industriji. Dame i gospodo, turizam je način da gradimo mostove između kultura, da povezujemo ljude i širimo razumevanje među narodima", naglasio je Vučić.

Tanjug/Jadranka Ilić
On je istakao da je Sajam turizma u Beogradu mesto gde se spajaju tradicije, inovacije, poslovi, strast, prošlost, sadašnjost i budućnost.
"U narednim danima vas molim da uživate u bogatom programu, otkrivate nove destinacije, povezujete se sa partnerima i nađete inspiraciju za neka nova putovanja. Sa velikim zadovoljstvom proglašavam 46. Međunarodni sajam turizma u Beogradu otvorenim", poručio je Vučić.
Poželeo je dobrodošlicu prijateljima iz Italije koja je zemlja partner manifestacije, kao i gostima iz Gabona, Ekvadora, Venecuele i Estonije.
Vučić je rekao da je novembar 2024. bio rekordan mesec u istoriji naše Srbije.
"Došli smo do brojeva koje nismo mogli da sanjamo. Za samo 10 godina više smo nego udvostručili broj dolazaka turista u našu zemlju, sa dva miliona na 4,4 miliona. Broj noćenja smo udvostručili sa 6,4 na 12,6 miliona. Istovremeno, gotovo učetvorostručili smo nivo prihoda u odnosu na one koje smo imali pre 12 godina. Dosta toga se promenilo, mnogo toga infrastrukturno uradili, nove sadržaje smo doneli i teško je porediti nas sa Italijom koja ima tu prihode oko 50 milijardi. Naši su 18 puta manji", naveo je Vučić.
Tanjug/Jadranka Ilić
Dodao je da je lepa Italija, ali da je lepa i naša Srbija i zahvalio turistima koji dolaze u našu zemlju.
"Ono gde smo imali posebne uspehe, to je u privlačenju azijskih turista, kineskih turista, naročito u decembru i januaru. I imamo jednu lošu vest - kraj januara i početak februara su nam najlošiji, u januaru smo imali ukupni rast od 16 odsto, videlo se pred kraj januara da stvari padaju zbog nekih neodgovornih i neozbiljnih ljudi. U februaru već imamo pad od sedam odsto u prvih 10 dana", naveo je Vučić.
Poručio je da želi da kaže samo jednu stvar, a to je da nikada nerad nije pobedio rad i da nikada neodgovornost nije pobedila posvećenost.
"Pobediće to Srbija. Vratićemo se na najbolje staze i popraviti sve ove rezultate", naglasio je Vučić.
Instagram.com/buducnostsrbije
On je rekao da ćemo što se tiče sajma turizma morati naporno da radimo kako bismo nadoknadili vreme neodgovornosti i neozbiljnosti.
"Moraćemo da radimo više nego ikada. I na razvoju naše infrastrukture, kako hotelske, sveukupne ugostiteljske, ali rekao bih i putne, železničke, aerodromske i svake druge. Moraćemo da radimo i na infrastrukturi turističkih agencija, turističkih centara, turoperatera, vazduhoplovnih agencija. Takođe, sa posebnim uzbuđenjem, želim da pozdravim nove učesnike, Panamu, Ekvador, Estoniju i Venecuelu, koji će po prvi put predstaviti svoje potencijale u Beogradu. Njihovo prisustvo dodatno obogaćuje našu manifestaciju i pruža svima priliku da otkriju neke od najegzotičnijih destinacija sveta", naveo je Vučić.
Dodao je da se nakon nekoliko godina pauze vraćaju na sajam naša braća iz Kipra i iz Severne Makedonije, čime potvrđujemo značaj ovog sajma u regionu.
"Balkan je turistički biser, naša saradnja je ključna za privlačenje što većeg broja putnika iz celog sveta. Dok ponosno dočekujemo predstavnike svetskih turističkih destinacija, ne smemo zaboraviti da i mi postajemo sve značajniji", poručio je Vučić.
Tanjug/Jadranka Ilić
Zahvalio je ambasadoru Italije Luki Goriju na ličnoj posvećenosti i iskrenoj ljubavi koju na svakom mestu pokazuje prema Srbiji.
"I hvala vam za tri biznis foruma. Hvala vam za sve finansijske institucije koje ste doveli u našu zemlju. Hvala vam što ste doveli Enit danas u našu zemlju", rekao je Vučić.
Izrazio je uverenje da ćemo otvaranjem avio-linije prema Sardiniji otvoriti jedno novo poglavlje upoznavanja naših ljudi sa još jednim prelepim ostrvom u Italiji.
"Ali istovremeno dodatno privlačiti naše italijanske prijatelje kako za ulaganje u našu zemlju, tako i da oni upoznaju neke nove destinacije, kao i siti brejk destinacije, ali i naše banje, planine i naše jezera. Rekao bih da je teško pronaći zemlju u svetu koja toliko privlači naše turiste kao što to čini Italija", rekao je Vučić.
Istakao je da je veza između dve države duboka i iskrena, kao i da naši narodi dele ljubav prema putovanjima, dobrom vinu, hrani, istoriji, ali i sportu.
"Hoću da vam se zahvalim, ambasadore Gori i na tome što je ogroman broj kompanija iz Italije, fantastičnih vinarija, učestvovao na sajmu vina Wine Vision ovde u Beogradu i molim vas da sledeće godine taj broj italijanskih kompanija uvećamo", naveo je Vučić.
Podsetio je da je Svetska turistička organizacija UN svrstala Srbiju među pet od 100 zemalja koje su u 2024. godini zabeležile najveći rast turističkog prometa.
"Imamo mi od Beograda, naravno Novog Sada, Niša, Tare, Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke Banje, Vojvodinu sa svojim čardama i salašima. Srbija ima bogatu turističku ponudu, moramo da radimo još više na njenom predstavljanju, ali i na njenom daljem unapređenju. Po prvi put smo dobili restorane sa Mišelinovim zvezdama, ponosni na njihov rezultat i čestitam im", naglasio je Vučić.
Gori: Srbija će u Italiji imati partnera za razvoj turizma, možemo zajedno da radimo
Ambsador Italije u Srbiji Luka Gori izjavio je da bi dve zemlje u cilju dodatnog razvoja turizma zajednički trebalo da iskoriste i velike manifestacije poput Ekspa i Zimskih olimpijskih igara, koje se naredne godine održavaju u Milanu i Kortini, ali je predložio da Srbija u istom pravcu pokrene i projekat "turizam korena".
"Verujem da zajedno, Italija i Srbija, možemo da radimo i u oblastima planinskog, termalnog turizma, na planu etnogastronomije, ekološki održivog turizma. Sve su to oblasti u kojima Italija poseduje veliku ekspertizu.
Vidimo da Srbija raste i razvija se i zajedno možemo da radimo i razvijamo naše privrede i u tim oblastima", kazao je ambasador. On je podsetio da je turizam za Italiju nešto od izuzetnog značaja ne samo kao promocija kulturnog identiteta već i obrt zarada.
"U Italiji se nalazi najveći broj lokaliteta na Unesko listi svetske baštine, čak 60. Prošle godine imali smo 458 miliona noćenja što može da ukaže na priliv posetilaca u Italiji, u naše gradove i regije", rekao je Gori i podsetio da je prošle godine Italija ostvarila prihod od turizma od 50 milijardi evra.
Tanjug/Jadranka Ilić
Prema rečima ambasadora, turizam korena može biti sektor saradnje Italije i Srbije, a drugi sektor jeste onaj koji se tiče velikih manifestacija.
"U Srbiji će 2027. biti organizovan Ekspo na kome će učestvovati Italija. U Rimu ove godine imamo jubilej, a naredne godine i Zimske olimpijske igre Milano - Kortina. Dakle, u pitanju su veliki događaji i velike manifestacije preko kojih i Italija i Srbija mogu da privuku veliki broj posetilaca", kazao je Gori.
Te činjenice ukazuju na potencijale u oblasti turizma, rekao je Gori i naglasio da Italija želi da podstakne razvoj turizma u Srbiji i da će učiniti koliko može da doprinese razvoju tog sektora.
Naveo je da Srbija ima Italiju kao partnera u razvoju turizma, naveo je ambasador i podsetio da je saradnja Srbije i Italije sve jača na svim planovima, na planu politike, na planu privredne, naučne i kulturne saradnje.
Podsetio je da su poslednje dve godine Srbija i Italija zajedno organizovale tri biznis foruma i da je Srbiji jedina zemlja sa kojom je Italija organizovala za tako kratko vreme tri poslovna foruma.
Dodao je se Italija uvek trudila da ulaže i u organizaciju učešća na sajmovima u Srbiji, da je tradicionalni partner poljoprivrednog sajma u Novom Sadu 23 godine.
"Uvek smo bili prisutni na festivalu Vajn Vižn na kojem je prošle godine učestvovalo 50 italijanskih preduzeća", naveo je on i naglasio da turizam ima udeo od gotovo od 11 odsto u BDP-u Italije.
"Imamo prihod od turizma koji se procenjuje na skoro 50 milijardi evra. To pruža ideju koliko je turizam kao oblast važan u Italiji, ali takođe ukazuje i na to kolike potencijale ima ovaj sektor, a da to podstakne i razvoj turizma u Srbiji, koji je izuzetno važan i prisutan i da vas podseti kako i mi možemo da doprinesemo razvoju tog sektora u Srbiji", kazao je ambasador i pozvao sve posetioce da posete štand Italije na sajmu na kojem će u fokusu biti regija Sardinije do koje uskoro kreće direktna avio linija Er Srbije.
Tanjug/Jadranka Ilić
Prema njegovim rečima, posetioci iz Srbije će na Sardiniji moći da se upoznaju sa bogatim kulturnim programom a biće organizovani i B2B poslovni sastanci između delegata u sektorima turizma iz Italije i privrednika iz Srbije.
Naglasio je da želi da predstavi projekat za koji veruje da će biti interesantan ljudima iz Srbije.
"To je projekat 'Turizam korena' koji organizuje Ministarstvo spoljnih poslova Italije i obraća se svim Italijanima koji žive u inostranstvu. Imamo oko šest miliona Italijana u inostranstvu, ali ako računamo i njihove potomke, stižemo do broja od 80 miliona", rekao je Gori i dodao da taj projekat prodrazumeva povratak korenima, svakom Italijanu daje mogućnost da poseti delove zemlje odakle potiču njegovi preci, a nisu tipično turistička mesta.
Projekat je izazvao veliko interesovanje Italijana, kazao je Gori.
"Mislim da taj projekat može da bude od velikog zanimanja čak i za Srbiju zato što i Srbija ima veliku dijasporu i znam koliko može da vam bude važno da privučete sve koji žive u inostranstvu i omogućite da posete mesta gde su rođeni njihovi preci odakle i sami dolaze", naveo je Gori i podsetio da će na proleće iz Beograda krenuti avionske direktne linije do Sardinije.
Venecuela, Panama, Ekvador i Estonija prvi put na Sajmu
Međunarodni sajam turizma trajaće od 20. do 23. februara i na njemu će se predstaviti više od 400 domaćih i stranih izlagača.
Slogan ove najveće turističke manifestacije u jugoistočnoj Evropi ove godine je "Jedna karta, bezbroj svetova".
Na Sajmu turizma će se predstaviti turističke agencije, udruženja i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije i međunarodni tur-operatori.
Na sajmu će se, pored zemalja koje tradicionalno izlažu, prvi put predstaviti i Venecuela, Panama, Ekvador i Estonija, a ponovo se kao izlagači vraćaju Kipar i Severna Makedonija.
Na ovogodišnjem Sajmu turizma u Beogradu Italija će organizovati nekoliko velikih događaja među kojima je predstavljanje programa Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje Italije pod nazivom "Turizam korena", koji je posvećen Italijanima koji žive u inostranstvu.
Posetiocima sajma biće ponuđen veliki broj popularnih, atraktivnih i egzotičnih svetskih destinacija sa autentičnim smeštajnim kapacitetima prilagođenim savremenim turistima.
Posetioci će u halama 1, 1a, 2a, 2c i 4 Beogradskog sajma moći da se informišu o putnim aranžmanima, smeštaju, avio-kartama, kulturnom nasleđu, turističkim atrakcijama i svim relevantnim informacijama za buduća putovanja koja mogu isplanirati već na sajmu.
Svim učesnicima će biti dostupan i B2B portal namenjen za registraciju kako izlagača, tako i poslovnih posetilaca.
Turistička organizacija Srbije (TOS), kako je najavljeno na ovogodišnjem Sajmu turizma, predstaviće se u Hali 4 pod sloganom "Srbija. Doživi!".
Tokom Sajma turizma tradicionalno će biti održan i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme "Horeca-oprema" pod sloganom "Poslužite se".
Taj veliki događaj, kako je istaknuto ranije, pruža pregled celokupne turističko-ugostiteljske privrede i otvora nove perspektive u razvoju turističkog biznisa, a ove godine akcenat će biti na domaćim izlagačima, uz prisustvo relevantnih inostranih predstavnika kompanije iz različitih segmenata ugostiteljske industrije.
Ovaj sajam uključuje poslastičarski i pekarski program, opremu za bankete, pakovanje hrane, radnu odeću i obuću, posteljine i drugo.
Komentari (0)